5 پروژه علمی، آموزشی، درمانی و تولیدی در شبستر افتتاح شد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی پنج پروژه علمی، آموزشی، درمانی و تولیدی با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان شبستر افتتاح شده و عملیات اجرایی یک پروژه آموزشی دیگر در این شهرستان شروع شد.

5 پروژه علمی، آموزشی، درمانی و تولیدی در شبستر افتتاح شد

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان شبستر، یک مدرسه هشت کلاسه خیرساز را با اعتبار 25 میلیارد ریال در روستای ملک زاده افتتاح و کلنگ احداث یک مدرسه شش کلاسه را در روستای دیزج خلیل به زمین زد.

این دو مدرسه از مجموعه تعهدات برادران رسولوی بنیس برای احداث 12 مدرسه در شهرستان شبستر است.

هم چنین با حضور پورمحمدی، دبیرستان شش کلاسه نوربخش در شهر شبستر با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال افتتاح شد.

شروع بهره برداری از دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان فاطمیه شبستر با ظرفیت فراوری 600 لیتر در دقیقه و ظرفیت ذخیره 2000 لیتر، از دیگر برنامه های وی در سفر به شهرستان شبستر بود.

این دستگاه با صرف 20 میلیارد ریال هزینه توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی شده و هزینه نصب آن توسط خیران شهرستان شبستر تأمین شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در دو ماه گذشته 13 دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی در شهرهای مختلف استان نصب شده و تا دو ماه آینده کل احتیاج استان به این دستگاه تأمین خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی هم چنین مرکز رشد واحدهای فناور روستای بنیس را در فضایی به وسعت 3000 مترمربع افتتاح کرد.

این مرکز با با همکاری دانشگاه پیغام نور و پارک علم و فناوری استان راه اندازی شده و خیران شهرستان شبستر برای تجهیز و راه اندازی آن 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری نموده اند.

با افتتاح این مرکز، 14 واحد فناور شهرستان شبستر در آن مستقر می شوند و آزمایشگاه های مجهز آن در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در ادامه با حضور پورمحمدی از سه شرکت ارس پر بنیس (فراوریکننده انواع کیک، کلوچه و بیسکویت) در زیربنای 11 هزار مترمربع، با اعتبار 100 میلیارد ریال و اشتغال زایی 200 نفر به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "5 پروژه علمی، آموزشی، درمانی و تولیدی در شبستر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پروژه علمی، آموزشی، درمانی و تولیدی در شبستر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید