خبرنگاران فرمانداران با عاملان تخریب اراضی کشاورزی برخورد کنند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با انتقاد از قراردادهای کوتاه مدت با کشاورزان غیربومی، گفت: فرمانداران باید با هرگونه قرارداد کشاورزان غیربومی متخلف که تنها به فکر بهره وری غیراستاندارد و کوتاه مدت از اراضی استان هستند، برخورد کنند.

خبرنگاران فرمانداران با عاملان تخریب اراضی کشاورزی برخورد کنند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی؛ هدایت حاتمی سه شنبه شب در جلسه کمیسیون ماده 11 با موضوع بررسی طرح های مختلف در استانداری، اولویت اصلی استان را حفظ محیط زیست و منابع خاکی و آبی دانست و اضافه کرد: متاسفانه کشاورزان غیربومی با ورود به استان و با اخذ قرارداد کوتاه مدت و اجاره زمین کشاورزان بومی، به جهت سود بیشتر هر نوع کود و مواد شیمیایی را وارد خاک و اراضی کشاورزی می نمایند که این مساله به منابع استان آسیب می رساند.

او از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و ادارات جهاد کشاورزی و مردم استان خواست که در این خصوص همکاری نمایند و هرگونه تخلف را گزارش نمایند.

حاتمی گفت: در خصوص آسیب کشاورزان غیربومی به اراضی استان، گزارش های مردمی زیادی در این خصوص داشته ایم که به تایید کارشناسان نیز رسیده و سازمان محیط زیست و جهاد کشاورزی باید با این مساله به صورت جدی برخورد و سازمان آب منطقه ای نیز در خصوص قطع آب و ابطال مجوز چاه افراد متخلف اقدام نماید.

کرمانشاه قطب کشاورزی کشور

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با 25 هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می شود به طوریکه 70 درصد مساحت استان را عرصه های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و 575 هزار و 814 تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می شود.

داشتن 11 اقلیم آب و هوایی، بارش های 2 برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از 98 درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود 125 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می نمایند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرمانداران با عاملان تخریب اراضی کشاورزی برخورد کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرمانداران با عاملان تخریب اراضی کشاورزی برخورد کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید