5 مشکل بچه ها طلاق در بزرگسالی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، طلاق می تواند زمان سختی برای یک خانواده باشد. هنگامی که والدین طلاق می گیرند، اثرات طلاق بر بچه ها می تواند متفاوت باشد. برخی از بچه ها به طلاق به روشی طبیعی و قابل درک واکنش نشان می دهند. در حالی که بچه ها دیگر ممکن است با وجود این شرایط به چالش کشیده شوند.

5 مشکل بچه ها طلاق در بزرگسالی

در اینجا با کمک مشاوره خانواده می توان انتقال طلاق را به عنوان یک سازگاری و نه یک بحران تجربه کرد. از آنجایی که بچه ها در طلاق از لحاظ خلق و خو و سن متفاوت هستند، تأثیرات طلاق بر بچه ها نیز فرق دارد. مرکز مشاوره این مسئله را درک می کند. بر همین اساس نیز متخصصان مشاوره کودک و مشاوره خانواده به بچه ها نزدیک می شوند و چالش های آنها را حل می کنند.

مسائل بچه ها طلاق در بزرگسالی

با در نظر گرفتن این موضوع، برخی از متداول ترین و طولانی ترین تأثیراتی که طلاق بر روی بچه ها می گذارد، در این محتوا آورده شده است. برای جلوگیری از طلاق و تاثیرات منفی که بر روی بچه ها شما دارد، پیش از اقدام به ازدواج به مشاوره قبل از ازدواج فکر کنید.

تعارضات حل نشده در بچه ها طلاق ممکن است منجر به خطرات غیرمنتظره در آینده شود. تحقیقات نشان داده است که بچه های که در 20 سال گذشته طلاق را تجربه کرده اند، بیشتر احتمال دارد در جنایات شرکت کنند. از طریق رفتارهای مخربی که به سلامت کودک آسیب می زند، سرکشی کنند. گزارش نشان می دهند که آنها در روابط اجتماعی بسیار مخرب عمل می کنند. ممکن است در بزرگسالی به راحتی در دام اعتیاد و جنایت گرفتار شوند.

1- عملکرد ضعیف در دانشگاه و مدرسه

طلاق برای همه اعضای خانواده سخت است. برای بچه ها طلاق، تلاش برای درک پویایی در حال تغییر خانواده ممکن است آنها را منحرف و سردرگم کند. این وقفه در تمرکز روزانه آنها دیده می شود. عدم تمرکز در بچه ها طلاق می تواند بر تحصیل آنها تاثیر مستقیم بگذارد. هر چه بچه ها ظلاق حواسشان پرت تر باشد، احتمال اینکه نتوانند روی کارهای مدرسه و دانشگاه خود تمرکز کنند بیشتر است.

2- از دست دادن علاقه به فعالیت های اجتماعی

تحقیقات حاکی از آن است که طلاق می تواند بر بچه ها تأثیر اجتماعی بگذارد. بچه ها طلاق، ممکن است مشکل بیشتری در برقراری ارتباط با دیگران داشته باشند. آنها همچنین تمایل دارند که ارتباطات اجتماعی کمتری داشته باشند. گاهی اوقات بچه ها احساس ناامنی می کنند. بر طبق مطالعات احساس تنهایی و ناامنی تا بزرگسالی نیز همراه بچه ها طلاق خواهد بود. اگر شما فرزند طلاق هستید حتما به مرکز مشاوره مراجعه کنید. مرکز مشاوره خانواده می تواند در بازگشت احساس امنیت به شما کمک کند.

روند طلاق و اثرات آن بر بچه ها می تواند استرس زا باشد. برخورد با این مسائل می تواند عوارض خود را از جمله مسائل جسمانی نشان دهد. بچه های که طلاق را تجربه کرده اند، درک بالاتری نسبت به بیماری دارند، که می تواند ناشی از عوامل بسکمک از جمله مشکل در خوابیدن باشد. همچنین، علائم افسردگی می تواند ظاهر شود، این احساس از دست دادن بهزیستی را تشدید کند و علائم سلامتی را بدتر کند. همین امر موجب می شود تا علاقه کمتری به ارتباط با دیگران داشته باشند.

3- دشواری انطباق با تغییرات

بچه ها طلاق احساس می کنند که هر لحظه باید خود را با تغییرات وفق دهند. تداوم این حس باعث بی انگیزگی در کودکی و بزرگسالی آنها می شود. آنها به نقطه ای می رسند که ترجیح می دهند همه چیز را به حال خود رها کنند. پویایی های نو خانواده، خانه یا شرایط زندگی نو، مدرسه، دانشگاه، محل کار، دوستان و موارد دیگر، همگی ممکن است بچه ها طلاق را تحت فشار قرار دهند.

4- سردرگمی در احساس عاطفی

طلاق می تواند انواع مختلفی از احساسات را برای خانواده به همراه داشته باشد. در بچه ها طلاق احساسی از خشم، سردرگمی، اضطراب، و بسکمک موارد دیگر کودک را در بر می گیرد. طلاق می تواند باعث شود که بچه ها احساس غرق شدن در منجلاب و حساسیت عاطفی کنند. بچه ها نیاز به راه خروجی برای احساسات خود دارند. مشاوره خانواده و مشاوره کودک در این زمینه بهترین پیشنهاد است.

در برخی موارد بچه ها طلاق نمی دانند چگونه به تأثیراتی که در طول طلاق احساس می کنند پاسخ دهند. ممکن است عصبانی یا تحریک پذیر شوند. بچه های که طلاق را پردازش می کنند، ممکن است خشم خود را نسبت به والدین، خود، دوستانشان و دیگران نشان دهند. این موردی است که به شکل قابل ملاحظه ای تا بزرگسالی همراه بچه ها است. آنها این خشم را با خود حمل می کنند. در بسکمک این خشم را به شریک عاطفی خود نیز منتقل می کنند.

احساس گناه یکی دیگر از احساساتی است که در بچه ها بروز می کند. بچه ها اغلب تعجب می کنند که چرا طلاق در خانواده آنها اتفاق می افتد. آنها در پی دلایلی می گردند و در این فکر می کنند که آیا والدینشان دیگر یکدیگر را دوست ندارند یا کار اشتباهی انجام داده اند. این احساس گناه یکی از تاثیرات رایج طلاق بر روی بچه ها است، اما همچنین می تواند منجر به بسکمک از مسائل دیگر شود. احساس گناه فشار را افزایش می دهد. می تواند منجر به افسردگی، استرس و سایر مسائل سلامتی شود. مراجعه به مرکز مشاوره و مشاوره خانواده یا روانشناس و مشاوره کودک تا حد بسیار زیادی می تواند از مقدار این احساس بکاهد.

5- از دست دادن ایمان به واحد ازدواج و خانواده

در نهایت، علیرغم امید به داشتن روابط پایدار در زمانی که بزرگ می شوند، تحقیقات نشان داده است که بچه های که طلاق را تجربه کرده اند، در روابط خود با احتمال بیشتری طلاق می گیرند. برخی تحقیقات نشان می دهد که این تمایل به طلاق ممکن است دو تا سه برابر بیشتر از بچه های باشد که تجربه از سر گذراندن طلاق را ندارند. مجددا تاکید می کنیم که قبل از انتخاب همسر حتما به مرکز مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید.

مراجعه به مرکز مشاوره

اینها برخی از اثرات احتمالی طلاق بر بچه ها است، اما این موارد به هیچ وجه مطلق نیستند. خانواده ها روز به روز بیشتر درک می کنند که طلاق چقدر برای بچه هاشان و همچنین خودشان استرس زا است. خانواده ها شروع به روی آوردن به خدمات حمایتی مانند مشاوره پیش از ازدواج، مرکز مشاوره، مشاوره خانواده و مشاوره کودک کرده اند. آنها در پی کمک برای یافتن راهی مسالمت آمیز برای طلاق هستند. انجام تست های روانشناسی مربوط به طلاق و جدایی، شخصیت شناسی، تست روانشناسی افسردگی و… می تواند به شما برای شناخت مسائل روحی و ذهنی، کمک کند. اما بهترین مسیر برای درمان مسائل روحی، کمک گرفتن از مشاور و متخصص است. ما از طریق برنامه طلاق مشارکتی خود در مرکز مشاوره بینش نوین، به خانواده ها کمک می کنیم تا با موفقیت بیشتری این انتقال را انجام دهند.

منبع: فوت و فن

به "5 مشکل بچه ها طلاق در بزرگسالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مشکل بچه ها طلاق در بزرگسالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید