هزار و 500 میلیارد ریال برای هزینه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی در نظر گرفته شد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون توسعه مدیریت، منایع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: با پیگیری های اجرا شده و همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال با هدف جبران افزایش هزینه های تغذیه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شد.

هزار و 500 میلیارد ریال برای هزینه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی در نظر گرفته شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ خنده و شادی، سید کامل تقوی نژاد روز دوشنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: به منظور حمایت و تکریم از مقام دانشجو و برطرف کمبود ها و تنگنا های حوزه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، این مبلغ برای اولین بار از محل هدفمندی یارانه ها اختصاص داده شد.

وی اعلام کرد: این مبلغ بر اساس تعداد دانشجویان و برآورد میزان احتیاج دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع و تخصیص داده می گردد.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: با رایزنی های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه ها از راستا هدفمندی یارانه ها جبران می گردد.

لاری گفت: با مسائل مالی حاکم در کشور و نوسانات قیمت مواد اولیه غذایی، تأمین غذای دانشجویان با چالش های زیادی روبرو شده و در اکثر دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسری بودجه زیادی در بخش تغذیه داریم. با رایزنی های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، به ما قول داده اند بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه ها از راستا هدفمندی یارانه ها جبران گردد و باتحقق این امر، می توان مشکل خیلی از دانشگاه ها را در حوزه تغذیه برطرف کرد.

در امسال و در قانون بودجه کشور برای فعالیت های رفاهی و تغذیه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که با اضافه شدن مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال، این رقم معادل 60 درصد حجم این اعتبار را برای دانشگاه های علوم پزشکی تقویت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هزار و 500 میلیارد ریال برای هزینه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی در نظر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار و 500 میلیارد ریال برای هزینه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی در نظر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید