فواید استفاده از روغن اسطوخودوس برای رشد موها

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، استفاده از روغن اسطوخودوس برای رشد موها بسیار مشهور و مؤثر است. این روغن فواید زیادی دارد که آن را تبدیل به روغن اساسی بی نقصی برای حل مسائل ریزش مو می نماید.

فواید استفاده از روغن اسطوخودوس برای رشد موها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

استفاده از روغن اسطوخودوس برای رشد موها بسیار مشهور و مؤثر است. این روغن فواید زیادی دارد که آن را تبدیل به روغن اساسی بی نقصی برای حل مسائل ریزش مو می نماید.

روغن های اساسی به خاطر فواید خود برای یاری به حل مسائل مختلف پوست و مو مشهور هستند. این روغن ها بعلاوه رشد موها را افزایش می دهند و به کنترل ریزش مو ناشی از علل مختلف یاری می نمایند. روغن اسطوخودوس یکی از این روغن های اساسی مشهور است که برای درمان بعضی مسائل مو مانند آلوپسی استفاده می گردد. پس، اگر در پی روغنی برای افزایش رشد موهای خود هستید، روغن اسطوخودوس انتخاب شما خواهد بود. افراد زیادی به خاطر عطر آروماتیک روغن اسطوخودوس از آن استفاده می نمایند. از روغن اسطوخودوس برای فراوری صابون، عطر، خوشبونماینده های هوا، شامپو و غیره استفاده می گردد. این گیاه درمان طبیعی برای مسائلی مانند بی خوابی، اضطراب و افسردگی است. روغن اسطوخودوس از گل های گیاه اسطوخودوس استخراج می گردد که اساساً با تقطیر با بخار به دست می آید.

روغن اسطوخودس برای درمان ریزش مو بسیار مؤثر است. روغن اسطوخودوس بعلاوه می تواند بیماری آلوپسی را متوقف کند که منجر به ریزش موها به صورت سکه ای می گردد. با ماساژ دادن روزانه پوست سر با روغن اسطوخودوس می توانید از رشد مجدد موها در عرض چند ماه مطمئن باشید. این روغن ضد عفونی نماینده ای قوی است و به عفونت زدایی پوست سر یاری می نماید از اینرو، به درمان خشکی پوست سر، شپش یا نیت یاری می نماید. روغن اسطوخودوس بعلاوه به مبارزه با قارچ ها، ویروس ها و میکروب های دیگر هم یاری می نماید.

فواید دیگر روغن اسطوخودس

ماساژ دادن سر با روغن اسطوخودس می تواند به درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب یاری کند. فایده دیگر آن است که روغن اسطوخودوس شما را آرام و به خلاص شدن از دست اضطراب، استرس و افسردگی یاری می نماید. این به نوبه خود به کنترل ریزش مو یاری می نماید چون، بی خوابی، استرس و افسردگی از علل شایع ریزش مو به تعداد می فرایند. با خواب کافی و آرامش ذهنی می توانید از کنترل ریزش مو مطمئن باشید. به علاوه، روغن اسطوخودوس بعلاوه گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد بنابراین، ماساژ دادن پوست سر با روغن اسطوخودس می تواند به رشد موها یاری کند. جدا از این، شما می توانید از ماسک های مو زیر برای بهبود بافت موها و کنترل مسائل ریزش مو بهره ببرید.

روش های استفاده از روغن اسطوخودوس برای مو

شما می توانید از روغن اسطوخود در ترکیب با روغن های اساسی دیگر بهره ببرید که برای رشد موها مفید هستند.

برای رشد موها

10قطره روغن اسطوخودس، 10 قطره روغن رزماری، 10 قطره روغن دانه ریحان و مقداری روغن جوجوبا. آن ها را با هم مخلوط کنید و در یک شیشه تیره نگه دارید. از این مخلوط برای ماساژ دادن منظم موها بهره ببرید. این روش بسیار مؤثری برای نرم کردن و افزایش رشد موهاست. قبل از استفاده حتماً شیشه را به خوبی تکان دهید.

برای خشکی پوست سر

یک چهارم فنجان بلغور جو دو سر را در آب به مدت 20 دقیقه خیس کنید. 7 قطره روغن اسطوخودس و 5 قطره روغن رزماری را با هم مخلوط کنید. خمیر را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید نیم ساعت باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب گرم بشویید. این کار به خلاص شدن از دست خارش و خشکی پوست سر یاری می نماید.

چند هفته تا چند ماه طول می کشد تا تأثیرات روغن اسطوخودس را ببینید. برای دستیابی به نتایج بهتر باید مصرف روغن اسطوخودس را به طور منظم ادامه دهید.

منبع: راسخون

به "فواید استفاده از روغن اسطوخودوس برای رشد موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید استفاده از روغن اسطوخودوس برای رشد موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید