شیائومی برای رد ادعای سانسور محتوا در لیتوانی از شرکتی بی طرف یاری می گیرد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، این طور که به نظر می رسد، شیائومی تصمیم گرفته که برای رد ادعای دولت لیتوانی مبنی بر اینکه شرکت چینی بعضی از محتوای گوشی هایش را در این کشور سانسور می نماید، یک شرکت شخص ثالث را استخدام نموده تا به این موضوع رسیدگی کند.

شیائومی برای رد ادعای سانسور محتوا در لیتوانی از شرکتی بی طرف یاری می گیرد

اگر از بابت سانسور محتوای بعضی از گوشی های شیائومی اطلاعی ندارید باید بگوییم در حال حاضر وزارت دفاع لیتوانی شیائومی را سخت تحت انتقاد قرار داده است چرا که مدعی شده این شرکت سیاست های بدی را در این کشور در پیش گرفته است و بعضی از محتویات گوشی هایش را سانسور می نماید.

شیائومی اما این ادعاهای وارد شده را رد نموده و برای اینکه بتواند حرف خود را به اثبات برساند، شرکت شخص ثالثی را استخدام نموده تا روی این موضوع کار کند. البته شیائومی اعلام ننموده نام این شرکت چیست اما تأیید نموده که مقر آن در قاره اروپا است.

به گزارش وزارت دفاع لیتوانی، شیائومی یک سری از کلمات و عبارت خاصی را که کاربران جست و جو می نمایند سانسور می نماید. برای مثال تبت آزاد (free Tibet)، استقلال تایوان جاوید باد (long live Taiwan independence) و جنبش دموکراسی (democracy movement) اصلا به مذاق شرکت چینی خوش نمی آیند و به همین دلیل آن ها را سانسور خواهد نمود. البته این ادعایی است که یکی از مقامات وزارت دفاع لیتوانی مطرح نموده و به همین دلیل هم به مردم کشور خود توصیه نموده که استفاده از گوشی های چینی را متوقف نمایند. البته لفظی که این مقام استفاده نموده، دور انداختن بوده است.

شیائومی با رد ادعای این مقام گفت که در منطقه اروپا، فیلترهای این چنینی غیرفعال هستند. اما خود این حرف یعنی شیائومی انجام این کار را در سر دارد اما فعلا آن را از دستور کار خارج نموده است. به همین دلیل دولت لیتوانی دقیقا با اشاره به همین موضوع اعلام نموده که هر لحظه ممکن است چنین فیلترهایی دوباره فعال شوند. البته شیائومی در دفاع از این گفته ها هم اظهار داشت که اگر چنین فیلترهایی را اعمال می نماید فقط به این خاطر است که از کاربران در برابر محتویات نامناسب و زشت و زننده محافظت کند و به همین دلیل آن ها را استاندارد خطاب کرد.

شیائومی در حال حاضر از لحاظ فراوری و فروش گوشی هوشمند در دنیا در صدر واقع شده است اما به نظر می رسد قرارگیری آن در کشور چین با قوانین عجیب و غریبی که دارد باعث شده حواشی بسیار زیادی اطراف آن وجود داشته باشد. حال باید دید چه سرنوشتی در انتظار این شرکت است چون قطعا چنین مسائلی می تواند روی فروش و محبوبیت این برند تأثیر منفی داشته باشد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی برای رد ادعای سانسور محتوا در لیتوانی از شرکتی بی طرف یاری می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی برای رد ادعای سانسور محتوا در لیتوانی از شرکتی بی طرف یاری می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید