میدل ایست آی: بن نایف و بن سلمان باید محاکمه شوند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، ایسنا نوشت: یک سایت انگلیسی محمد بن سلمان، ولیعهد فعلی عربستان و محمد بن نایف، همتای برکنار شده او را در سرکوب مردم این کشور دو روی یک سکه دانست و تاکید نمود، عربستانی ها خواهان اجرای عدالت در حق فرزندانشان هستند.

میدل ایست آی: بن نایف و بن سلمان باید محاکمه شوند

مضاوی الرشید، در مقاله ای که آن را سایت انگلیسی میدل ایست آی منتشر کرد، نوشت: بن سلمان شاهزاده مخلوع را به شیوه خاص خودش اما به دلایل متفاوتی مجازات می نماید.

الرشید اضافه نمود: زمانی که مافیا در میان نیروهای خود وارد نبردهای خاص خودش می گردد، محتمل است جامعه ضعیف بعضی انتقام های نادرست لحظه ای و عاطفی را بگیرد اما هم محمد بن نایف و هم پسر عمویش که در حال حاضر قدرت را در عربستان به دست گرفته، باید در خصوص جنایاتی که در حق هموطنان خود مرتکب شده اند، محاکمه شوند.

او تاکید نمود: روشن است که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در پی شیطانی هستند که او را می شناسند، اما خواست بسیاری از مردم عربستان اجرای عدالت در حق فرزندان مفقودشان و نزدیکانی است که شکنجه شدند، هنوز در زندان به سر می برند و یا اعدام شده اند، بسیاری از اجساد این اعدامی ها هنوز به خانواده هایشان بازگردانده نشده تا آنها را با احترام دفن نمایند.

در ادامه این مقاله آمده است: سعد الجبری، معاون سابق بن نایف در حال حاضر به اتهام سرقت چند میلیارد دلاری در دوره ای که مسؤول خرید تکنولوژی های مبارزه با تروریسم و سیستم های نظارتی بود، متهم است و این پرونده نگاه ها را به مدیریت مبهم و فاسد وزارت کشور عربستان و سرقت میلیاردها دلار به بهانه مبارزه با تروریسم معطوف کرد.

الرشید در ادامه نوشت: روزی خواهد آمد که محمد بن سلمان به اسم مدعی العموم به علت جنایاتش در حق فعالان و مخالفان به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

او پیش بینی کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای برکناری بن سلمان فشار وارد نکند و یا آشکارا نقض حقوق بشر در داخل عربستان به وسیله او را به چالش نکشد.

اما در ریاض این تفکر غیر واقعی در حال نخ نما شدن بوده و سیاست واقعی بر نابودی اعتبار واشنگتن و ادعاهای بی خاتمه مسؤولانش درباره تقویت دموکراسی پایدار است.

بن سلمان به بازداشت ها، اعدام ها و کنترل های خود بر مردم عربستان بدون هیچ بازدارنده ای از سوی واشنگتن ادامه می دهد.

بایدن زمانی که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا گزارشی چهار صفحه ای را منتشر نموده و پادشاهی عربستان را مسؤول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار این کشور دانستند، کمی بن سلمان را در فشار و تنگنا قرار داد.

امروز بایدن و مشاورانش درباره آینده ولیعهد سعودی ساکت هستند و در مقابل رسانه ها و اندیشکده های آمریکایی برای رقیب او، محمد بن نایف، ولیعهد سابق تبلیغ می نمایند.

بن نایف که دوست آژانش اطلاعات مرکزی آمریکا بود، اکنون توان این را ندارد که آمریکا را برای آزادی خود تحت فشار بگذارد، چه برسد به اینکه وضع او را به اسم طرف خود در ریاض سامان دهد.

بایدن باید در برابر فراخوان ها برای بازگرداندن شاهزاده برکنار شده که هرگز از استفاده از خشونت علیه فعالان صلح جو و محاکمه آنها در دادگاه های تروریستی دست نکشید، مقاومت کند.

بن نایف مبارزه با تروریسم را بهانه ای برای توسعه ترس و شکنجه قرار داد و مشهورترین قربانیان او بنیانگذاران جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان و فعالانی چون عبدالله الحامد (که در زندان فوت شد)، سلیمان الرگرددی و ولید ابو الخیر (که هنوز در زندان به سر می برد) بودند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "میدل ایست آی: بن نایف و بن سلمان باید محاکمه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدل ایست آی: بن نایف و بن سلمان باید محاکمه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید