رویایی ترین قهرمانی تاریخ در انتظارِ استقلال

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، هر چند تساوی مقابل پیکان باعث شد تا استقلال نتواند فاصله خود با حریف سنتی اش را بیشتر کند و گامی بلند به سوی قهرمانی بردارد، اما اختلاف 6 امتیازی در فاصله 6 هفته تا سرانجام لیگ باعث شد تا شاگردان فرهاد مجیدی کماکان بخت نخست قهرمانی لیگ بیست و یکم باشند.

رویایی ترین قهرمانی تاریخ در انتظارِ استقلال

اولین قهرمان بدون شکست

در کنار همه آمار و ارقام حیرت انگیزی که فوتبال ایران در طول برگزاری بیست دوره لیگ حرفه ای خود داشته، هنوز هیچ تیمی نتوانسته به رکورد ویژه قهرمانی بدون تحمل حتی یک شکست دست پیدا کند.

آبی پوشان استقلال 24 هفته را بدون باخت گذرانده اند و حالا در سراشیبی رو به اتمام لیگ بایستی شاگردان مجیدی فرایند درخشان خود را حفظ نمایند و 6 بازی بعدی خود را هم بدون شکست سپری نمایند تا اولین قهرمانی بدون شکست در تاریخ لیگ برتر را کسب نمایند.

شباهت عجیب با رقیب سنتی

در حال حاضر، استقلال و پرسپولیس با 6 امتیاز فاصله از یکدیگر در رتبه های اول و دوم جدول قرار دارند. کوشش شاگردان مجیدی حفظ فاصله و گام برداشتن در جهت قهرمانی است و در مقابل سرخ پوشان در سودای کسب امتیاز و توقف حریف سنتی خود هستند تا بتوانند اختلاف پیش آمده را جبران نمایند و به سوی ششمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر حرکت نمایند.

نگاهی به فرایند امتیازگیری دو تیم در 6 هفته سرانجامی نیم فصل نخست نشان می دهد که هر دو تیم توانسته اند از 18 امتیاز ممکن، 16 امتیاز را کسب نمایند و در صورت تکرار این فرایند در نیم فصل دوم، شاگردان یحیی گل محمدی شانسی برای رسیدن به ششمین قهرمانی متوالی ندارند و عنوان قهرمانی لیگ بیست ویکم نصیب استقلال خواهد شد.

رقبای سینوسی در سراشیبی سرانجام لیگ

6 حریف سرانجامی استقلال در لیگ بیست و یکم تیم هایی هستند که شرایط کاملا متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. سپاهان، فولاد و مس از جمله تیم های نیمه بالای جدول هستند و پدیده (شهرخودرو) مشهد، آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان جزو تیم های نیمه پایین جدول برشمرده می شوند.

در میان ملاقات های به جای مانده، استقلال 3 ملاقات مقابل پدیده، آلومینیوم و نفت مسجدسلیمان را در تهران برگزار خواهد نمود و باید برای مصاف با سپاهان، فولاد و مس رفسنجان از تهران خارج گردد که این مسئله نشان از آن دارد که آبی ها ملاقات های بیرون از خانه دشوارتری نسبت به ملاقات های خانگی به جای مانده خود در لیگ بیست ویکم دارند.

استقلال و قهرمانی لیگ با چند امتیاز؟

چندی پیش در نشست پیشکسوتان باشگاه استقلال با مدیران این باشگاه، مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال جمله ای عجیب را به زبان آورد. او گفت از فرهاد مجیدی انتظار دارد که استقلال را با 75 امتیاز قهرمان لیگ کند، در واقع میانگین 2.5 امتیاز از هر مسابقه که امتیازی فوق العاده و بی سابقه در فوتبال ایران است.

استقلال در 24 هفته گذشته از لیگ توانسته 2.33 امتیاز از هر مسابقه کسب کند و در حال حاضر شاگردان فرهاد مجیدی با 56 امتیاز صدرنشین جدول رده بندی هستند. در صورت موفقیت در 6 بازی به جای مانده لیگ، آبی پوشان به خواسته مدیرعامل خود نزدیک می شوند و با ثبت امتیاز استثناییِ 74، قهرمانی لیگ برتر را جشن می گیرند. آن هم در شرایطی که استقلالی ها در نیم فصل نخست توانستند 16 امتیاز از 6 ملاقات سرانجامی خود بگیرند!

فوتبال 360

منبع: فرارو

به "رویایی ترین قهرمانی تاریخ در انتظارِ استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویایی ترین قهرمانی تاریخ در انتظارِ استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید