ریابکوف: آمریکا جنگ روادیدی علیه روسیه به راه انداخته، مسکو در سیاست امنیتی خود تجدیدنظر می نماید

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از بی توجهی دبیرخانه سازمان ملل به اقدام تحریک آمیز آمریکا در عدم صدور ویزا به نمایندگان خارجی، یادآور شد که واشنگتن یک رکورد منفی دیگر در بی اعتبار کردن خود در عرصه بین المللی برجای گذاشت.

ریابکوف: آمریکا جنگ روادیدی علیه روسیه به راه انداخته، مسکو در سیاست امنیتی خود تجدیدنظر می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خنده و شادی به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در مصاحبه با نشریه حیات بین المللی گفت که مسکو آماده مذاکره با واشنگتن در رابطه با تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی است و نباید اجازه داد تا این توافقنامه از بین برود، ولی هیچ علائمی از طرف واشنگتن در این رابطه دریافت نشده است.

ریابکوف گفت: ما از همتایان آمریکایی خود خواسته ایم تا بیشتر از این وقت تلف نگردد، وقتی که چیز زیادی به پایان آن نمانده. ما باید حداقل تعیین کنیم که در رابطه با این توافقنامه چه تصمیمی داریم. مواضع ما در این رابطه تعیین است. ما خواهان تمدید آن هستیم و زمان این تمدید باید آنالیز گردد. نباید اجازه داد تا این توافقنامه مهم از بین برود، چنین اقدامی غیرقابل بخشش بوده و جامعه بین المللی این مسئله را به عنوان از بین رفتن یکی از پایه های اصلی امنیت بین الملل به خاطر خواهد داشت.

روسیه تدابیری برای تامین امنیت اروپایی و آسیایی خود در نظر خواهد گرفت

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که پدیدار شدن موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر در اروپا، سیاست تامین امنیت این کشور را کاملاً تغییر خواهد داد.

وی گفت: به عقیده من، پدیدار شدن چنین موشک هایی در مناطق مرکزی و غربی اروپا که می تواند بخش هایی از خاک فدراسیون روسیه را در معرض تهدید قرار دهد، منجر به تغییر اساسی اوضاع از لحاظ تامین امنیت ملی روسیه خواهد شد و مقامات مسکو احتمالاً مجموعه تدابیر لازم در این زمینه را در نظر بگیرند.

سرگئی ریابکوف اضافه نمود، روسیه بعد از توقف اجرای پیمان مربوط به نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر با ایالات متحده، ملاحظات خاصی را در عرصه آینده خلع سلاح در نظر گرفته است، ولی این مسئله باعث نمی گردد تا موقعیت این کشور تضعیف گردد. به گفته وی، امروزه روسیه تازه شروع به نزدیک شدن به مفاهیم خاص مربوط به دنیا بدون پیمان نابودی موشک های برد کوتاه و متوسط، از لحاظ تامین امنیت اروپایی و آسیایی شده است.

مسکو پاسخگویی به جنگ ویزای از سوی آمریکا را بعید نمی داند

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که مقامات مسکو بعید نمی دانند، پس از اقدام واشنگتن در رابطه با عدم صدور ویزا برای بعضی اعضای هیئت نمایندگی روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل، اقدامات لازم برای پاسخگویی به این مسئله در نظر گرفته گردد. البته این مسئله به خوبی درک می گردد که این تبادل جنگ ویزاها از طرف ایالات متحده شروع شده است.

این دیپلمات اضافه نمود: در روسیه بارها به همتایان آمریکایی پیشنهاد شده تا توافقاتی در رابطه با این قبیل موارد صورت بگیرد و اقدامات بر اصل: چشم در برابر چشم، یا دندان در برابر دندان انجام نگردد. ولی فعلاً پاسخی از واشنگتن نرسیده است.

ریابکوف به طور دقیق تعیین نکرد که پاسخ احتمالی مسکو متقارن خواهد بود یا خیر، و تنها گفت: به این دلیل که این مسئله تنها در رابطه با شهروندان روس نبوده، بلکه اقدامی تحریک آمیز بود که در غفلت کامل از سوی سازمانی اجرا شده که در خاک خود ایالات متحده قرار گرفته است.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید نمود که واکنش دبیرخانه سازمان ملل به این اقدام آمریکا می بایست به مراتب قابل توجه تر می بود. خودداری از صدور ویزا برای هیئت های نمایندگی خارجی، زنگ خطری در رابطه با تعهدات آمریکا در قبال سازمان ملل است. به عقیده وی، مقامات واشنگتن با این اقدام یک رکورد منفی جدید در زمینه آسیب رساندن به اعتبار خود در عرصه بین المللی برجای گذاشتند.

سرگئی ریابکوف در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد، در مسکو بعید نمی دانند که جنجال پیرامون انتشار محتوای گفت وگوهای تلفنی بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، همزمان با هفته نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در سطح بالاترین سطح، ممکن است مربوط به شکست تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه آمریکا داشته باشد. به گفته وی، تحقیقات مولر تاثیر مورد نیاز را برای بعضی نیروهای سیاسی خاص، نه تنها در آمریکا، بلکه در بعضی پایتخت های دیگر نداشت و آنها به جنجال دیگری برای رسیدن به اهداف خود نیاز داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ریابکوف: آمریکا جنگ روادیدی علیه روسیه به راه انداخته، مسکو در سیاست امنیتی خود تجدیدنظر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: آمریکا جنگ روادیدی علیه روسیه به راه انداخته، مسکو در سیاست امنیتی خود تجدیدنظر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید