آخرین قربانی خشم یحیی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، به نظر می رسد فشار رقابت با استقلال و پاره شدن احتمالی نوار قهرمانی های پرسپولیس، بدجوری یحیی گل محمدی را معذب کرده است. سرمربی سرخپوشان در هفته های اخیر عاصی تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. او را دائما پرخاشگر، تندخو و در حال اتخاذ تصمیمات تند و کم سابقه می بینیم. آخرین قربانی یحیی هم انگار حامد لک است؛ دروازه بانی که مدت هاست سیر نزولی را پشت سر می گذارد و حالا اجازه تمرین با قرمز ها از او گرفته شده است.

آخرین قربانی خشم یحیی

باختی که محبت آمیز نبود

تزلزل حامد لک از خیلی قبل تر شروع شده بود و کار به جایی رسید که حتی در داربی تهران هم از این دروازه بان استفاده نشد. در طول تعطیلات نوروز، پرسپولیس در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم ملی امید رفت و با نتیجه عجیب 3 بر یک باخت. از قرار معلوم حامد لک در این مسابقه یک گل بد دریافت کرده که اعتراض گل محمدی به او را در پی داشته است. لک، اما جواب تندی به سرمربی سرخ ها داده و به همین دلیل قرار شده تا اطلاع بعدی به تنهایی تمرین کند. طبیعتا قرار نیست یک بازی محبت آمیز به این شکل قربانی بگیرد. مسابقات تدارکاتی اصلا با فلسفه تمرین و خطا ترتیب داده می شوند. با این حال شرایط پرسپولیس خاص است و یحیی هم دیگر حال و حوصله قدیم را ندارد. لک به طور قطعی بازی با هوادار را از دست داده و شاید اصلا آخرین روز های حضورش در پرسپولیس را پشت سر می گذارد.

اعتراضات وحشتناک در داربی

یک قاب حیرت انگیز دیگر از کج خلقی های اخیر یحیی، اما در آخرین دقایق داربی تهران رقم خورد؛ جایی که این مربی بعد از گل مساوی استقلال برابر پرسپولیس، به تندی به داور مسابقه تاخت و سیدعلی را مقصر دانست. چرا؟ چون به زعم او اجازه تعویض به موقع به قرمز ها داده نشده بود و پرسپولیس با 10 بازیکن گل مساوی را خورد. اما و اگر های زیادی در مورد اصل استدلال یحیی وجود داشت؛ بعضی حق را به او دادند و بعضی نه، اما تحت هیچ شرایطی قرار نیست سرمربی یک تیم بزرگ و مدافع عنوان قهرمانی اینطور از خود بی خود شود. این رفتار ها برازنده لیگ یک هم نیست، اما گفتیم که شرایط گل محمدی خاص است و دیگر نمی توان بابت هیچ یک از رفتار ها و تصمیمات او متعجب شد.

سریال استعفا ها

از دیگر نشانه های برزخ یحیی، می توان به تعدد کناره گیری های او یا حداقل نمایش استعفا از سوی این مربی اشاره کرد. در ماه های پایانی سال گذشته، دست کم دو مرتبه چنین اخباری در مورد یحیی ساخته شد. بار دوم بعد از داربی تهران بود که گل محمدی در اینستاگرام از هواداران خداحافظی کرد و حتی مدتی صفحه اش را بست، اما بعد از چند روز بار دیگر شاهد بازگشت این مربی به تمرینات بودیم. تحمل قهر های گاه و بیگاه یحیی، حالا دیگر برای هواداران پرسپولیس هم سخت شده؛ مخصوصا که رقبا از آن یک سوژه طنز برای سر به سر گذاشتن با سرخ ها ساخته اند!

داستان مهدی شیری

یک مصداق مهم دیگر هم غائله عجیب و غریب مهدی شیری بود. بازیکن محبوب یحیی که این همه وقت با وجود همه نقدها در ترکیب قرار می گرفت و حتی قراردادش با نظر خود گل محمدی تمدید شد، در پی شکست پرسپولیس برابر فولاد در سوپرجام به شکل غیرمنتظره کنار گذاشته شد. نوع رفتار یحیی در این زمینه و به ویژه نزدیکی موضوع به تمدید قرارداد شیری باعث شد خیلی ها حدس بزنند پای فرافکنی در میان است و یحیی برای ناکامی در سوپرجام، دنبال قربانی و سپر بلا بوده است. آیا خلق آقای گل محمدی باز خواهد شد یا باز قرار است هر ناکامی احتمالی پرسپولیس روی یک نفر آوار شود؟

همشهری

منبع: فرارو

به "آخرین قربانی خشم یحیی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قربانی خشم یحیی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید