مقالات گردشگری

مسئله ای در تامین سوخت برای گردشگران در کیش نداریم

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مسئله ای در تامین سوخت برای گردشگران در کیش نداریم.

28 اسفند 1402

اجرای طرح آشناسازی ایران سلام با هدف ترویج گردشگری در سراسر استان سمنان

خبرگزاری مهر/ براساس گزارشات بدست رسیده، اجرای طرح آشناسازی ایران سلام با هدف ترویج گردشگری در سراسر استان سمنان صورت گرفت.

14 اسفند 1402

آزمایش مهم یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی، راز تحلیل رفتن استخوان در جاذبه صفر

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی ناسا و فرمانده ماموریت اکسپدیشن 70 که مقیم ایستگاه فضایی بین المللی است، به همراه دیگر فضانوردان حاضر در این ایستگاه به انجام آزمایشاتی پرداختند تا پرده از راز تحلیل رفتن استخوان ها در شرایط ریزگرانش بردارند.

30 بهمن 1402

رؤیاپردازی ایلان ماسک برای استارشیپ: سفر به هر نقطه از زمین تنها در 60 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، در جلسه ای بر تمایل خود برای استفاده از قدرتمندترین راکت جهان، یعنی استارشیپ برای پروازهای مسافربری بین شهرهای بزرگ تأکید کرد. با چنین راکت قدرتمندی می توان در 60 دقیقه به دورترین نقطه زمین سفر کرد. ماسک در یک رویداد ویژه...

26 دی 1402

هواپیمای برقی عجیب و غریب، وقتی تسلا پرواز می نماید، عکس

همشهری آنلاین نوشت: هواپیمای تسلای آسمان کاملا الکتریکی است و با چرخش ملخ هایش کار می نماید. این هواپیما در حال حاضر یک طرح مفهومی است و می تواند گزینه ای برای سفرهای هوایی آینده باشد. حاضرید با آن پرواز کنید؟

29 آبان 1402

گردنه هزارچم، یکی از خطرناک ترین و زیباترین بخش های جاده چالوس

وقتی از زیباترین جاده های ایران حرف می زنیم، اولین جاده ای که به فکر بیشتر مردم می رسد، جاده چالوس است. جاده چالوس به طول 163 کیلومتر، شهر کرج و چالوس را به هم متصل می نماید.

5 شهریور 1402

برگزاری نمایشگاه از نقطه تا چهره با رونمایی از مجموعه طراحی های صنیع الملک در کاخ گلستان

ایرنا/ براساس اخبار بدست آمده، برگزاری نمایشگاه از نقطه تا چهره با رونمایی از مجموعه طراحی های صنیع الملک در کاخ گلستان صورت می گیرد.

18 اردیبهشت 1402

قدیمی ترین ردپا های کشف شده از گربه ها در دنیا

شاید خودخواهانه باشد که فکر کنیم آثار باستانی فقط مخصوص انسان هاست، چون حتی گربه ها هم گاهی آثار ماندگاری از خودشان به جا گذاشته اند.

31 فروردین 1402

مناظره مکرون بر سر خدمتکار شیردوش

امانوئل مکرون ـ رئیس جمهور فرانسه ـ و همسرش، بانوی نخست این کشور از نمایشگاه بزرگ ورمیر در موزه ملی آمستردام بازدید کردند.

27 فروردین 1402

نسل کشی در جاده، تنبلی مسئولان کار دست یوز ها داد!

هم میهن نوشت: تلف شدن یک توله یوز آسیایی در مردادماه 1401، آغازی بر یک کابوس بی خاتمه بود؛ کابوس جاده مرگ. در جاده ای که از سال 97 دیگر نشانی از تلفات جاده ای در آن دیده نمی شد، با حادثه ای دیگر دوباره مورد توجه نهاده شد؛ جاده میامی به عباس آباد در شمال سمنان...

19 فروردین 1402

شهاب سنگ متلاشی شده سال 2014، یک کاوشگر بیگانه بود

آوی لوب (Avi Loeb)، سال ها با ارتش آمریکا همکاری نزدیکی داشت تا منطقه برخورد نزدیک پاپوآ گینه نو را شناسایی کند و اکنون آماده است تا سفری را برای کشف قطعات به جای مانده شهاب سنگ شروع کند. لوب گفت که میخواهد کف اقیانوس را به مدت دو هفته با استفاده از غربال...

10 فروردین 1402

توزیع بسته های نوروزی در بین گردشگران تهران ، تخفیف 70 درصدی بازدید از بعضی مجموعه ها

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از چاپ 140 هزار نسخه بسته های نوروزی برای مسافران و گردشگران در تهران اطلاع داد.

4 فروردین 1402

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور ، بارش ها تا چه زمانی ادامه دارد؟

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش های گسترده طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور و تداوم آن تا آخر هفته گفت: این سامانه بارشی در انتهای هفته به تدریج از کشور خارج می گردد.

1 فروردین 1402

جاهای دیدنی سوئیس ؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری سوئیس

اگر علاقه مند به گردشگری در فصول گرم و سرد سال هستید، سوئیس برترین گزینه برای سفر است. در واقع جاهای دیدنی سوئیس هم در تابستان و هم در زمستان بسیار باشکوه و تماشایی است. شما در این کشور اروپایی، مجموعه ای شگفت انگیز از چشم اندازهای طبیعی را در کنار زندگی...

25 اسفند 1401

قدرت اعجاب آور و توانایی خارق العاده رادارگریزی این ابزار جنگی ، عکس

فیبر کربن ، پلیمری است که 200 سال پیش از طریق توماس ادیسون ساخته شد اما با مقاومتی چند برابر فولاد و وزنی به مراتب کمتر و البته خاصیت رادارگریزی و پنهان کاری امروزه یک رکن اصلی در ساخت جنگ افزار در دنیا لقب گرفته است.

21 اسفند 1401

وامپیر اثری که کارگردان آن را به خوبی به تصویر کشیده است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ فیلم وامپیر به کارگردانی کارل تئودور درایر، روایت گر داستان آلن گری مسافری جوان است که بسته ای به دست او می رسد و او حس می نماید کسی به یاری نیاز دارد. به یاری نشانه هایی به قلعه ای قدیمی راهنمایی می گردد. اما معین می گردد که...

6 اسفند 1401

تاریخچه غار چال نخجیر، غاری شگفت انگیز در مرکزی

شهرستان دلیجان که یکی از شهرهای استان مرکزی می باشد، غاری زیبا و شگفت انگیز به نام غار چال نخجیر را در خود جای داده است. این غار زیبا و دیدنی که از سنگ های مرجانی تشکیل شده، قدمتی به مقدار هفتاد میلیون سال دارد. تحقیقات محققان نشان می دهد که قدمت دیدنی...

7 بهمن 1401

سفر به ایتالیا ، نکات مهم بازدید از کشور ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از پر بازدید ترین کشور های جهان است و این نکته را مدیون نقاط مجذوب کننده و مشهور، سواحل فوق العاده زیبا و غذاهای افسانه ای اش است. از معایب این محبوبیت روزافزون این است که بسیاری از نقاط دیدنی کشور ایتالیا بسیار شلوغ شده اند و بیشتر از...

1 بهمن 1401

مهرداد بذرپاش از مردم عذرخواهی کرد

وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از مردم به علت مسائل حمل ونقلی در روزهای گذشته، گفت: باید با برنامه ریزی بهتر مسائل را به حداقل می رساندیم.

27 دی 1401

باستان شناسان در سد چم شیر تیشه ها را زمین گذاشتند

کار باستان شناسان در سد چم شیر تمام شد. سد قرار است تا هفته آینده آبگیری گردد. باستان شناسان پس از 40 روز کاوش می گویند دو سکه مسی ایلخانی فاخرترین اثری بوده که یافته اند.

23 دی 1401
تعداد: (216)