پیکسل 6 پرو شاید انتها از تشخیص چهره پشتیبانی کند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، سرنخی در کد نسخه بتای اندروید 12L (نسخه ای که برای گوشی های با صفحه نمایش بزرگ در نظر گرفته شده است) دیده شده که نشان می دهد، ممکن است قابلیت تشخیص چهره (Face Unlock) برای گوشی گوگل پیکسل 6 پرو ارائه گردد. با این حال توجه داشته باشید که فقط مدل پروی گوگل پیکسل 6 است که می تواند این ویژگی باز کردن قفل بیومتریک را دریافت کند. لازم به ذکر است از زمانی که پیکسل 4 و پیکسل 4 XL معرفی شدند، گوگل قابلیت تشخیص چهره را از گوشی های هوشمند خود حذف نموده بود.

پیکسل 6 پرو شاید انتها از تشخیص چهره پشتیبانی کند

علت این کار گوگل معین نیست. بعضی ها علت این کار را کاهش قیمت این گوشی ها می دانند، بعضی دیگر نیز عدم ایمنی کافی این قابلیت را علت حذف آن می دانند. در هر صورت، انتظار می رفت که سری پیکسل 6 نسلی باشد که این ویژگی را به مجموعه پیکسل گوگل بازگرداند، اما این طور نشد. کارشناسان وب سایت 9to5Google به طور تصادفی به سرنخی در کد بتای اندروید 12L پی بردند که نشان می دهد گوگل هنوز از افزودن قابلیت تشخیص چهره به پیکسل 6 در مدل پرو منصرف نشده است.

بعضی از کدهای اپلیکیشن تنظیمات نشان می دهند که کاربران پیکسل می توانند بین استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی یکی را انتخاب نموده و استفاده نمایند. یکی از دلایل عدم استفاده گوگل از قابلیت تشخیص چهره در گوگل پیکسل 6 پرو هنگام عرضه، می تواند اپلیکیشن دوربین سیستم عامل اندروید 12L باشد. کد موجود در آن بخش از سیستم عامل سرنخ هایی را نشان می دهد که این ویژگی به طور آزمایشی در این سیستم عامل قرار گرفته است.

معین نیست که چرا گوگل با قابلیت تشخیص چهره در باز کردن قفل مشکل دارد. این قضیه را می توان به این شکل برداشت کرد که شاید گوگل در حال توسعه نسخه پیشرفته تری از قابلیت تشخیص چهره است که به وسیله تراشه نو گوگل تنسور پشتیبانی می گردد. شاید گوگل نسخه پیشرفته تر این قابلیت را در حد و میزان قابلیت فیس آیدی اپل در اختیار کاربران قرار دهد.

گوگل می تواند این ویژگی نو را به وسیله به روزرسانی نرم افزاری Pixel Feature Drop در آینده معرفی کند. اما این امکان نیز وجود دارد که این قابلیت نو همراه با عرضه نسل بعدی این گوشی ها معرفی گردد. در هر صورت مدل پایه گوگل پیکسل 6 با قیمت 599 دلار بعید است که این قابلیت را دریافت کند و علت آن هم به نظر محدودیت های سخت افزاری نیست.

گوگل در حدود دو ماه پیش از گوشی های پرچم دار نو خود یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با قابلیت های مجذوب کننده و کاربردی رونمایی کرد. این گوشی های هوشمند در ماه های اولیه عرضه با استقبال بسیار خوبی از جانب کاربران و هواداران گوگل روبه رو شدند. اما مدتی بعد گزارش های زیادی از سوی کاربران این گوشی ها مبنی بر وجود مسائل عجیب به گوش می رسید که از جمله آن ها می توان به مشکل قسمت اسکنر اثر انگشت این گوشی ها اشاره نمود.

بسیاری از کاربران این گوشی ها اعلام نموده اند که به راحتی نمی توانند قفل گوشی خود را با استفاده از اسکنر اثر انگشت باز نمایند. گوگل پاسخ خود را درباره این مشکل و در یک پست توییتری به وجود الگوریتم های پیشرفته امنیتی که اسکنر اثر انگشت پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از آن استفاده می نمایند، ارتباط داد.

در گزارشی دیگر، کاربران از مشکل بسیار عجیب تماس تصادفی این گوشی با مخاطبینشان خبر دادند. بعضی از کاربران این گوشی ها در ردیت گزارش داده اند که گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در اقدامی عجیب و به صورت کاملا اتفاقی با فهرست مخاطبین و بدون اطلاع شما تماس می گیرند. این اتفاق گاهی اوقات در نیمه شب ها هم گزارش شده است. در نهایت گوگل با ارائه یک به روزرسانی نرم افزازی توانست این مشکل را هم حل نماید.

بسیاری از تحلیلگران عنوان برترین سری گوشی های اندرویدی را به سری گوگل پیکسل 6 دادند. این گوشی ها از پردازنده اختصاصی گوگل تنسور بهره می برند که بر اساس فناوری ساخت 5 نانومتری فراوری شده و مهم ترین قابلیت آن هم استفاده از دو هسته پردازشی Cortex-X1 است که قدرت بی نظیری برای این دو گوشی به ارمغان می آورند.

برخلاف پیکسل 6 که نمایشگر آن از لبه های تخت بهره می برد، در لبه های نمایشگر پیکسل 6 پرو خمیدگی به چشم می خورد. مدل پرو سری گوگل پیکسل 6 با نمایشگر 6.7 اینچی اولد با رزولوشن 1440 در 3120 در اختیار کاربران قرار گرفته است. بعلاوه این گوشی از رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد.

همچون بسیاری از پرچم داران، سنسور اثر انگشت پیکسل 6 پرو در زیر نمایشگر قرار گرفته است که از نوع اپتیکال است. منبع تغدیه این گوشی از جانب باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که از سرعت شارژ 30 وات پشتیبانی می نماید. این گوشی هوشمند از شارژ بی سیم 23 وات هم بهره می برد. در پنل پشتی گوگل پیکسل 6 پرو یک لنز دوربین 50 مگاپیکسلی به چشم می خورد که سنسور آن نسبت به نسل قبلی سری پیکسل میزان بزرگ تری دارد. طبق ادعای گوگل، این سنسور می تواند حدود 150 درصد نور بیشتری ثبت کند. این گوشی با قیمت حدود 899 دلار در بازارهای جهانی گوشی های هوشمند به فروش می رسد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "پیکسل 6 پرو شاید انتها از تشخیص چهره پشتیبانی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل 6 پرو شاید انتها از تشخیص چهره پشتیبانی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید