طرز تهیه شیرینی توت

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، توت های رنگارنگی که روی میز پذیرایی عید می نشینند، یکی از شیرینی های ثابت خانه ایرانی ها هستند. شیرینی ساده ای که با بادام و پودر قند آماده می گردد و طعم خوشایندی دارد. در ادامه مطلب، طرز تهیه شیرینی توت را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه شیرینی توت

مواد لازم

  • بادام آسیاب شده 100 گرم
  • پودر قند 100 گرم
  • گلاب دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی توت

مرحله اول

بادام ها را برای 3 ساعت خیس کنید تا پوستشان به راحتی کنده گردد. وقتی بادام ها را پوست کندید، آنها را روی پارچه تمیز پهن کنید و منتظر خشک شدنشان بمانید.

شاید ظاهر بادام ها خشک به نظر برسد اما مطمئن باشید رطوبت داخلشان مانع خوب آسیاب شدن آنها می گردد.

مرحله دوم

وقتی بادام ها خشک شدند، آنها را برای چند ساعت روی یک پارچه تمیز روی شوفاژ بگذارید تا با حرارت کم داخل آنها هم خشک گردد. سپس بادام ها را در آسیاب برقی بریزید و خوب پودر کنید.

مرحله سوم

پودر بادام، پودر قند و گلاب را خوب با هم مخلوط کنید. مراقب باشید با زیاد اضافه کردن گلاب، خمیر را بیش از میزان نرم نکنید.

مرحله چهارم

خمیر را خوب ورز دهید تا مواد منسجم شوند. سپس تکه های کوچیکی از خمیر را بردارید و با دست به شکل توت در بیاورید. یک طرف توت باید کمی تیز باشد و طرف دیگر آن را باید با سر انگشت کمی صاف کنید. بعد یک خلال پسته را در قسمت صاف خمیر قرار دهید تا شیرینی تان کاملا شبیه توت گردد.

مرحله پنجم

در نهایت توت ها را در شکر بغلتانید تا روی آن بلوری گردد. این شیرینی نیازی به پخته شدن ندارد و تنها کافیست برای چند ساعت در یخچال بماند تا خودش را بگیرد.

نکات طرز تهیه شیرینی توت

اگر می خواهید رنگ توت ها زرد گردد، ضمن عمل کردن به طرز تهیه شیرینی توت که در بالا اشاره کردیم، در میانه کار به خمیرتان زعفران دم نموده بزنید و خوب ورز دهید تا رنگ آن یکدست گردد.

این شیرینی را نمی توانید به جای پودر قند با شکر درست کنید. پس پودر قند کاملا یکدستی را در آسیاب برقی آماده و از آن بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیرینی توت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی توت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید