زیباترین شهرهای دنیا در سال 2017 را بیشتر بشناسید

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، زیباترین شهرهای دنیا در سال 2017

برای آشنایی با زیباترین شهرهای دنیا در سال 2017 تا آخر این مقاله با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا با چندین شهر زیبا در سال 2017 بیشتر آشنا شوید .

زیباترین شهرهای دنیا در سال 2017 را بیشتر بشناسید

بلیط هواپیما در طاهاگشت

ریو دو ژانیرو برزیل

باورش سخت است که شخصی تا کنون تصویری از تندیس عظیم الجثه عیسی مسیح که بر نوک کوه کورکووادو (Corcovado) ایستاده است را در فیلمی یا وبسایتی ندیده باشد. این جاذبه از مشهور ترین نقاط کشور برزیل است که به همراه جنگل های انبوه آتلانتیک (Atlantic Forest)، شهر ریو دو ژانیرو (Rio De Janeiro) را حتی از فاصله بسیار دور زیبا جلوه می دهد.

اما دیدنی های این شهر به همین جا ختم نمی شوند؛ اگر به برزیل سفر کنید، امکان ندارد بتوانید از خیر معماری رنگین و جذاب شهر، شن های سواحل داغ و آفتاب دریافت بر روی آن ها و دریاچه هایی که در سر تا سر شهر به چشم می خورند، بگذرید. پس بی علت نیست که گردشگران اینطور عاشق این شهر می شوند و دوست دارند انواع تفریحات هیجان انگیز را در آن تجربه نمایند.

سوژو چین

کارشناس تلگراف، شهر سوژو (Suzhou) چین را با نام ونیز مشرق زمین می خواند. با گردشی کوتاه در این شهر، اهمیت استفاده از فضای سبز در معماری کهن چین را به خوبی متوجه خواهید شد.

در این شهر باغ هایی را مشاهده می کنید که از شدت زیبایی شما را انگشت به دهان می گذارند و توانسته اند برای خود جایی میان میراث دنیای یونسکو باز نمایند. این باغ ها همچنین شاهکار هنر طراحی باغ سنتی کشور چین به شمار می فرایند. منظره ای که طبیعت سرسبز شهر سوژو در کنار کانال های آب، قایق ها و مردمان خنده رویش می سازد شما را از هر اندوهی می رهاند و یاری می نماید سفری در کمال آرامش تجربه کنید.

دوبروونیک کرواسی

شهر دوبروونیک (Dubrovnik) در فصول سفر، بسیار شلوغ خواهد شد؛ اما این امر ذره ای از زیبایی اش نمی کاهد. این شهر که روزگاری عظیم ترین ناوگان دریایی تجاری را داشته است، اکنون بیشتر برای سپری کردن اوقات فراغت و برطرف خستگی کار، مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

گاهی در سطح شهر گردشگرانی را می بینید که با دقت و تعجب از میان کوچه های باریک و سنگفرش شده دوبروونیک می گذرند تا خود را به یکی از کلیساهای شهر که با شیوه معماری باروک ساخته شده است، برسانند. یا مردمی را مشاهده خواهید کرد که تمام روز صبر نموده اند تا در تاریکی شب به پرسه زنی در میان این شهر چراغانی شده مشغول شوند و یک نوشیدنی محلی نوش جان نمایند.

سن پترزبورگ روسیه

زمستان سرد و سخت، برف سنگین و سرمای استخوان سوز هوا، نه تنها نتوانسته اند محبوبیت سن پترزبورگ (Saint Petersburg) را تحت تاثیر خود قرار دهند، بلکه گاهی سبب زیبایی منحصر به فرد و شگفت انگیز این شهر می شوند.

ملاقات سازه هایی چون کلیسای کازان، کلیسای ناجی در خون یا کاخ زمستانی که با تمام ابهت و صلابتشان به زیر لایه های سفید و نرم برف فرو رفته اند؛ و یا مردمی که علی رغم برخورد خشک و سردشان شب های زمستانی را گرم برگزار می نمایند و تا پاسی از شب داخل خیابان ها و کافه ها دیده می شوند، ما را هرچه بیشتر به آخرین فصل سال علاقه مند می سازد. اگر هم سرمای هوا برای شما آزار دهنده باشد، می توانید به داخل مراکز خرید عظیم و قدیمی سن پترزبورگ، گوستینی دوور یا گالری های این شهر پناه ببرید تا گرم نگاهتان دارند و بخشی از فرهنگ، تاریخ و محصولات روسیه را به شما نمایش دهند.

مسکو روسیه

با وجود گذر ایام هنوز هم رد پای آثار شوروی از چهره مسکو (Moscow) پاک نشده است. هنوز هم در رفتار مردمان این شهر می توان اندکی خشونت و سردی یافت که البته سرمای هوا بر این موضوع بی تاثیر نیست. اما این شهر سرد، تاریخی دارد که علی رغم هر مسئله ای، آن را در چشم بینندگان زیبا جلوه می دهد. معماری شگفت انگیز و رنگ های جذاب به کار رفته در کاخ هایی چون کرملین و برج هفت خواهر، در کنار آب و هوای اغلب برفی روسیه، چهره ای دل انگیز از مسکو در خاطرتان به جای خواهند گذاشت.

کیوتو ژاپن

معابد و خیابان های شهر کیوتو (Kyoto) در کشور ژاپن به خوبی توانسته اند زیبایی خود را حفظ نمایند و شما را مبهوت خویش سازند. در زمستان آن ها را پوشیده شده با برف سفید و روحانی تر از همواره می یابید؛ در پاییز از تنوع رنگ های سرخ و زرد و نارنجی حیرت زده خواهید شد و در تابستان، تابش آفتاب و طبیعت اطراف شما را حسابی به وجد خواهد آورد.

اما فصلی که کارشناس تلگراف برای بازدید از کیوتو به شما پیشنهاد می نماید، فصل زیبای بهار است. در این فصل می توانید ساعت ها به تماشای منظره ای که شکوفه های سفید و صورتی در کنار معابد شهر پدید آورده اند، بنشینید و فرهنگ ژاپن را با تک تک سلول های خود لمس کنید.

پراگ چک

شما تنها مسافرانی نخواهید بود که به پراگ (Prague) سفر نموده اند؛ پس سعی کنید با شلوغی میادین و خیابان های این شهر کنار بیایید، چون پراگ هواداران بسیار زیادی دارد. فعالیت های زیادی در این شهر انتظار شما را می کشند؛ می توانید در شهر قدم بزنید و بافت زیبای آن را تحسین کنید، اطراف ساعت نجومی بچرخید و از تماشای قطعه ای به جای مانده از قرون وسطی لذت ببرید، روانه پل کارل شوید و از فراز آن شاهد رودخانه ولتاوا باشید و یا از دیدن برج تلویزیونی حیرت کنید.

در ضمن، در میان جاذبه های متعدد پراگ به هیچ وجه گالری ملی و قلعه پراگ را از قلم نیاندازید که دراین صورت قسمت مهمی از تاریخ این شهر کوچک و دلربا را از دست داده اید.

هاوانا کوبا

آری رنگ ماشین ها! این اولین چیزی است شما را متوجه زیبایی شهر هاوانا (Havana) می نماید. این شهر پر جمعیت ترین شهر کوباست و سریعا شما در در جو شاد و پر شور خود درگیر خواهد نمود.

در طبیعت زیبای این شهر، معماری اش، کوچه و خیابان هایی تمیز که به زیبایی طراحی شده اند و در دل جاذبه های گردشگری اش هیچ چیز نا زیبایی نخواهید یافت. اگر بخواهید هر چه بیشتر حس و حال مردم هاوانا را درک کنید، بد نیست یک شب را در کافه ای رو باز در یکی از خیابان های مشهور این شهر بگذرانید و از خوراک محلی آن ها بچشید.

لندن انگلستان

جاذبه های لندن تمامی ندارند؛ اما شاید جالب ترین آن ها آب و هوای بارانی و همواره گرفته لندن باشد. حتی هجوم مردم به خیابان ها در معدود روزهای آفتابی این شهر، دیدنی است. اگر این آب و هوا مورد علاقه شماست، به لندن بروید و در کوچه های تنگ و باریکش پرسه بزنید. نمای قدیمی ساختمان ها را تماشا کنید و به بازدید بیگ بن (Big Ben) بشتابید.

تماشای اتوبوس ها و باجه های تلفن مشهور و قرمز رنگ این شهر زیر باران، گشت و گذار در موزه مادام توسو، کاخ باکینگهام یا گالری ملی لندن بسیار لذت بخش خواهند بود؛ و در صورتی که عکاسی از فعالیت های محبوب شماست، مطمئنا عکس های بیشماری از غروب آفتاب و کاخ وست مینیستر خواهید گرفت.

ادینبرو اسکاتلند

ادینبرو (Edinburgh) که ما آن را بیشتر با نام ادینبورگ می شناسیم، پایتخت اسکاتلند و از قضا یکی از زیباترین شهرهای این کشور است.

حتی هنگام بارش شدید باران یا شرایط نامناسب آب و هوایی، این شهر دوست داشتنی به نظر می رسد. طبیعت محشر ادینبرو را قلعه، گالری هنرهای زیبا و آتشفشانی خاموش در دل شهر تکمیل می نمایند و به آن روحی لطیف و هنری می بخشند. اخیرا کیفیت غذاها و اقامتگاه های این شهر در جهت رضایت بیشتر مسافران، پیشرفت هایی چشمگیر داشته است.

خیوه ازبکستان

نویسنده تلگراف توصیفاتی جالب از شهر خیوه (Khiva) در ازبکستان ارائه می نماید؛ او این شهر را یکی از جذاب ترین مقاصد برای گردشگرانی که به آسیای مرکزی سفر نموده اند می خواند و آن را یکی از مهم ترین شهرهای کشور ازبکستان می داند.

تلالو نور خورشید بر پیکره مساجد و ابنیه تاریخی خیوه در هنگام غروب یا طلوع آفتاب، منظره ای شگفت انگیز در مقابل چشمانتان خواهند ساخت که تا آخر عمر آن را از یاد نخواهید برد. اگر خوش شانس باشید در طول اقامتتان در این شهر، گاهی هم نوازندگان ازبک که با لباس های محلی بر تن، ساز به دست دارند و آهنگ های محلی می نوازند را مشاهده خواهید کرد.

ونیز ایتالیا

در هر کجای دنیا اگر از مردم در خصوص زیباترین شهری که تا به حال دیده اند، یا مقصد رویایی شان سوال کنید، تعداد قابل توجهی از آن ها نام ونیز را بر زبان خواهند آورد. سحر و جادوی زیبایی این شهر بر هر کسی تاثیر می گذارد و خاطراتی بی نظیر برای مسافرانش می سازد.

کانال های آبی ونیز قسمت مهمی از جذابیت و محبوبیتش را می سازند. هنگامی که داخل قایق های کوچک در میان شهر می چرخید، از چشم اندازها، صدای حرک قایق بر سطح آب و نگاه کردن به بافت و معماری شهر لذت می برید، گویی هیچ جای دنیا به اندازه این شهر زیبا نیست.

خوراکی ها و بستنی های خوش مزه ونیز هم می توانند لذت شما را تکمیل نمایند و طعمی شیرین به خاطراتتان ببخشند.

ریگا لتونی

یک پیاده روی جانانه اولین کاری است که باید در ریگا (Riga) انجام دهید؛ زیرا این خیابان ها، تاریخی 800 ساله را با خود یدک می کشند و یکی از مهم ترین آثار تاریخی این شهر به شمار می فرایند. ضمن قدم زدنتان، تماشای کلیساهای متعدد شهر که با آجرهایی قرمز رنگ از اطراف خیابان و کوچه سر برون آورده اند را از قلم نیاندازید.

با اتمام این پیاده روی، نوبت به بازدید از کلیسای جامع و تجربه حس معنوی مسیحیت در یکی از شکیل ترین کلیاساهای دنیا و پس از آن مشاهده آثار به جای مانده از شوروی سابق در این شهر می رسد. با تماشای آموزشگاه علوم بی شک اقتدار و استبداد این رژیم را حس خواهید کرد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول

به "زیباترین شهرهای دنیا در سال 2017 را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای دنیا در سال 2017 را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید