بهره برداری از 13 پروژه گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در هفته دولت

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، 13 پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از 13 پروژه گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در هفته دولت

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده مدیرکل استان روز چهارشنبه 29 مردادماه 99 ضمن اعلام این خبر، گفت: به مناسبت هفته دولت، 13 پروژه در استان با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 402 میلیارد و 460 میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: از میان 13 پروژه آماده بهره برداری، 12 پروژه متعلق به حوزه گردشگری شامل بهره برداری از مجتمع چندمنظوره هلیا، سرای بازسازی شده ایکی قاپیلی بازار جهانی و هتل بوتیک ارسی تبریز، پروژه های بازسازی برج مقبره ها و زیرساخت های گردشگری کمپ حماملو ورزقان، مجتمع بین راهی هوراند، مرکز اطلاع رسانی گردشگری ملکان، مجتمع گردشگری جلفا، یادمان مقبره خلیل خان گلین قیه مرند و سمن سرای مراغه است، همچنین پروژه دیگر نیز متعلق به بهره برداری از مجتمع آموزشی و تولیدی زیراندازهای عشایری کاظم نیا در حوزه صنایع دستی است.

حمزه زاده در ادامه به تشریح چهار پروژه شاخص از میان 13 پروژه سرمایه گذاری استان پرداخت و مطرح نمود: مجتمع آموزشی و تولیدی زیراندازهای عشایری کاظم نیا با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 7 میلیارد تومان، علاوه بر حفظ و ترویج هنر زیراندازبافی به تولید انبوه زیراندازهای پشمی و ابریشمی مختص عشایر مناطق ارسباران می پردازد.

او همچنین حجم سرمایه گذاری در هتل بوتیک ارسی تبریز را نیز بالغ بر 30 میلیارد تومان مطرح نمود و گفت: همچنین بخش پارک آبی مجتمع چندمنظوره هلیا نیز با حجم سرمایه گذاری 357 میلیارد و 615 میلیون تومان در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به بهره برداری کامل از سرای بازسازی شده ایکی قاپیلی بازار تاریخی تبریز اشاره کرد و افزود: به دنبال آتش سوزی سرای ایکی قاپیلی در اردیبهشت ماه سال 98، بازسازی این بنا با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 5 میلیارد تومان با مشارکت اصناف به صورت کامل انجام شد که در هفته دولت شاهد بهره برداری از این سرای تاریخی خواهیم بود.

او به میزان اشتغال زایی در پروژه های مذکور اشاره کرد و گفت: در این 13 پروژه برای 510 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

منبع: میراث آریا

به "بهره برداری از 13 پروژه گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 13 پروژه گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید