احتمال بن بست دوباره در مذاکرات اتمی کره شمالی و آمریکا

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، در حالیکه انتظار می رفت مذاکرات آمریکا و کره شمالی بعد از دیدار رهبران دو کشور در مرز دو کره از سر گرفته گردد، شواهد نشان می دهد ممکن است این مذکرات مجددا به بن بست بخورد.

احتمال بن بست دوباره در مذاکرات اتمی کره شمالی و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خنده و شادی، در بحبوحه تحولات اخیر در شبه جزیره کره از جمله آزمایش های موشکی کره شمالی و تصمیم کره جنوبی و آمریکا برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک، یک مقام ارشد سئول گفت که به نظر می رسد پیونگ یانگ هنوز برای آغاز دوباره مذاکرات اتمی با واشنگتن آماده نیست.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این مقام کره جنوبی که در حاشیه نشست آسه آن در تایلند صحبت می کرد به وبلاگ خنده و شادی گفت: به نظر میرسد کره شمالی آماده مذاکرات نیست. تصور این بود که سیستم آنها در حال آماده شدن برای مذاکرات باشد اما ارزیابیهایی هم وجود دارد که آمادگی آنها هنوز کافی نیست.

این درحالیست که روز 30 ژوئن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور غیرمنتظره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مرز دو کره دیدار کرد و مهمترین توافق آنها در این دیدار آغاز مجدد مذاکرات در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره بود.

اگر این مذاکرات به هر دلیلی مجددا متوقف گردد یک شکست دیگر در کارنامه سیاست خارجی ترامپ به ثبت خواهد رسید.

مذاکرات کره شمالی و آمریکا از زمان دیدار ترامپ و کیم در هانوی پایتخت ویتنام که بدون هیچ دستاوردی نیمه کار به انتها رسید به بن بست خورده است. این دویمن دیدار رهبران دو کشور بود که درماه فوریه 2019 برگزار گردید. پیش از آن دو طرف در ژوئن 2018 در سنگاپور دیدار نموده بودند.

به نظر می رسد که کره جنوبی و آمریکا کوشش می نمایند پیونگ یانگ را مقصر به تاخیر افتادن یا توقف کامل مذاکرات معرفی نمایند. این درحالیست که آزمایشهای موشکی کره شمالی که باعث نگرانی مقامات سئول و واشنگتن شده است در پاسخ به تصمیم آنها برای برگزاری رزمایش مشترک در نزدیکی آبهای کره شمالی اجرا شده است.

روز شنبه مقام کره شمالی گفت، آزمایش های موشکی، با هدف ابلاغ هشدار به کره جنوبی برای خرید فناوری برتر یا همان جنگنده های آمریکایی و همچنین تصمیم به برگزاری رزمایش این کشور با آمریکا انجام شده است.

روز 25 ژوئیه (3 مردادماه)، کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد که بنا به گفته کره جنوبی این موشک ها از محل پرتاب به مسافت 600 کیلومتر پرواز کردند.

روز چهارشنبه گذشته نیز کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر را با موفقیت آزمایش کرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "احتمال بن بست دوباره در مذاکرات اتمی کره شمالی و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بن بست دوباره در مذاکرات اتمی کره شمالی و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید