فعالیت مجموعه های دانش بنیان و خلاق به صنعت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته رونق دادند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، با فعالیت مجموعه های دانش بنیان و خلاق در کشور، سرعت توسعه علمی کشور در همه زمینه ها بیشتر شده است و صنایع مختلف از عوائد آن بهره مند هستند.

فعالیت مجموعه های دانش بنیان و خلاق به صنعت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته رونق دادند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خنده و شادی، تجهیزات ساخت و تولید مواد و قطعات فلزی، سرامیکی، پلمیری و کامپوزیتی، تجهیزات پیشرفته حوزه انرژی های تجدیدپذیر، شبیه ساز های پیشرفته، تجهیزات اختصاصی تولید نانومواد، تجهیزات پیشرفته هسته ای، تجهیزات پیشرفته سایز حوزه ها، ماشین های دوار و تجهیزات وابسته، هواگردها، تجهیزات و سازه های هوافضا، خدمات آزمایشگاهی و طراحی مهندسی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته صنعت نفت و گاز، سامانه ها، تجهیزات و عملگر های پیشرفته هیدرولیکی و پنوماتیکی و تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات تست و آزمون (کنترل کیفی) از جمله این تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته هستند.

محصولاتی که تولید یا توسعه فنی آن ها مورد حمایت مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واقع شده است و در حال حاضر 1 هزار و 459 مجموعه دانش بنیان در این حوزه فعالیت می کنند.

فنی مهندسی پیشگامان سراج منیر، المان صنعت سیستم، صنایع برودتی آریا سرمایش پردیسان، سرو هیدرولیک پویا، تولیدی موتور گیربکس واکسل سایپا، تولیدی پیستون ایران، دژپاد صنعت سازه، یکسان آریان خودرو، دریا بندر ناب کیش، مدیریت پروژه های ریخته گری دقیق البرز، ایران پتک، دانش پردازان میثاق، خدماتی آموزش وتحقیقاتی مرجعان خاتم، تحقیق و توسعه صنعت سیمان، طب گستر تریتا، اتیلا ارتوپد و ... از جمله این شرکت ها هستند.

110 خدمت همچون معافیت و تسهیلات گمرکی، معافیت مالیاتی، استقرار شرکت ها، بیمه های بازرگانی و بیمه تامین اجتماعی برخی از حمایت هایی است که ذیل قانون از شرکت ها می شود. همه این اقدامات در راستای خودکفایی کشور است. ماشین آلات و تجهیزات فناورانه نیز حوزه ای راهبردی است که در همه صنایع رد پای آن را می توان دید و این تجهیزات به طور مستقیم در فرآیند تولید محصول نقش دارند. خودکفایی و ارتقای تولیدات ایران ساخت در این حوزه پیشرفت برای کشور را به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فعالیت مجموعه های دانش بنیان و خلاق به صنعت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته رونق دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مجموعه های دانش بنیان و خلاق به صنعت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته رونق دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید