خبرنگاران 500 دستگاه خودرو از ورودی های خراسان رضوی برگشت داده شد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، مشهد- خبرنگاران- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: 500 دستگاه خودرو دارای پلاک غیربومی از ورودی های این استان برگشت داده شد.

خبرنگاران 500 دستگاه خودرو از ورودی های خراسان رضوی برگشت داده شد

سرهنگ هادی امیدوار روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ خنده و شادی اضافه نمود: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به استان از بامداد امروز شروع شده است.

وی با اشاره به استقرار عوامل پلیس راهور، یگان امداد و نیروی انتظامی در 30 نقطه ورودی استان گفت: در ورودی شهرستان های استان نیز نیروهای ویژه اجرای این طرح مستقر هستند و از ورود خودروهای غیربومی ممانعت می نمایند.

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ترافیک در جاده های استان سبک و روان است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می گردد.

مدت معین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این زمان تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله گذاری اجتماعی به معنای کوشش برای به حداقل رساندن تماس های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که بعضی از آن پیشتر اجرا شده و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته اضافه نموده می گردد.

از جمله اقدامات در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که تا به امروز نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت های بین شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی پیگیری می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 500 دستگاه خودرو از ورودی های خراسان رضوی برگشت داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 دستگاه خودرو از ورودی های خراسان رضوی برگشت داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید