افتتاح بزرگراه باکو، آستارا

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، بزرگراه باکو -آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه طی مراسمی با حضور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

افتتاح بزرگراه باکو، آستارا

طول جاده قبلی باکو-آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران 243 کیلومتر بوده که با بهره برداری از بزرگراه نو، این راستا 38 کیلومتر کوتاه تر شد و به 204 کلیومتر رسید.

مشارکت چند شرکت از جمهوری آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، آلمان و آمریکا و طی چند مرحله و در سال های 2006 تا 2009 و 2011 تا 2018 میلادی باعث اجرای این بزرگراه چهار باندی 204 کیلومتری شد.

در طول راستا این بزرگراه در مجموع 24 پل، 66 گذرگاه زیر زمینی، 4 تونل و زیر ساخت های دیگر احداث شده است.

بزرگراه نو الت (حومه باکو)-آستارا- مرز جمهوری اسلامی ایران بر اساس وام اختصاص یافته از سوی بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه و بازسازی اروپا ساخته شده است.

جاده قبلی که متصل کننده باکو به آستارا بود یک جاده قدیمی، فرسوده، کم عرض و ناهمواره بود و برای رانندگان کامیون ها در حمل و نقل بین المللی در این راستا باعث ایجاد مشکلاتی می شد.

بهره برداری از بزرگراه نو باکو-آستارا که جزو دالان بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب به شمار می رود علاوه بر تامین حرکت راحت خودروها، توسعه گردشگری و کشاورزی و حمل و نقل در این راستا را موجب می گردد.

منبع: کجارو / ایرنا

به "افتتاح بزرگراه باکو، آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگراه باکو، آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید