رویترز مدعی شد: آمریکا نیروهای بیشتری به عربستان اعزام می نماید

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، یک رسانه انگلیسی مدعی شد آمریکا میخواهد چند هزار نیرو جدید به عربستان سعودی اعزام کند.

رویترز مدعی شد: آمریکا نیروهای بیشتری به عربستان اعزام می نماید

تسنیم نوشت: خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از منابع مطلع در پنتاگون مدعی شد که آمریکا میخواهد در واکنش به ماجرای حمله پهپادی ماه گذشته به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو، چند هزار نیرو را به عربستان سعودی اعزام کند.

وزارت دفاع آمریکا تاکنون درخواست خبرنگار رویترز برای اظهارنظر رسمی در این زمینه را رد نموده است و منابع مطلعی که با رویترز صحبت نموده اند، اطلاع دقیقی در خصوص تعداد نظامیانی که قرار است به عربستان سعودی اعزام شوند در اختیار این خبرگزاری قرار نداده اند و تنها به گفتن اینکه چند هزار نیرو به منطقه اعزام خواهند شد، اکتفا نموده اند.

بامداد روز شنبه 23 شهریورماه دست کم 10 پهپاد تهاجمی یمنی به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو حمله کردند و بر اثر این حمله فراوری نفت عربستان به میزان 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

در پی این حمله غیرمنتظره که به افزایش بیش از 14درصدی بهای نفت در معاملات روز دوشنبه 26 شهریور در بازارهای جهانی منجر شد، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور و تنی چند از مقامات آمریکایی در اظهارات خود کوشش نموده اند که ایران را عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان معرفی نمایند و اوضاع را به گونه ای جلوه دهند که ایران تهدیدی برای بازار نفت و اقتصاد جهانی است.

در ادامه مقامات عربستان سعودی نیز تحت تأثیر القائات کارشناسان آمریکایی مدعی شدند که ایران عامل حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بوده است. جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای عربستان و آمریکا درباره دست داشتن در این حملات را به طور قاطع رد نموده است.

آمریکایی ها، سعودی ها و دیگر متحدان آنها تاکنون شواهد و مستندات قابل قبولی برای اثبات ادعای خود علیه ایران ارائه ننموده اند، اما همچنان در محافل سیاسی و رسانه ای خود انگشت اتهام را در ماجرای حمله به آرامکو، به سمت ایران نشانه می روند.

منبع: همشهری آنلاین

به "رویترز مدعی شد: آمریکا نیروهای بیشتری به عربستان اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز مدعی شد: آمریکا نیروهای بیشتری به عربستان اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید