علم و تکنولوژی

آزمایش مهم یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی، راز تحلیل رفتن استخوان در جاذبه صفر

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی ناسا و فرمانده ماموریت اکسپدیشن 70 که مقیم ایستگاه فضایی بین المللی است، به همراه دیگر فضانوردان حاضر در این ایستگاه به انجام آزمایشاتی پرداختند تا پرده از راز تحلیل رفتن استخوان ها در شرایط ریزگرانش بردارند.

30 بهمن 1402

رؤیاپردازی ایلان ماسک برای استارشیپ: سفر به هر نقطه از زمین تنها در 60 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، در جلسه ای بر تمایل خود برای استفاده از قدرتمندترین راکت جهان، یعنی استارشیپ برای پروازهای مسافربری بین شهرهای بزرگ تأکید کرد. با چنین راکت قدرتمندی می توان در 60 دقیقه به دورترین نقطه زمین سفر کرد. ماسک در یک رویداد ویژه...

26 دی 1402

به چشم خود اعتماد نکنید، این مربع ها همرنگ هستند!

دیجیاتو نوشت: آیا شک دارید که مربع های A و B هم رنگ هستند؟ برای تأیید این موضوع، کافیست روی تصویر زوم کنید، یا اینجا کلیک کنید تا آنها را متصل کند.

28 آذر 1402

بچه ها قبل از آغاز مدرسه باید چه چیزهایی را بلد باشند؟

کاملا طبیعی است که به خاطر فرستادن فرزندتان به مدرسه، مضطرب باشید. به عنوان یک والد، شما می خواهید مطمئن شوید که قبل از آغاز مدرسه، کودکتان به میزان کافی آمادگی دارد تا بتواند با محیط تازه سازگار گردد، دوستان تازه پیدا کند و هر زمان به یاری احتیاج داشت،...

18 شهریور 1402

همکاری عمیق اتحادیه اروپا و ژاپن از ترس قدرت گرفتن چین

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این درحالی است که کشورها سعی دارند کنترل روی فناوری های حیاتی را برای توسعه صنایع دفاعی، الکترونیک و خودروسازی قدرتمندتر نمایند.

12 تیر 1402

17 خاصیت بی نظیر برگ انگور برای سلامتی

برگ انگور که در غذا های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت تازه از درخت انگور چیده و با مخلوطی از گوشت، برنج و انواع ادویه ها پر می گردد. ترکیب حاصل در نهایت آب پز یا بخار پز شده و بدین ترتیب برگ انگور پر شده به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا در نقاط مختلف...

26 خرداد 1402

باز شدن پای هوش مصنوعی به دنیای اینستاگرام

درحال حاضر نمی دانیم اینستاگرام برای چت بات خود از کدام مدل هوش مصنوعی استفاده می کند، البته متا، شرکت مادر این شبکه اجتماعی، چندین مدل زبانی بزرگ دارد که می تواند به سراغ بهترین آن ها برود.

20 خرداد 1402

نظر مخالفی که باید رویش تامل کرد: تصویرسازی با هوش مصنوعی ممکن است تاریخ را نابود کند!

تصاویر هوش مصنوعی این پتانسیل را دارند که اطلاعات نادرست بدهند. برای اولین بار از نظر فناورانه، ما در آستانه انفجاری هستیم که زندگی و هنر را با تصاویر غیراصیل تغییر می دهد.

5 اردیبهشت 1402

اپلیکیشن Try Galaxy قابلیت های گلکسی S23 را به آیفون ها می آورد

سامسونگ اپلیکیشن Try Galaxy خود را با یک آپدیت بزرگ و جالب بروزرسانی کرد؛ آپدیتی که به کاربران گوشی های آیفون این اجازه را می دهد تا لذت کار با گوشی های سری گلکسی S23 سامسونگ را بدون خرید گوشی های این شرکت تجربه نمایند.

12 فروردین 1402

شهاب سنگ متلاشی شده سال 2014، یک کاوشگر بیگانه بود

آوی لوب (Avi Loeb)، سال ها با ارتش آمریکا همکاری نزدیکی داشت تا منطقه برخورد نزدیک پاپوآ گینه نو را شناسایی کند و اکنون آماده است تا سفری را برای کشف قطعات به جای مانده شهاب سنگ شروع کند. لوب گفت که میخواهد کف اقیانوس را به مدت دو هفته با استفاده از غربال...

10 فروردین 1402

شروع به کار طرح امداد نوروزی کرمان موتور با عنوان نوروز همراه شما ، پیکاپ های T8 تجهیز شده در طرح امداد

در طرح امدادی شرکت کرمان موتور، 99 پایگاه امداد در سراسر کشور به مدت 21 روز (از 24 اسفند تا 15 فروردین) فعال خواهند بود. این پایگاه ها به صورت شبانه روزی به وسیله شماره تماس 02142724 و یا اپلیکیشن امداد کرمان موتور قابل دسترسی هستند.

26 اسفند 1401

وامپیر اثری که کارگردان آن را به خوبی به تصویر کشیده است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ فیلم وامپیر به کارگردانی کارل تئودور درایر، روایت گر داستان آلن گری مسافری جوان است که بسته ای به دست او می رسد و او حس می نماید کسی به یاری نیاز دارد. به یاری نشانه هایی به قلعه ای قدیمی راهنمایی می گردد. اما معین می گردد که...

6 اسفند 1401

رژیم های غذایی: علم بهتر است یا پیشنهاد دوستم؟

باورهای نادرست دربارهٔ رژیمبگذارید یک چیز را همین ابتدای راه معین کنیم: کاهش و کنترل وزن، پر و پایهٔ علمی دارد و دانش پزشکی، اطلاعاتش در این زمینه از پسرخاله ها، دخترعمه ها و همکارها خیلی بیشتر است. اینجا برخی از حرف های اطرافیان را به چالش می کشیم:

20 بهمن 1401

باستان شناسان در سد چم شیر تیشه ها را زمین گذاشتند

کار باستان شناسان در سد چم شیر تمام شد. سد قرار است تا هفته آینده آبگیری گردد. باستان شناسان پس از 40 روز کاوش می گویند دو سکه مسی ایلخانی فاخرترین اثری بوده که یافته اند.

23 دی 1401

دوربین نو دی جی آی ازمو معرفی گردید ، دارای دو نمایشگر ، ضدآب و 4K

دوربین تازه دی جی آی با امکاناتی تازه و خیره کننده معرفی گردید. این دوربین دارای نمایشگری دو گانه و یک دوربین 4K است.

10 دی 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از تعدیل نیروی اسپیس ایکس تا تاثیر تعطیلی دولت فدرال آمریکا بر اوبر و پنتاگون

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

3 دی 1401

دیپلماسی علمی در آذربایجان غربی یک ظرفیت بی نظیر است

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان باید دیپلماسی علمی بین المللی در آذربایجان غربی که یک ظرفیت بی نظیر است، تقویت گردد.

26 آبان 1401

مصرف میان وعده های ناسالم به وسیله بچه هایی که کمتر می خوابند

محققان دریافته اند بچه هایی که کم خواب هستند، معمولا تمایل به دریافت کالری بیشتری دارند و بعضی از این کالری های اضافی ناشی از مصرف تنقلات یا خوراکی های کم سالم و مملو از قند است.

4 آبان 1401

صدور مجوز راه اندازی 6 دفتر ارتباطات روستایی در کردستان

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: سال جاری مجوز راه اندازی 6 دفتر ارتباطات روستایی در استان صادر شد.

24 مهر 1401

هدف بعدی آمازون باید یک بازی آنلاین کلان از ارباب حلقه ها باشد

اگر شما از هواداران مجموعه ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) باشید، با سریال تازه آن به نام حلقه های قدرت (Rings of Power) هم آشنایی دارید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قرار بود از این سریال یک بازی چند نفره آنلاین گسترده (Massive Multiplayer Online) هم شناخته گردد. سازنده آن...

11 مهر 1401
تعداد: (235)