لوید اوستین وزیر دفاع کابینه بایدن می&zwnjشود

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، همزمان با اعلام این موضوع که جو بایدن نامزد مدعی پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا، روز آدینه گزینه مورد نظر خود را برای احراز پست وزارت دفاع این کشور معرفی خواهد نمود؛ منابع مطلع به نشریه پولیتیکو گفته اند که وی این سِمَت را به لوید اوستین فرمانده اسبق سنتکام (واحد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا) محول خواهد نمود.

لوید اوستین وزیر دفاع کابینه بایدن می&zwnjشود

اگر این حدس صحت داشته باشد؛ اوستین نخستین سیاه پوستی خواهد بود که ریاست پنتاگون را عهده دار می گردد.

البته معرفی او از سوی بایدن، اعتراض گروه های به اصطلاح ترقی خواه یا پیشرو را در پی خواهد داشت که از بابت ایفای نقش لوید در هیئت مدیره شماری از شرکت های اسلحه سازی از جمله ریتون نگران هستند.

اوستین در حال حاضر هم به تیم انتقال قدرت بایدن در باب مسائل امنیتی مشاوره می دهد. یکی از دلایل انتخاب او این است که بایدن از بابت اینکه چرا شمار بیشتری از آمریکایی های آفریقایی تبار را در کابینه نگنجانده، تحت فشار است.

اوستین 67 سال سن دارد و از 31 ژانویه سال 2012 تا 8 مارس 2013، معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بود و بعد از آن، به سمت فرماندهی واحد تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا منصوب شد و تا سال 2016 در این سمت باقی ماند.

دوران حضور اوستین در دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، با ظهور داعش در سوریه و عراق مصادف بود.

با توجه به اینکه کمتر از 7 سال از زمان بازنشستگی اوستین می گذرد، وی برای ریاست پنتاگون، نیازمند موافقت هر دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لوید اوستین وزیر دفاع کابینه بایدن می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوید اوستین وزیر دفاع کابینه بایدن می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید