حمایت NIST برای فراوری انبوه و صنعتی گرافنی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، شرکت آواداین با حمایت اقتصادی موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا، قرار است فناوری نانوورق های گرافنی خود را به فراوری انبوه برساند.

حمایت NIST برای فراوری انبوه و صنعتی گرافنی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خنده و شادی، شرکت آواداین (Avadain) با حمایت اقتصادی موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا، قرار است فناوری نانوورق های گرافنی خود را به فراوری انبوه برساند.

آواداین 3.77 میلیون دلار یاری اقتصادی دریافت می نماید تا فناوری پلاکت های گرافنی خود را به فراوری انبوه برساند. آواداین، فراوریکننده ورقه های گرافن مستقر در آمریکا، بیان کرد که فرآیند سازگار با محیط زیست خود را به عنوان بخشی از یک پروژه دو ساله با یاری اقتصادی 3.77 میلیون دلاری موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) ارتقاء می دهد.

بردلی لارشان، مدیرعامل آواداین می گوید: ما هیجان زده ایم که انقلاب گرافن را با در دسترس قرار دادن ورق های گرافن بزرگ، نازک و تقریباً بدون نقص در حجم های صنعتی و هزینه قابل قبول شروع کنیم.

تاکویا تاناکا، رئیس شرکت پاناسونیک آمریکا، که پشتیبان اولیه فناوری آواداین بود، می گوید: ما از پیشرفت آواداین بسیار خرسندیم. ما بعلاوه از تشخیص موسسه NIST خرسندیم که ورق های گرافن با کیفیت بالای آواداین را مورد حمایت قرار داده و در قالب این حمایت اقتصادی می توان از توسعه این محصول برای برطرف احتیاج صنعتی این ماده فوق العاده استفاده کرد.

یاری هزینه NIST از دو برنامه کاربردی مربوط به مهار ویروس کرونا با استفاده از ورق های گرافن با کیفیت بالا آواداین حمایت می نماید. شرکت فلکستراپاور (Flextrapower) شریک این پروژه از ورق های گرافنی شرکت آواداین برای فراوری ماسک های فیلتراسیون ارزان، با کارایی بالا، قابل تنفس و بهبود یافته با گرافن N 98 استفاده می نماید.

علاوه بر این، دانشگاه آرکانزاس ورق های گرافنی باکیفیت آواداین را جایگزین اکسید گرافن می نماید تا پیشرفت های قابل توجهی در حسگر های زیستی مبتنی بر گرافن ایجاد کند. این حسگر ها کم هزینه و قابل حمل بوده و می تواند با دقت بالا برای تشخیص ویروس کرونای زنده در زمان واقعی در محل استفاده گردد.

فیل ون ورمر، مدیر ارشد اجرایی شرکت آواداین، می گوید: ما قبلاً مزایای قابل توجه ورق های گرافن خود را در ابرخازن ها نشان داده ایم. این پروژه بعلاوه اثربخشی ورق های گرافن آواداین را در دو کاربرد بسیار مهم دیگر ویروس کرونا نشان خواهد داد.

ارتقاء فناوری فراوری ورقه های گرافن آواداین به وسیله موسسه تحقیقاتی Southwest (SwRI) در سن آنتونیو، تگزاس انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمایت NIST برای فراوری انبوه و صنعتی گرافنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت NIST برای فراوری انبوه و صنعتی گرافنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید