5 روش طلایی سرمایه گذاری در ترکیه

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رپرتاژ آگهی - سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت این کشور یکی از مواردی است که این روزها در اینترنت سرچ زیادی دارد. علت آن رونق مالی ترکیه و برنامه هایی است که این دولت برای سرمایه گذاران با هر بودجه ایی در نظر گرفته است.

5 روش طلایی سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در هر کشور، در کنار منافعی که دارد یک سری ریسک هم دارد. بنابراین باید به تمامی موارد زمان سرمایه گذاری توجه کرد. سرمایه گذاری در ترکیه تا قبل از سال 2019 کاری سخت بود و احتیاج به سرمایه زیادی (بین 1 تا 3 میلیون دلار آمریکا) داشت اما بعد از سال 2019 این مبلغ کمتر شد و به 250.000 تا 500.000 دلارآمریکا کاهش یافت. افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می نمایند علاوه بر سرمایه گذاری می توانند پاسپورت و اقامت این کشور را نیز برای خود و افراد خانواده خود اخذ نمایند.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه عبارتند از:

** دریافت پاسپورت و تابعیت ترکیه

** امکان سفر به 148 کشور بدون ویزا

** کسب پاسپورتی که جز 30 پاسپورت برتر دنیاست.

** دریافت پاسپورتی با اعتبار ده ساله

** بهرمندی از خدمات درمانی رایگان

** حفظ تابعیت قبلی

** تحصیل رایگان

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه

افرادی که در کشورهای دیگر از کشور خودشان سرمایه گذاری می نمایند همواره با مسائل مربوط با امنیت سرمایه خود سر و کار دارند. مهم ترین موضوع برای این افراد حفظ سرمایه است. بین ایران و ترکیه توافق نامه ایی دو جانبه امضا شده است که امنیت سرمایه گذاری در این کشور را تضمین می نماید. توافق نامه های مرتبط با این موضوع عبارتند از:

1. توافق نامه پیشگیری دوگانه مالیاتی

در این توافق نامه ذکر می گردد که مالیات فقط در یکی از کشورها پرداخت گردد و سرمایه گذار مجبور نیست هم در ترکیه و هم در کشور خود مالیات پرداخت کند.

2. توافق نامه ارتقاء و حفظ سرمایه گذاری

در این توافق نامه استاندارهای تجاری تضمین می نماید که محیطی مناسب برای سرمایه گذاری وجود دارد؛ همچنین در این توافق نامه ذکر می گردد که اموال سرمایه گذار مصادره نمی گردد.

اقامت ترکیه با سرمایه گذاری

به وسیله سرمایه گذاری در کشور ترکیه می توانید برای خود و همسرتان و فرزندان زیر 18 سالتان اقامت این کشور را دریافت کنید. برای اینکه به یاری سرمایه گذاری بتوانید اقامت ترکیه را کسب کنید باید در یکی از برنامه ها سرمایه گذاری که دولت اعلام نموده است شرکت کنید؛ مهم ترین موضوع در این روش داشتن حداقل سرمایه مورد احتیاج برای هر برنامه است که توسط دولت معین می گردد.

به طور کلی مراحل اخذ تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه بین 3 تا 6 ماه طول می کشد که در سال 2019 با تغییر قوانین این مدت نیز کوتاه تر شده است. در رابطه با شرایط اقامت ترکیه به وسیله خرید ملک بیشتر بخوانید.

5 روش طلایی سرمایه گذاری ساده و سریع در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از راه های کسب اقامت و پاسپورت این کشور است. راه های زیادی برای کسب اقامت ترکیه وجود دارد. محبوبترین راه اخذ اقامت ترکیه سرمایه گذاری به وسیله خرید ملک است. ما در این بخش روش های سرمایه گذاری در ترکیه را شرح می دهیم.

1. سرمایه گذاری به وسیله خرید ملک درترکیه

آسان ترین راه اخذ اقامت ترکیه سرمایه گذاری به وسیله خرید ملک است. در این روش سرمایه گذاری فرد به 250.000 دلار آمریکا احتیاج دارد. قوانینی که در سال 2019 تغییر کرد شامل این مورد نیز بود؛ قبل از سال 2019 برای خرید ملک در ترکیه احتیاج به سرمایه 1 میلیون دلاری آمریکا بود که پس از آن به این مبلغ کاهش یافت. مهم ترین شرط سرمایه گذاری در این روش این است که ملک خریداری شده نباید به مدت 3 سال فروخته گردد.

خرید اقساطی ملک در ترکیه : از شرایط تا نحوه پرداخت

خرید ملک با مبالغ کمتر (حداقل 60.000 دلار آمریکا) نیز ممکن است اما در این نوع سرمایه گذاری ویزای توریستی به افراد داده می گردد که در این نوع ویزا افراد اجازه کار کردن را ندارند مگر اینکه توسط یکی از سازمان های دولتی استخدام شوند. چرا خرید خانه در ترکیه را پیشنهاد میکنیم ؟

2. سرمایه گذاری به وسیله سپرده بانکی در ترکیه

شما با سرمایه گذاری در بانک های ترکیه می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید. در این روش شما باید حداقل مبلغ 500.000 دلار آمریکا را به مدت 3 سال در یکی از بانک های ترکیه نگهدارید. این قانون نیز در سال 2019 تغییر کرد؛ این مبلغ در آن سال 3 میلیون دلار آمریکا بود.

3. سرمایه گذاری به وسیله خرید سهام در ترکیه

خرید سهام در ترکیه نیز یکی از راه های اخذ تابعیت این کشور است در این روش شما باید سهامی را با ارزش حداقل 500.000 دلار آمریکا خریداری کنید. قانون سرمایه گذاری در این روش نیز تغییر نموده و در گذشته احتیاج بود که حداقل افراد 2 میلیون دلار آمریکا برای سرمایه گذاری در این روش در نظر بگیرند. برای سرمایه گذاری در این روش باید سرمایه گذاری شما توسط وزارت صنایع و فناوری تایید گردد.

4. سرمایه گذاری به وسیله خرید اوراق قرضه دولتی در ترکیه

افراد می توانند تابعیت ترکیه را طریق خرید اوراق قرضه دولتی بدست آورند. در این روش نیز اوراق نباید به مدت 3 سال فروخته گردد همچنین سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت خزانه داری و دارایی تایید گردد.

5. سرمایه گذاری به وسیله کارآفرینی در ترکیه

اگر فردی قصد ایجاد یک شرکت یا کسب و کاری در ترکیه داشته باشد می تواند از این طریق برای اخذ شهروندی نیز اقدام کند. در گذشته برای این روش احتیاج بود 100 شهروند ترکیه در کسب و کار مورد نظر استخدام شوند اما طبق تغییرات قوانین این تعداد به 50 شهروند ترکیه کاهش یافت.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه مزایای زیادی دارد این مزایا عبارتند از:

زیر ساخت های عالی برای سرمایه گذاری

موقعیت جغرافیایی ترکیه به صورتی است که آن را به یکی از کشورهای برتر مالی تبدیل نموده است. صنعت حمل ونقل پیشرفته این کشور و سیستم راه آهنی که حدود 11000 کیلومتر را پوشش می دهد از دلایل تبدیل ترکیه به یک کشور مناسب برای سرمایه گذاری است. همچنین سیستم حمل و نقل جاده ایی در این کشور به صورتی است که 383000 کیلومتر را پوشش می دهد؛ به طور کلی زیرساخت های مناسب حمل و نقل در ترکیه تاثیر زیادی در سرمایه گذاری و رونق کسب و کار داشته است.

حقایقی در خصوص مزایای سرمایه گذاری در ترکیه که کسی به شما نمیگوید!

کارشناسان مالی اطمینان دارند که کشور ترکیه در آینده ایی نزدیک رشد و پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت همچنین 80 درصد از سرمایه گذاران معتقدند سرمایه گذاریی که داشته اند پرسود خواهد بود. جالب است بدانید که کشور ترکیه از نظر سرمایه گذاری رتبه دوم را در دنیا دارد و این خود عللی بر جذب سرمایه گذاران خارجی است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است از سال 2007 تا 2012 در کشور ترکیه شرکت های آمریکایی زیادی اقدام به سرمایه گذاری کردند. سرمایه گذرای آمریکایی ها در موارد متفاوتی بوده است؛ این موارد شامل خدمات تجاری، حمل و نقل و صنایع مواد شیمیایی بوده است. به طور کلی به دلیل شرایطی که در ترکیه وجود دارد سرمایه گذاران زیادی از فرانسه، آلمان و انگلیس نیز در این کشور سرمایه گذاری نموده اند. البته اقتصاد روبه رشد ترکیه نیز باعث شده که بسیاری از افراد از کشورهای متفاوت به سرمایه گذاری در این کشور رو آورند.

امتیازاتی که این کشور برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است باعث شده که بسیاری از افراد به سمت سرمایه گذاری در این کشور جذب شوند؛ همچنین دولت این کشور تدابیر بسیار خوبی برای اقشار متوسط جامعه در نظر دارد که این موضوع نیز عللی بر جذب سرمایه گذار بوده است.

قوانینی که در ترکیه برای سرمایه گذرای وجود دارد مطابق با استاندارهای بین المللی است و در این قوانین هیچگونه تبعیضی برای افراد با ملیت های متفاوت وجود ندارد.

قوانینی که برای سرمایه گذاران در ترکیه وجود دارد به حقوق سرمایه گذار و شهروند احترام زیادی می گذارد و این اطمینان را نیز به سرمایه گذاران می دهد که در مدت سرمایه گذاری، در محلی مطمئن سرمایه آنها قرار گرفته است.

با وجود تمامی این موارد آنالیز قوانین ترکیه و یاری دریافت از یک وکیل تاثیر زیادی در جلوگیری از خسارت هایی که از نا آگاهی ممکن است ایجاد گردد دارد.

چرا باید از مشاورین املاک یا وکیل، برای خرید خانه در ترکیه یاری بگیرید ؟

از تاریخ 4 مارس 2019 ارائه گزارش کارشناسی و ارزیابی ملک توسط خریدار خارجی در تمامی شهر های ترکیه الزامی شده است. بدون ارائه این گزارش معاملات ملکی غیر قانونی است و همچنین در صورت عدم ارائه گزارش ارزیابی ملک خریداری شده، در اخذ اقامت یا شهروندی این کشور دچار مسائل متعددی خواهید شد.

شرکت بین المللی ریمکس با بیش از 100 نفر مشاور حرفه ای املاک تجاری، مسکونی و امور سرمایه گذاری و اشتغال به عنوان بزرگترین آفیس شرکت ریمکس در اروپا در شهر زیبای استانبول فعالیت دارد.

اویم ریمکس ترکیه، با همکاری برترین ایجنت های مشاوره املاک ریمکس به شما برای خرید بهترین و مناسب ترین ملک در ترکیه یاری می نماید. برای دریافت مشاوره در زمینه خرید ملک، آپارتمان، ویلا و خرید خانه در ترکیه می توانید از اویم ریمکس برای دریافت مشاوره مستقیم به وسیله واتس اپ اقدام کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "5 روش طلایی سرمایه گذاری در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش طلایی سرمایه گذاری در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید