گوترش: کره شمالی تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، دبیرکل سازمان ملل از کره شمالی خواست تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند و پیونگ یانگ را به یک سری نقض های حقوق بشر در زندان ها و اردوگاه های کار اجباری اش همچون بازداشت های خودسرانه، ضرب و شتم، کار اجباری و اعدام متهم کرد.

گوترش: کره شمالی تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این درخواست را در گزارشی که برای هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تهیه شده، بیان کرد؛ نشستی که قرار است 17 سپتامبر (26 شهریور ماه) برگزار گردد.

این گزارش وضعیت کلی حقوق بشر در کره شمالی را از سپتامبر سال گذشته تا ژوئیه سال جاری پوشش می دهد.

گوترش در این گزارش گفت: شهروندان کره شمالی به خاطر درخواست حقوق اولیه شان بازداشت و زندانی می شوند.

وی با اشاره به افرادی که در کمپ جونگوری در استان هامگیونگ شمالی بازداشت هستند، اضافه نمود: حدود 3000 زندانی در این کمپ حضور دارند و گزارش های متعددی از مرگ این زندانیان در نتیجه گرسنگی منتشر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در این کمپ ظاهرا بیماری هایی همچون سل و هپاتیت بسیار شایع است و موارد متعددی از ضرب و شتم زندانیان توسط نگهبانان زندان وجود دارد که منجر به مرگ بعضی از زندانیان شده است.

گوترش گفت: بازداشت های خودسرانه، ضرب و شتم، کار اجباری، اعدام و دیگر اشکال بدرفتاری توسط افسران در این زندان ها و کمپ ها به شکل گسترده و نظام مند صورت می گیرد.

دبیرکل سازمان ملل در این گزارش یک سری توصیه مطرح نموده و از کره شمالی خواست تا برای بهبود وضعیت حقوق بشر این کشور اقداماتی انجام دهد از جمله ارائه امکان دسترسی به دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای انجام اقدامات نظارتی.

کره شمالی مدت هاست که به عنوان یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر شناخته می گردد. رژیم کمونیست این کشور هیچ گونه مخالفتی را تحمل نمی کند، صدها هزار تن را در کمپ ها و بازداشتگاه های سیاسی نگه داشته و کنترل شدیدی بر اطلاعات خارجی دارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "گوترش: کره شمالی تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: کره شمالی تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید