وزارت خارجه و دفاع آمریکا از دیگر اهداف حمله سایبری اخیر بودند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، وزارت دفاع (پنتاگون) و وزارت خارجه آمریکا جزو اهداف حمله اخیر سایبری که واشنگتن مسکو را متهم به انجام آن نموده است، بوده اند.

وزارت خارجه و دفاع آمریکا از دیگر اهداف حمله سایبری اخیر بودند

به گزارش روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز، بعضی از مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا تایید کردند که وزارت خارجه، وزارت امنیت داخلی و وزارت دفاع نیز در معرض این حمله سایبری قرار دریافتد.

تیم تحقیقاتی در کوشش است تا میزان تاثیر این حمله بسیار پیچیده بر جامعه اطلاعاتی، نظامی و آزمایشگاه های هسته ای را تشخیص دهد.

مقامات ایالات متحده آمریکا تا چند هفته پیش و زمانی که یک شرکت امنیت سایبری خصوصی به نام فایرآی به اطلاعات آمریکا هشدار داده که هکرها به لایه های دفاعی این کشور حمله کردند، متوجه این حمله نشده بودند.

معین است وزارت بازرگانی و خزانه داری آمریکا که اولین اهداف این حمله معرفی شده بودند تنها بخشی از این عملیات بسیار گسترده هستند. به گفته شرکت سولارویندز(SolarWinds) که نرم افزار آن در معرض این حمله قرار گرفته، حدود 18 هزار کاربر دولتی و شخصی یک نرم افزار بروز رسانی روسی آلوده از نوع تروجان را بارگیری کردند که اجازه نفوذ به سیستم های قربانیان را داده است.

در میان نهادهایی که از نرم افزار سولارویندز استفاده می نمایند نام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، وزارت خارجه، وزارت دادگستری، بخش هایی از وزارت دفاع و شماری از شرکت های تاسیساتی به چشم می خورد.

ابتدا خبرگزاری رویترز روز یکشنبه از هک شدن وزارت بازرگانی و خزانه داری آمریکا خبر داده بود که یک روز بعد از آن گزارش هایی در خصوص نفوذ موفقیت آمیز به وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز منتشر شد.

آژانس امنیت ملی آمریکا که خود از نرم افزار سولارویندز استفاده می نماید، از نفوذ به این نرم افزار آگاهی نداشت تا اینکه شرکت فایرآی این هفته اطلاع رسانی کرد. روزنامه نیویورک تایمز می نویسد: دو مورد از شرم آورترین نفوذهای این حمله نفوذ به پنتاگون و وزارت امنیت داخلی آمریکا بوده که آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آنها بر انتخابات ماه گذشته آمریکا نظارت داشته است.

وزارت خارجه آمریکا هنوز دخالت روسیه در این حمله را تایید نکرده و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که احتمال صورت دریافت این کار توسط حزب کمونیست چین و کره شمالی بسیار بیشتر است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اتهام دخالت در حمله سایبری به منابع اینترنتی وزارت خزانه داری و بازرگانی آمریکا را رد کرد و آن را ادعایی بی اساس خواند.

پسکوف روز دوشنبه با رد ادعای مداخله روسیه در حمله سایبری اخیر به آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به آمریکا پیشنهاد همکاری در عرصه امنیت سایبری کرد اما هیچ پاسخی از طرف آمریکایی به این پیشنهاد داده نشده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "وزارت خارجه و دفاع آمریکا از دیگر اهداف حمله سایبری اخیر بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه و دفاع آمریکا از دیگر اهداف حمله سایبری اخیر بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید