خبرنگاران میانگین هزینه بیماران کرونایی در بوشهر 5میلیون تومان است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، بوشهر-خبرنگاران- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: میانگین هزینه پرونده بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا نزدیک به 5 میلیون تومان است که این میزان 1.5 برابر بیشتر از پرونده های عادی است.

خبرنگاران میانگین هزینه بیماران کرونایی در بوشهر 5میلیون تومان است

پرویز رمضانی روز دوشنبه در نشست با وبلاگ خنده و شادی بیان نمود: باتوجه به شیوع گسترده بیماری کووید19 سازمان بیمه سلامت اقدام به بیمه رایگان افراد فاقد پوشش بیمه ای نموده است که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اعتبار این بیمه 6 ماه است و با ادامه فرایند شیوع کرونا امکان تمدید آن وجود دارد.

وی به هزینه بالای پفراینده های بستری مبتلایان کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: این اقدام با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه هدف و به منظور پوشش بیمه ای همه افراد جامعه در شرایط حاضر اجرا شده است و دارندگان این نوع بیمه تنها می توانند از خدمات درمانی دولتی استفاده نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه نمود: این در حالی است که در 2 سال اخیر متقاضیان دریافت پوشش بیمه ای ارزیابی وسیع می شدند تا با توجه به توان اقتصادی آنها حق بیمه پرداخت نمایند یا رایگان تحت پوشش قرار گیرند.

رمضانی گفت: با توجه به هزینه درمانی بیماری کرونا که در بوشهر در مورد یکی از پفراینده ها به 85 میلیون تومان نیز رسیده است، ضروری است افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند تقاضای خود را برای صندوق رایگان بیمه سلامت ثبت نمایند تا پیش از احتیاج اضطراری، بیمه شوند.

وی ادامه داد: اعتبار همه دفترچه هایی که از مهر تا سرانجام سال به اتمام می رسد غیر از صندوق بیمه ایرانیان تا اردیبهشت 1400 به صورت سیستمی تمدید شده است و همه موسسه های درمانی و بیمارستان ها نیز می توانند به صورت الکترونیکی اعتبار سنجی را انجام دهند.

توافق با بیمارستان های غیر دانشگاهی برای پذیش بیماران با نرخ دولتی

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان نمود: با توجه به اختصاص بیمارستان های دانشگاهی و دولتی به بیماران مبتلا به کرونا و مراجعه سایر بیماران به مراکز غیر دانشگاهی، در تفاهمی که با این بیمارستان ها و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفت، مقرر شد از ابتدای آبان ماه بیمارستان های شرکت نفت، نظامی و تامین اجتماعی بیمه شدگان را با نرخ دولتی پذیرش نمایند.

رمضانی بیان کرد: بیمارستان های توحید جم، خلیج فارس خارگ، قائم، امیرالمومنین و سلمان فارسی بوشهر، مهر برازجان و نبی اکرم عسلویه از این ماه اقدام به پذیرش بیماران با تعرفه دولتی کردند که بر اساس توافق بخشی از ما به تفاوت تعرفه آزاد و دولتی را بیمه سلامت و بخشی را دانشگاه علوم پزشکی می پردازد.

تمهیدات بیمه سلامت برای پیشگیری از شیوع کرونا

وی ادامه داد: تبادل الکترونیک اسناد بستری با بیمارستان های طرف قرارداد و کاهش جابجایی برگه ها و مدارک یکی دیگر از اقدامات این بیمه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا است که پرداخت به موقع تعهدات به این بیمارستان ها را نیز به دنبال دارد.

رمضانی گفت: 13 بیمارستان بوشهر در آبان ماه اسناد خود را تبدیل به صورت حساب و ارسال نموده اند که 95 درصد آنها رسیدگی شده است در حالی که پیش از این طرح در سرانجام ماه همه مراکز پفراینده های خود را به بیمه ارسال می کردند که رسیدگی و پرداخت آن زمانبر بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه نمود: تمدید سیستمی اعتبار پفراینده های الکترونیک دریافت دارو تا 3 ماه آینده برای بیماران خاص، افزایش سقف مبلغ تایید نسخه های دارویی از 6 به 8 میلیون برای کاهش مراجعات و افزایش تعهدات بیمه ای تشخیصی و درمانی بیماری کووید 19 از دیگر اقدامات بیمه سلامت متناسب برای شرایط شیوع کرونا است.

وی در مورد تعهد بیمه سلامت در قبال بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: ملاک بیمه سلامت برای تعهد خدمات در این زمینه تشخیص کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا است که به ستاد عالی بیمه منتقل می گردد و در صورت تایید اثر بخشی و کارایی این خدمات در تشخیص و درمان کرونا مورد حمایت بیمه ای قرار می گیرد.

رمضانی بیان کرد: در زمان حاضر بیمه سلامت 70 درصد از هزینه آزمایش PCR و سی تی اسکن در بخش سرپایی و 90 درصد این هزینه در بخش بستری را تعهد نموده است که به مراکز مورد تایید پرداخت می نماید.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه نمود: تمام داروهای تایید شده موثر بر ویروس کرونا تحت پوشش قرار گرفته است و 70 درصد از هزینه آن را بیمه پرداخت می نماید.

رتبه اول بوشهر در نسخه نویسی الکترونیک

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش بیان نمود: بوشهر در نسخه نویسی الکترونیک رتبه اول کشور را کسب نموده است و 57 درصد از ویزیت های موسسات، مطب ها و مراکز درمانی خصوصی در سال 99 به صورت الکترونیک اجرا شده است.

وی اضافه نمود: 94 درصد از ویزیت مطب ها به صورت الکترونیک اجرا شده و 50 درصد از نسخه ها نیز به این شکل صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: به طور کلی در استان بوشهر 50 درصد از خدمات درمانی در بخش خصوصی کاملا الکترونیک اجرا شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران میانگین هزینه بیماران کرونایی در بوشهر 5میلیون تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میانگین هزینه بیماران کرونایی در بوشهر 5میلیون تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید