بومی سازی قفس پرورش آبزیان با فناوری نانو، صرفه جویی ارزی 70 میلیارد تومانی به کمک شرکت دانش بنیان

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، متخصصان یک شرکت دانش بنیان به کمک فناوری نانو برای نخستین بار در ایران قفس های پرورش آبزیان در دریا را بومی سازی کردند.

بومی سازی قفس پرورش آبزیان با فناوری نانو، صرفه جویی ارزی 70 میلیارد تومانی به کمک شرکت دانش بنیان

حمید اسدی، مدیر توسعه محصولات مهندسی نانوپلیمری در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ خنده و شادی گفت: برای پرورش ماهی در دریا و دریاچه ها با مسائلی، چون موج های سهمگین، خوردگی اسکلت قفس، املاح دریایی و استقامت قفس روبرو هستیم که با بهره گیری از پلیمری های نانو فناوری پیروز به ساخت قفس هایی مقاوم شدیم.

مدیر توسعه محصولات مهندسی نانوپلیمری ادامه داد: این فناوری که دانش غنی داشته و در حال حاضر بومی سازی شده، قفس های سه کاناله پرورش ماهی است که استحکام بسیار بالایی دارد؛ این قطعه باید در محیط آب، تنش بسیار بالایی تحمل کند و دمای القایی اکسایش آن به علت خورندگی محیط بالا است.

وی افزود: فناوری بومی سازی شده مقاومت بالایی دارد و در برابر تَرک بسیار مقاوم است؛ در حال حاضر از این فناوری چندین ماه است که برای تعدادی از قفس های پرورش ماهی استفاده شده و تا این لحظه توانسته نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

این فناور یادآور شد: قفس های پرورش ماهی ساخته شده با پلیمرهای نانویی برای نخستین بار در ایران با یک چهارم نمونه های خارجی بومی شده است. تولید این محصول مانع از خروج 70 میلیارد تومان ارز از کشور در سال گذشته شده است.

اسدی در خاتمه گفت: از محصولات این شرکت در صنعت خودروسازی نیز استفاده می شود؛ سوپاپ قالپاق و منیفولد از جمله این ماورد است.

منیفولد دود یا منیفولد هوا به هر یک از مجرای خروجی در سرسیلندر موتور متصل می شود و گاز های داغ را به سمت لوله اگزوز هدایت می کند.

واشر های منیفولد دود (مانع ورود گاز های سمی موجود در دود به درون وسایل نقلیه و همچنین آسیب به سرنشینان خودرو می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بومی سازی قفس پرورش آبزیان با فناوری نانو، صرفه جویی ارزی 70 میلیارد تومانی به کمک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی قفس پرورش آبزیان با فناوری نانو، صرفه جویی ارزی 70 میلیارد تومانی به کمک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید