عبدالمهدی به وزیر خارجه قطر: اولویت عراق حفظ حاکمیت ملی است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در دیدار با وزیر خارجه قطر بر حق کشورش در حفاظت از امنیت و حاکمیت ملی خود در برابر تجاوزها و دخالت های بیگانگان تاکید کرد.

عبدالمهدی به وزیر خارجه قطر: اولویت عراق حفظ حاکمیت ملی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خنده و شادی، عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز چهارشنبه با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر که بغداد سفر کرده است، درباره تحولات جاری منطقه و روابط میان دو کشور گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای گفت: عادل عبدالمهدی روز چهارشنبه محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر را به حضور پذیرفت و با او درباره روابط دو کشور و تحولات ناشی از بحران میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران و تلاش ها برای تحقق آرامش و لزوم همکاری برای اجتناب کشورهای منطقه از پیامدهای بحران و خطرات درگیری نظامی به بحث و مصاحبه پرداخت.

بر اساس این بیانیه وزیر خارجه قطر هم در این دیدار سلام تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر را به نخست وزیر عراق رساند و بر حمایت کشورش از امنیت و ثبات عراق و یکپارچگی ملت آن تاکید کرد.

مقام قطری همچنین از سیاست دولت عراق در ایجاد روابط متوازن با کشورهای عربی، منطقه ای و جهانی و مشارکت آن در تلاش ها برای آرامش اوضاع منطقه تقدیر کرد و گفت:باید رایزنی و روابط میان دو کشور برادر قطر و عراق ادامه یابد و روابط برادرانه و تلاش های مشترک تقویت شود.

از سوی دیگر عبدالمهدی بر موضع عراق درباره لزوم ایجاد آرامش و پایان دادن به شرایط تنش و ممانعت با وقوع هر گونه درگیری نظامی در منطقه تاکید کرد و گفت: در عین حال عراق حق دارد محافظ امنیت و حاکمیت ملی خود باشد و اجازه دخالت خارجی در امور داخلی خود را ندهد .

نخست وزیر عراق همچنین بر اهتمام کشورش برای برقراری بهترین روابط با همه کشورهای دوست و برادر، تمرکز تلاش ها بر مبارزه با تروریسم برای نجات از دست بقایای داعش و صیانت از منافع همه ملت ها و کشورهای منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر که صبح روز چهارشنبه به منظور بررسی جدیدترین تحولات منطقه با مقامات عراقی، در بحبوحه تشدید تنش های واشنگتن با تهران، وارد بغداد شده است، پس از دیدار با محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق و حضور در یک کنفرانس خبری مشترک به دیدار رئیس جمهور عراق رفت.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عبدالمهدی به وزیر خارجه قطر: اولویت عراق حفظ حاکمیت ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالمهدی به وزیر خارجه قطر: اولویت عراق حفظ حاکمیت ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید