زندگی در چین (هر آنچه که باید بدانید)

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، بدون تردید برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند محیط زندگی، فرهنگ، هزینه زندگی، اقتصاد و مکان های دیدنی و تفریحی کشور مقصد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه در سال های اخیر تحصیل در چین در بین بسیاری از دانشجویان محبوب شده است تصمیم گرفتیم تا پیرامون زندگی در چین و مسائل مربوط به آن مطالبی را خدمت شما ارائه کنیم.

زندگی در چین (هر آنچه که باید بدانید)

جمهوری خلق چین، کشوری در جنوب شرق آسیا و پایتحت آن شهر پکن است. پس از پکن، شهر شانگهای و شهر تیانجین پرجمعیت ترین شهرهای این کشور هستند. چین را چهارمین سرزمین وسیع جهان می دانند که چشم اندازهای طبیعی اش از استپ های ناحیۀ خشک شمالی در نزدیکی مغولستان و سیبری تا جنگل های گرمسیری در مناطق جنوبی و رشته کوه های سربه فلک کشیدۀ هیمالیا و نواحی ساحلی دریای چین گسترده شده است.

چین از کهن ترین سرزمین هاست و تاریخی پرماجرا را پشت سر گذاشته است. این سرزمین نام خود را از چین شی هوانگ، نخستین پادشاه دودمان چه این، گرفته است که در حدود سال 220 پیش از میلاد (هم زمان با دورۀ سلوکی در ایران) بر آن فرمانروایی می کردند. سلسله های پادشاهی، یکی پس از دیگری بر این سرزمین حکمروایی کردند تا اینکه در سال 1911م با تشکیل جمهوری، تغییر حکومت داد و کوشید به سمت پیشرفت گام بردارد.

سرزمین چین در بیشتر تاریخش، همسایۀ سرزمین ایران بوده و با سلسله های پادشاهی ایران روابط محبت آمیز ای داشته است. مراوده های تاریخی، هنری و صنعتی بسیاری در طول تاریخ بین این دوکشور انجام می شده است و نیاکان ما ساخت کاغذ، ابریشم بافی، استفاده از باروت، چینی سازی را از آن ها آموخته و فنونی چند را به چینیان آموزش داده اند. این مراودات در عرصۀ فرهنگی هم بسیار پررنگ بوده است تا آنجا که هفت قرن پیش از این، هم عصر با سعدی، ملوانان چینی شعر او را به فارسی در آن سرزمین می خوانده اند.

به نظر می رسد با این پیشینۀ تاریخی مشترک، زندگی در چین برای ایرانیان چندان سخت نباشد، به ویژه که چین توانسته است در قرن بیستم بیشترِ مسائل فرهنگی و مالی خود را حل نماید و پس از اجرای اطلاحات مالی، به دومین اقتصاد بزرگ جهان بر مبنای فراوری ناخالص ملی تبدیل گردد. این کشور که بیشتر صاحب نظران آن را ابرقدرت نوین جهان می دانند بر پایۀ نیروی بزرگ کاری اش توانسته است گام های بزرگی در زمینۀ صنعتی شدن بردارد.

منبع: سفیرساعی

به "زندگی در چین (هر آنچه که باید بدانید)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در چین (هر آنچه که باید بدانید)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید