معرفی زیباترین شهرهای سوئیس

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، سوئیس کشوری با طبیعت کوهستانی، تاریخی قدیمی و خیابان های سنگی، شکلات های خوشمزه و آرامشی کمیاب است. همه این ها باعث شده تا سالانه گردشگرانی که خود را به سوئیس می رسانند، حتی با وجود ساعت های لوکس آن، گذر زمان را احساس نکنند. با معرفی زیباترین شهرهای سوئیس در مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

معرفی زیباترین شهرهای سوئیس

برن، مرکز سوئیس | Bern

اگر عاشق دیدنی تاریخ زنده یک منطقه هستید، برن می تواند مناسب ترین مقصد باشد. مرکز سوئیس برن نام دارد، که به وسیله رودخانه Aare در بخش مرکزی غربی این کشور احاطه شده است. این شهر مجذوب کننده قدیمی، یک میراث فرهنگی دنیای یونسکو به شمار می رود که به خاطر فواره های مجسمه شکلش، معروفیت دنیای دارد.

همانطور که در خیابان های سنگفرش شده این شهر قدیمی قدم می زنید، مراکز خرید برن را هم از دست ندهید. این مراکز خرید به طول 6 کیلومتر پر از مغازه ها، کافه ها و گالری هایی هستند که از آن ها به عنوان طولانی ترین بازار سرپوشیده اروپا یاد می شود.

یکی دیگر از جاذبه های زیبای این شهر کلیسای جامع برن (The Cathedral of Bern) است که اگر از پله های آن بالا بروید با صحنه ای به یادماندنی از شهر روبرو می شوید که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

از دیگر جاذبه های برن می توان به خانه آلبرت انیشتین اشاره نمود. پس از بازدید از خانه این دانشمند مشهور، برای داشتن یک تجربه هیجان انگیز به پارک خرس های برن بروید، تا از نزدیک شنا کردن خرس های پیرنه را ببینید.

برترین زمان سفر به برن سوئیس فصل تابستان است. از برن با قطار به یوتیگن (Uttigen) بروید و با قایق سواری و شنا در دریاچه های برن، از چشم انداز های برفی کوه های آلپ لذت ببرید.

لوسرن، از شهرهای کوچک | Lucerne

این بار سراغ یک شهر باستانی زیبا کنار دریاچه لوسرن می رویم. برای بازدید از این شهر، یک روز هم زمان کافی است تا بتوانیم تمام جاذبه های دیدنی لوسرن را ببینیم.

شهر لوسرن در قسمت آلمانی نشین سوئیس قرار گرفته است و با خانه های رنگی و قدیمی تزئین شده است.

معروف ترین جاذبه لوسرن پل معروف چپل (Chapel) نام دارد که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می شود. در آن سوی پل، برج آب (water tower) قرار گرفته است که به یکی از قدیمی ترین مکا ن های تاریخی لوسرن تبدیل شده است.

اگر در پی چشم اندازی منحصر به فرد از شهر لوسرن هستید پیشنهاد می کنیم تله کابین کوه پیلاتو را از دست ندهید.

اینترلاکن، شهر ارتفاعات | Interlaken

یکی دیگر از شهرهای زیبا سوئیس، اینترلاکن نام دارد، همانطور که از اسمش پیداست این شهر بین دو دریاچه Brienz وThun قرار گرفته است.

برای یک ماجراجویی متفاوت، اینترلاکن برترین مقصد است زیرا میتوان سه قله بلند Eiger، Mönch و Jungfrau را در این منطقه دیدن کرد. بعلاوه میتوانید یک تجربه هیجان انگیز رفتینگ در آب های شفاف دریاچه داشته باشید یا با پاراگلایدر و هلیکوپتر سواری شهر را، از بالا دیدن کنید.

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس | Zurich

زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس است که در انتهای شمالی دریاچه زوریخ قرار گرفته است. زوریخ شهری قدیمی، با بیش از پنجاه موزه ،مراکز خرید و تفریحات شبانه است.

از جاذبه های زوریخ میتوان به موزه جام دنیای فوتبال و کلیسای سنت پیتر که بزرگترین ساعت اروپا در آنجا قرار گرفته است، اشاره نمود.

اگر هم در پی خرید هستید، گردش در خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse) را از دست ندهید. این خیابان پر از مغازه ها و گالری هایی است که می توانید برترین برندهای دنیا را در آن پیدا کنید. خیابان بانهوف، لوکس ترین خیابان خرید در سوئیس و به عنوان یکی از گران ترین خیابان های خرید در دنیا شناخته می شود.

اگر قصد سفر به زوریخ را دارید، فستیوال خیابانی موسیقی تکنو که در ماه آگوست برگزار می شود را از دست ندهید.

زوریخ به شهرهای لوسرن و اینترلاکن که از زیباترین شهرهای سوئیس به شمار می فرایند، نزدیک است.

زرمات دروازه ماترهورن | Zermatt

زرمات مرتفع ترین شهر اروپاست، که در جنوب غربی سوئیس و در همسایگی ایتالیا قرار گرفته است. این منطقه زیباترین تفرجگاه زمستانی در سوئیس شناخته می شود که پیست های اسکی بسیار معروفی دارد.

از جاذبه های زرمات می توان به یخچال های طبیعی، کوه های پوشیده از برف، مراتع آلپ و رودخانه ها، دره های سورئال و خانه های سنتی و چوبی آن اشاره نمود. بیش از 60 راستا ریلی کوهستانی در زرمات قرار گرفته است که می توانید به طبیعت رویایی آن سفر کنید.

جالب است بدانید تردد وسایل نقلیه در این شهر غیرمجاز است و برای رفت و آمد می توانید از کالسکه یا خودروهای هیبریدی بهره ببرید. از خوشمزه های شهر زرمات می توان به شکلات های دست ساز Matterhörnli اشاره نمود که می توانید آن را در نانوایی معروف فوکس (Fuchs bakery) تهیه کنید.

بازل، زیباترین شهر سوئیس | Basel

در ادامه معرفی زیباترین شهر سوئیس به شهر بازل که در کنار رود راین قرار گرفته است، می رسیم. این شهر در نزدیکی آلمان و فرانسه قرار گرفته است، به طوری که می توانید در عرض یک ساعت با تراموا به این دو کشور سفر کنید.

وجود 40 موزه هنری در این شهر، سبب معروفیت بازل به شهر هنر شده است، ما شما را به بازدید از موزه هنر بازل(Art Museum)، بنیاد بیلر (The Fondation Beyeler) و موزه فرهنگ (Museum of Cultures) دعوت می کنیم.

بازل دارای دو بخش قدیمی و مدرن است که از مهم ترین جاذبه های شهر قدیمی بازل می توان به کلیسای جامع بازل، بازار رنگارنگ، تالار شهر و دروازه شهر اسپالنتور (Spalentor City Gate) اشاره نمود.

بخش شهر مدرن بازل دارای جاذبه هایی مانند فواره آبی تینگلی و تالار نو (Messe Basel) است.

کارت شهر بازل را برای استفاده از وسایل حمل و نقل و اینترنت رایگان دریافت کنید. با استفاده از این کارت برای بازدید از موزه های بازل تخفیف دریافت خواهید کرد.

ژنو، شهر سازمان های بین المللی | Geneva

در این لیست به یکی دیگر از زیباترین و معروف ترین شهرهای سوئیس یعنی ژنو می رسیم. این شهر در کنار دریاچه ژنو، بزرگترین دریاچه سوئیس و در قسمت جنوبی سوئیس قرار گرفته است.

ژنو مقر بسیاری از سازمان های بین المللی مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ، مقر اروپایی سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت دنیای و سازمان تجارت دنیای است.

اگر در شهر قدم بزنید از یک سو ویرانه های قرون وسطایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و از سویی دیگر ساختمان هایی با معماری مدرن شما را شگفت زده خواهد نمود.

از جاذبه های ژنو می توان به فواره جت دیو (Jet dEau) به ارتفاع حدود 150متر و ساعت گل اشاره نمود.

این ساعت به قطر 5 متر از 6000 گل زنده مختلف ساخته شده است که در طول سال شکوفا می شوند، به همین علت رنگ این گل ها به صورت دوره ای تغییر می نماید. بعلاوه اگر اهل هنر هستید، بازدید از خانه تئاتر و سالن اپرا را هم از دست ندهید.

می دانستید ژنو پرواز مستقیم دارد، برای تهیه بلیط خود می توانید به وبلاگ خنده و شادی مراجعه کنید.

مونترو، شهر موسیقی در سوئیس | Montreux

شهر مونترو در جنوب غربی سوئیس و در امتداد دریاچه ژنو قرار گرفته است. جشنواره جاز مونترو که یکی از معروف ترین جشنواره های موسیقی دنیاست، در اوایل ماه جولای در این شهر برگزار می شود.

هنرمندان و نویسندگان سرشناس زیادی مانند چارلی چاپلین، فردی مرکوری، پرنس و ایگور استراوینسکی، مونترو را به خاطر طبیعت زیبایش، خانه خود نامیده اند. از جاذبه های زیبای مونترو، می توان به قلعه چیلون (chillon castle) در دریاچه ژنو، تاکستان های پلکانی لاواکس (Lavaux)که ثبت دنیای یونسکو شده است، اشاره نمود.

موزه دوربین سوئیس، موزه بازی های سوئیس، استودیوهای ضبط مجسمه فردی مرکوری و موزه دنیای چاپلین هم از دیگر دیدنی های مونترو است که مورد استقبال و بازدید توریستان این شهر قرار می گیرد.

اشتاین ام راین، شهر افسانه ای سوئیس | Stein am Rhein

اشتاین ام راین شهری کوچک در حاشیه رود راین و دریاچه کنستانس در منطقه شمالی سوئیس است. این شهر با حفظ معماری تاریخی و دیوارهای نقاشی شده آن بیش از هر چیزی توریستان را میخکوب می نماید. از جاذبه های اشتاین ام راین می توان به آبشار راین، صومعه سنت جورجن، موزه لیندورم و قلعه هوهنکلینگن اشاره نمود. تالار زیبای شهر (Rathaus) که جز آثار ملی سوئیس است، هم در این شهر قرار گرفته است.

گریندلوالد، استراحتگاه کوهستانی سوئیس | Grindelwald

در ادامه معرفی زیباترین شهرهای سوئیس به گریندلوالد می رسیم. این شهر یک استراحتگاه زمستانی با کلبه های چوبی در کوه های آلپ است.

از تفریحات گریندلوالد می توان به پیاده روی روی صخره، زیپ لاین، و اسکوتر اشاره نمود. با قطار یا تله کابین می توانید به بلند ترین ایستگاه راه آهن اروپا به ارتفاع حدودا 3454 متری بروید.

اگر هم در پی آدرنالین بیشتر هستید، پل معلق First Cliff Walk که به وسیله متخصصان ساعت Tissot طراحی شده است را از دست ندهید. این پل، صخره های دو قله بهم وصل می نماید.

بازدید از زیباترین شهرهای سوئیس را از دست ندهید

کوه های پوشیده از برف، دهکده های مجذوب کننده، دریاچه های آرام، یخچال های طبیعی، طبیعت سرسبز، جای تعجب نیست که این کشور، سالانه میزبان حدود 12 میلیون توریست است.

برخلاف تصور همه، سفر به سوئیس تنها به فصل خاصی محدود نیست. هم زمستان های پوشیده از برفش مجذوب کنندهیت دارد و هم شنا در دریاچه های سوئیس که در تابستان هواداران زیادی دارد. با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل سوئیس به یکی از زیباترین کشورهای اروپایی سفر کنید.

ما دراین مقاله به معرفی زیباترین شهرهای سوئیس پرداختیم، شما برای سفر کدام یک از این شهرهای زیبا را انتخاب می کنید؟

nastaran rokni

منبع: فلای تودی

به "معرفی زیباترین شهرهای سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی زیباترین شهرهای سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید