نگرانی ها از اعمال فشار ترامپ بر دادستان کل جدید آمریکا

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، اقدام ناگهانی ویلیام بار در کناره گیری از سمت دادستان کل آمریکا، نگرانی هایی را در میان نیروهای باسابقه وزارت دادگستری ایجاد کرده است مبنی بر اینکه دونالد ترامپ روی جانشین ویلیام بار برای دریافت امتیازات سیاسی و حقوقی بزرگ و احتمالا خطرناک فشار وارد کند.

نگرانی ها از اعمال فشار ترامپ بر دادستان کل جدید آمریکا

به نوشته روزنامه گاردین، مقام های سابق وزارت دادگستری آمریکا نگران هستند که ترامپ روی جانشین کم تجربه ویلیام بار، جفری روزن، متمرکز شود تا او سیاست هایی را پیش ببرد که مورد حمایت ترامپ است، مثل معرفی مشاورهای ویژه برای تحقیق درباره پسر جو بایدن و استفاده از این وزارتخانه برای تحقیق درباره ادعاهای ترامپ درباره وقوع تقلب انتخاباتی گسترده.

منتقدان همچنین نگرانند که ترامپ، جفری روزن را برای دریافت یک نظریه حقوقی تحت فشار قرار دهد و طبق آن بتواند با ابطال یک نظریه از دوران نیکسون در وزارت دادگستری که نمی گذارد یک رئیس جمهور خود را عفو کند، خودش را مورد عفو قرار دهد. چنین اقدامی قطعا خشم گسترده ای ایجاد می کند.

افزایش نگرانی ها درباره تحت فشار قرار دریافت سرپرست جدید وزارت دادگستری آمریکا که تجربه زیادی در این وزارتخانه ندارد، عمدتا از خشم پسا انتخاباتی ترامپ از ویلیام بار نشات می گیرد.

ویلیام بار جزو متحدان سرسخت ترامپ بود اما ترامپ پس از باخت مقابل بایدن به شدت از دست او که فاش نکرد تحقیقاتی درباره شرایط مالیاتی پسر جو بایدن در حال انجام است، خشمگین شد. ترامپ می توانست از این دستاویز علیه بایدن در کارزار انتخاباتی 2020 استفاده کند. ترامپ همچنین از اظهارنظر ویلیام بار که گفته بود هیچ مدرکی دال بر وقوع تقلب گسترده در انتخابات نوامبر در دست نیست، عصبانی شد.

ویلیام بار در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت، قصد ندارد یک مسوول ویژه برای رسیدگی به پرونده هانتر بایدن یا تحقیق درباره ادعاهای بی اساس ترامپ درباره تقلب انتخاباتی منصوب کند.

پیش از این آسوشیتدپرس گزارش داد، گزینه مورد نظر ترامپ برای این پست احتمالی خانم سیدنی پاول است که ترامپ به تازگی دو بار در رابطه با ادعاهای تقلب انتخاباتی با او دیدار داشته است.

پل روزنزویگ، دادستان سابقی که درباره بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا تحقیق می کرد، گفت خروج ویلیام بار بعد از انتقاد شدید ترامپ این پیام را می رساند که رئیس جمهوری آمریکا رهبری منعطف تر را در راس این وزارتخانه می خواهد که مقابل انحراف های لحظه آخری خودش مقاومت نکند.

این دادستان سابق آمریکا گفت: موارد زیادی وجود دارد که انتظار می رود ترامپ در آخرین روزهای باقیمانده از ریاست جمهوری خودش از این وزارتخانه بخواهد که انجام دهد. احتمال زیادی هست که یک مسوول ویژه برای تحقیق درباره هانتر بایدن منصوب شود. مورد دیگر نظر دفتر مشاوره حقوقی برای لغو تصمیم دوران نیکسون است که عفو رئیس جمهوری برای شخص رئیس جمهور را غیر قانونی می داند. باید دید که آیا آنطور که ترامپ می خواهد، جفری روزن منعطف است یا خیر. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی ها از اعمال فشار ترامپ بر دادستان کل جدید آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی ها از اعمال فشار ترامپ بر دادستان کل جدید آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید