پراید و پژو پس از تاریخ معین شده شماره نمی شوند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون سازمان ملی استاندارد گفت: پس از تاریخ های ذکر شده هیچکدام از خودروهایی که مقرر شده فراوری آن ها متوقف گردد شماره گذاری نخواهند شد حتی اگر از جانب خودروسازان پیش فروش شده باشند.

پراید و پژو پس از تاریخ معین شده شماره نمی شوند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی به نقل از میزان، وحید مرندی مقدم معاون سازمان ملی استاندارد در نشست خبری امروز یک شنبه یکم دی ماه با اشاره به استانداردهای اجباری برای خودروها اظهار کرد: در سال96، 85 نوع استاندارد اجباری برای تمامی خودروهای اعمال شد، اما برای خودروهای داخلی برنامه زمانبندی 3ساله در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای عالی استاندارد توقف فراوری خودروهایی که امکان پاس کردن استانداردهای 85 گانه ندارند مطرح شد، اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد فراوری پژو 405 تا یک تیر 99 متوقف گردد و پس از این تاریخ 405 فقط بصورت گازسوز و برای تاکسی فراوری می گردد.

معاون سازمان ملی استاندارد ادامه داد: فراوری پراید 111، 131و 132تا یک مرداد 99 متوقف می گردد و فقط پراید وانت برای مدتی به منظور تامین احتیاج کشور فراوری خواهد شد.

مرندی مقدم اضافه کرد: مابقی خودروها در حال اجرای استانداردهای 85 گانه هستند.

وی گفت: پس از تاریخ های ذکر شده هیچکدام از خودروهایی که مقرر شد فراوری آن ها متوقف گردد شماره گذاری نخواهند شد حتی اگر از جانب خودروسازان پیش فروش شده باشند.

معاون سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در جلسه بعدی شورا عالی استاندارد درباره سه استانداردی که خودروسازان نمی توانند آن را اجرا نمایند تصمیم گیری می گردد.

مرندی درباره کیفیت بنزین گفت: استاندارد قبلی بنزین کشور یورو 2 بود، اما اکنون این استاندارد به ملی که معادل یورو 4 است تغییر یافته که اختلاف فاحشی با یکددیگر دارند.

وی بیان نمود: عرضه گازوئیل در کشور مشمول استاندارد نیست، اما مقرر شده از سال 1400 وزارت نفت گازوئیل را به صورت استاندارد عرضه کند.

  • واکنش وزیر صنعت به خبر توقف شماره گذاری پراید از سال آینده | زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد
منبع: همشهری آنلاین

به "پراید و پژو پس از تاریخ معین شده شماره نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پراید و پژو پس از تاریخ معین شده شماره نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید