گشت جزیره هرمز در یک روز

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، برای دیدن جاذبه های گردشگری هرمز، تورهای یک روزه مخصوص گشت هرمز گزینه بسیار مناسبی است. جزیره هرمز در سالیان اخیر مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته و هر سال بر تعداد این گردشگران و علاقمندان افزوده می شود. با توجه به دیدنی های حیرت انگیز و بی همتای این جزیره چنین استقبال روز افزونی هم دور از انتظار نیست. سفر به هرمز و بازدید از این جزیره هزار رنگ لحظات شگفت انگیز مختلف و خاطرات بی تکراری به ارمغان خواهد آورد. می توان به صورت انفرادی هم راهی این جزیره شد و از گشت و گذار در این بهشت زمین شناسی لذت برد. با این وجود تورهای یک روزه هرمز هم گزینه ای ایده آل برای دیدن این جزیره اسرار آمیز هستند. در قالب این تورها با گروهی از علاقمندان به طبیعت همسفر شده و از تجربیات راهنما یا تورلیدرهای محلی هم استفاده خواهید کرد.

گشت جزیره هرمز در یک روز

تمامی نقاط جزیره را در راستا این سفر گروهی پر نشاط و خاطره انگیز خواهید دید و از تجربه یک سفر گروهی متفاوت لذت خواهید برد. در این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ خنده و شادی اطلاعات و نکات لازم برای گشت جزیره هرمز در یک روز را با شما به اشتراک خواهد گذاشت.

چگونه به جزیره هرمز سفر کنیم؟

علاقمندان گشت هرمز لازم است بدانند که هرمز جزیره ای کوچک در خلیج فارس است که در هشت کیلومتری جنوب بندرعباس واقع شده است. این جزیره یک منطقه راهبردی و استراتژیک مهم در خلیج فارس است که به دلیل نزدیکی به تنگه هرمز آن را کلید خلیج فارس می نامند. به دلیل اهمیت بالایی که این جزیره در مناسبات سیاسی و حمل و نقل دریایی دارد از صدها سال قبل تا به امروز این جزیره در کانون توجهات قرار گرفته است. این مسئله باعث شده تا هرمز علاوه بر دیدنی های طبیعی متنوع، آثار تاریخی جالب توجهی هم داشته باشد. با وجود اینکه هرمز جزیره ای مهم و کلیدی است اما با توجه به وسعت کم جزیره و ملاحظات زیست محیطی امکان ایجاد زیرساخت های مناسب حمل و نقل هوایی و زمینی در جزیره هرمز وجود ندارد.

برای رفتن به جزیره هرمز باید به یکی از شهرهای مهم نزدیک به این جزیره یعنی بندرعباس یا قشم سفر کرد. از طریق اسکله حقانی بندرعباس می توان در کمترین زمان ممکن به جزیره هرمز رسید. بیشتر گردشگران راه دوم یعنی اسکله ذاکری قشم را انتخاب می کنند. با خرید تور قشم و اقامت در این جزیره می توان از قشم با تورهای یک روزه هرمز به این جزیره سفر کرد.

گشت هرمز چیست؟

برای بسیاری از گردشگران این سئوال پیش می آید که گشت هرمز چیست؟ گشت در جزیره هرمز سفرهای گروهی یک روزه در قالب گروه های طبیعت گردی است. این گروه ها از طریق شرکت های گردشگری محلی که مجری تورهای یک روزه هرمز هستند مدیریت می شوند و در طول سفر به هرمز از امکانات خدماتی، بیمه و راهنمایی افراد حرفه ای بهره مند می شوند. به عبارت دیگر این گشت یک سفر یک روزه به جزیره هرمز و بازدید از جاذبه های طبیعی حیرت انگیز این منطقه است. با توجه به اینکه مهم ترین دیدنی های هرمز مکان ها و پدیده های طبیعی هستند بهتر است برای بازدید از این جاذبه ها با گروه های گردشگری و افراد حرفه ای همسفر شوید. راهنماهای این تورها بیشتراً افراد محلی و ساکنان جزیره هستند که شناخت دقیق و خوبی از راستاها و شرایط مختلف منطقه در طول سفر دارند.

در گشت یک روزه هرمز با تورها و گروه های گردشگری می توان با خیالی آسوده به تمام نقاط دیدنی جزیره رفت و از فضای اعجاب انگیز و بکر این سرزمین لذت برد. مسئولین تورهای یک روزه هرمز شناخت خوبی از سایر امکانات رفاهی و تفریحی منطقه مانند رستوران ها، اقامت گاه ها و منطقه ها مناسب شنا و تفریحات ساحلی دارند. همچنین مدیریت زمان و استفاده بهینه از وقت موضوع مهم دیگری است که در این تورها به خوبی لحاظ شده و گردشگران از تمام لحظات سفر خود به بهترین شکل استفاده خواهند کرد.

ویژگی های گشت یک روزه هرمز

علاوه بر مواردی که در رابطه با مزایای گشت هرمز و بازدید از این جزیره با تورهای یک روزه هرمز به آن ها اشاره شد، نکات جالب دیگری در این زمینه وجود دارد. از مهم ترین ویژگی های گشت یک روزه هرمز می توان به برنامه ریزی دقیق تورها اشاره کرد. بیشتر سفرها از اسکله های بندرعباس و قشم به سوی هرمز در طول صبح انجام می شود. با توجه به این موضوع تورهای هرمزگردی هم عمدتاً از ساعات اولیه صبح آغاز می شوند.

مبدأ بسیاری از تورهای یک روزه هرمز جزیره قشم است و برخی از تورها امکان رزرو شدن برای گردشگران در بندرعباس را هم فراهم کرده اند. به عبارت دیگر گردشگرانی که در بندرعباس هستند می توانند با مدیران تور هماهنگی های لازم را انجام دهند و از بندرعباس به هرمز بروند. این افراد می توانند در هرمز خود را معرفی کرده و با گروه همسفر شوند. البته برخی از تورها در تمامی ساعت های حرکت شناورها از بندرعباس به هرمز، از مبدأ بندرعباس هم گردشگران را همراهی خواهند کرد.

گشت یک روزه هرمز از ساعت شش صبح در قشم آغاز می شود. گردشگران در هر نقطه ای از شهر قشم که باشند از طریق سرویس دربستی تور به اسکله ذاکری منتقل خواهند شد. هزینه این ترانسفر در کنار بلیط قایق تندرو قشم تا هرمز و هزینه صبحانه رایگان خواهد بود. برخی از گشت های هرمز محدودیت ظرفیت داشته و برخی دیگر چنین محدودیتی ندارند. برای رزرو تورهای یک روزه هرمز معمولاً از سه روز قبل باید اقدام به رزرو بلیط کرد و هزینه های لازم را پرداخت کرد. بیشتر این تورها برای بچه ها زیر پنج تا هفت سال رایگان خواهند بود.

راستا گشت یک روزه هرمز

تورهای یک روزه گشت هرمز به نحوی طراحی می شوند که گردشگران در جریان این هرمزگردی بتوانند تمام از تمام جاذبه های مهم این جزیره دیدن کنند. این سفر در بیشتر تورها با پیاده شدن در اسکله هرمز و رفتن به جاده ساحلی هرمز و حرکت در خلاف جهت عقربه های ساعت آغاز می شود. در این راستا نخستین مناظری که توجه گردشگران را جلب می کند سوییت های رنگی و زیبای اقامتگاه ماجرا و در ادامه منظره باشکوه خلیج فارس و اسکله قدیمی خواهد بود. ادامه این راستا گردشگران را به ساحل هموار و زیبایی می رساند که محل اصلی برپایی کمپ های شبانه در جزیره است. جاذبه های طبیعی زیبایی که در راستا گشت یک روزه هرمز از این طریق پیش روی گردشگردان قرار می گیرند عبارت است از:

  • کوه و غار الهه نمک و محیط آرامش بخش و بلورین آن
  • دره رنگین کمان و کوه های رنگارنگ مشهور آن
  • کوه های آهکی هرمز که به کوه های برفی یا کوه های مهتابی معروفیت دارند
  • دره مجسمه ها و صخره های اسرار آمیز آن که شبیه مجسمه هایی از انسان و حیوانات
  • ساحل سرخ هرمز و امواج خونین رنگ آن که از خاک آن به عنوان ادویه ای مشهور و پرطرفدار استفاده می شود
  • ساحل لاک پشت ها و منظرههای باشکوه و نفس گیر این منطقه
  • جنگل های حرّا

پس از جنگل های حرا گردشگران با طی کردن مسافت کوتاهی به شهر هرمز رسیده و از طریق جاده ساحلی یک دور کامل در جزیره زده اند. در شهر هرمز می توان از بازار سنتی زیبای شهر، موزه دکتر نادعلیان و قلعه پرتغالی ها هم دیدن کرد. رستوران های سنتی و غذاهای جنوبی بی نظیر آن ها یکی از بهترین خاطرات تورهای یک روزه هرمز خواهند بود. پس از رسیدن به شهر هرمز گردشگران می توانند به اسکله رفته و به قشم برگردند یا اینکه شب را در جزیره بمانند و از شب های جادویی هرمز لذت ببرند.

نکات سرانجامی گشت یک روزه در هرمز

گشت هرمز فرصت مناسبی برای علاقمندان ایرانگردی است تا یکی از زیباترین نقاط این سرزمین پهناور را ببینند. جزیره هزار رنگ هرمز دنیایی شگفت انگیز و بی همتا است که با زیباترین رنگ ها و خوشایندترین عطرها تزیین شده است. گشت و گذار در هرمز یک ضیافت باشکوه و یک جشن بیکران است. هرمز جزیره مردمانی خونگرم و اصیل و مهمان نواز است که هر گردشگری را مسحور زیبایی ناب و بی بدیل خود می سازد. اینجا سرزمین آزادی رنگ های قشنگ است!

برای تجربه لحظات زیبا و به یادماندنی در جزیره هرمز، نکات سرانجامی گشت یک روزه در هرمز در سرانجام این مطلب را به خاطر بسپارید!

  • برای لذت بردن از دیدنی دیدنی های هرمز و گشت و گذار در این جزیره بهتر است فصل زمستان را انتخاب کنید. گرمای شدید بهار و تابستان اجازه استفاده از تورهای یک روزه هرمز را به بسیاری از گردشگران نمی دهد.
  • برای هرمزگردی لباس های نازک نخی و ترجیحاً آستین بلند بپوشید. کفش راحتی، عینک آفتابی، کلاه سایبان دار و بطری آب را هم حتماً به همراه داشته باشید.
  • اگر قصد اقامت شبانه در کمپ های هرمز را دارید حتماً لباس گرم و کیسه خواب به همراه خود ببرید.
  • برای بازدید از غار الهه نمک همراه داشتن چراغ قوه قوی را از قلم نیاندازید. نور کم محیط غار شما را از دیدن زیبایی افسونگر آن محروم خواهد کرد. ضمناًً برای رفتن به معدن سرخ کفش سفید یا دارای رنگ روشن نپوشید چراکه رنگ آن سرخ خواهد شد!
  • در روزهایی که دریا طوفانی است و شرایط جوّی اجازه سفر به جزیره و گشت در هرمز را نمی دهد، مسئولان تور با گردشگران تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام خواهند داد.
  • چنانچه به دلیل شرایط نامساعد جوّی امکان خروج از جزیره هرمز برای گردشگران فراهم نباشد آن ها می توانند مدت بیشتری در جزیره بمانند. هزینه های این اقامت بر عهده خود گردشگران خواهد بود.
منبع: الی گشت

به "گشت جزیره هرمز در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت جزیره هرمز در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید