باقری: فرصت ربایی از ویژگی های دیپلماسی ایران است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه عصر یکشنبه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین سیاست های منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، به پرسش های نمایندگان پاسخ داد.

باقری: فرصت ربایی از ویژگی های دیپلماسی ایران است

به گزارش ایرنا، باقری با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی، فرصت ربایی را یکی از ویژگی های دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و گفت: در سیاست همسایگی، روابط با همسایگان سقف ندارد. باید از همه ظرفیت های بالفعل و بالقوه استفاده کرد تا با تعامل حداکثری با همسایگان بستر لازم برای پیوندهای پایدار و بلندمدت مالی میان کشورهای منطقه فراهم گردد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه، آشکار شدن ضعف های بنیادین یکجانبه گرایی و چالش های بزرگ سیاسی و مالی آمریکا در حفظ جایگاه هژمون جهانی را یادآور شد و توضیح داد: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای و مجموعه بریکس، قدرت راهبردی و جایگاه ژئواستراتژیک چندجانبه گرایی را به صورتی معنادار، ارتقاء می بخشد.

وی با اشاره به ناکامی رئیس جمهور آمریکا در تحقق اهداف سفرش به منطقه، تاکید نمود: برنامه ریزی اجلاس آستانه به فاصله چند روز پس از سفر ناموفق بایدن به منطقه، نشانه هوشمندی دیپلماسی ایران و نماد رجحان گفتمان تعامل منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است.

باقری، الگوی تدوین برنامه های بلندمدت روابط با قدرت های منطقه ای و جهانی را بااهمیت توصیف و توضیح داد: الگوی برنامه های بلندمدت در روابط دوجانبه که در مقطع اخیر علاوه بر چین، روسیه، ونزوئلا و ترکیه را هم دربرگرفت، به پایدارسازی روابط مالی منجر شده و به طور موثر مانع تأثیرگذاری تکانه های سیاسی و مالی بین المللی بر شرایط مالی کشور شده و خنثی سازی تحریم ها را در میدان اقتصاد و تجارت معنا می بخشد.

در این نشست معاون سیاسی وزارت امور خارجه به پرسشهای نمایندگان درباره موضوعات مختلف سیاست خارجی از جمله مذاکرات برطرف تحریمها نیز پاسخ داد.

منبع: فرارو

به "باقری: فرصت ربایی از ویژگی های دیپلماسی ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری: فرصت ربایی از ویژگی های دیپلماسی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید