خبرنگاران تقویت اعتماد عمومی با انعکاس خدمات دولت

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، بیرجند - خبرنگاران - انعکاس صحیح خدمات دولت به مردم هم موجب تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه می گردد، هم اعتماد عمومی را تقویت می نماید.

خبرنگاران تقویت اعتماد عمومی با انعکاس خدمات دولت

از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا به امروز شاهد تقویت زیرساخت ها، رونق سرمایه گذاری، توسعه متوازن و آبادانی مناطق مختلف کشور به ویژه استان مرزی و پهناور خراسان جنوبی بوده ایم؛ در شرایطی که کشور با انواع فشارهای بیرونی به ویژه در حوزه مالی و تحریم های ظالمانه روبرو بوده است.

بدون تردید اگر این خدمات که متعلق به نظام و کشور است، به خوبی به سمع و نظر مردم برسد زمینه قانع کردن افکار عمومی فراهم می گردد و مردم با درک بهتر شرایط تحریم، حس تاب آوری بیشتری پیدا می نمایند.

هنوز بسیاری از اقدامات و خدمات اجرا شده توسط دولت وجود دارد که باید به وسیله تعامل دستگاه های متولی و رسانه ها و ارتباط گیری صحیح با مردم اطلاع رسانی و تبیین گردد.

به عنوان مثال در استان خراسان جنوبی بسیاری از مردم از به حرکت درآمدن چرخ واحدهای تولیدی که در دولت های قبل تعطیل و راکد بودند، اطلاع کافی ندارند، همچنین در این استان و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد اجرای اقدامات متعدد زیربنایی مثل افتتاح بیمارستان ها، راه و مدارس، گازرسانی، بیمه شدن هزاران نفر فاقد بیمه و برطرف مشکل آب شرب و بهداشتی بسیاری از روستاها هستیم که اطلاع رسانی در این حوزه ها باید به عنوان یک وظیفه حرفه ای و اخلاقی برای همه دستگاه ها و وسایل ارتباط جمعی تبدیل گردد تا با تبلیغ درست خدماتی که در نهایت به پای نظام نوشته می گردد، زمینه ایجاد شور و نشاط و تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و در نهایت قانع کردن افکار عمومی تحقق یابد.

بهتر است اقدامات و خدمات دولت در بخش های مختلف که نفع آنها به عموم مردم رسیده است، با استفاده از ظرفیت عظیم تریبون نماز آدینه توسط مسوولان محلی از جمله فرمانداران و مدیران برای مردم بیان گردد تا آگاهی مردم نسبت به شرایط موجود و قضاوتشان نسبت به شرایط قبل بهتر و بیشتر گردد.

همچنین برگزاری تورهای بازدید از پروژه ها و ظرفیت های مهم مالی و عمرانی استان ویژه نخبگان، اقشار مردم، دانشجویان و اصحاب رسانه، برگزاری همایش و گردهمایی و جلسات مشترک با نخبگان از دیگر راهکارهایی است که برای تشریح و تبیین مطلوب عملکرد دولت به مردم می توان انجام داد؛ هرچند در شرایط کنونی و به علت شیوع ویروس کرونا، محدودیت هایی وجود دارد اما از ظرفیت فضای مجازی و تولیدات چندرسانه ای برای معرفی این ظرفیت ها می توان استفاده کرد تا هم موجب تقویت آموزش فضای مجازی برای مدیران و مردم گردد و هم از آسیب بیماری کم کند.

واقعیت این است که دولت تدبیر و امید با مجموعه وسیع مدیران، کارکنان و کارشناسان در پهنه ایران اسلامی سرمنشا خدمات عظیمی به مردم و نظام بوده و تا به امروز بحران های عظیمی را از راستا انقلاب و مردم در عرصه های داخلی و خارجی برطرف نموده که انعکاس صحیح اقدامات، لازمه تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در راستا پیش رو است.

مردم مهم ترین سرمایه اجتماعی هر کشور و حکومت هستند که این سرمایه اجتماعی در کشور ما با هیچ یک از کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست.

رضایت مندی، جلب اعتماد عمومی و مشارکت مردم لازمه تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است و مجموعه دولت باید به گونه ای خدمات رسانی و اطلاع رسانی کند که این سه مولفه منجر به تقویت سرمایه اجتماعی کشور گردد، چون سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی موجب توانمندی و اقتدار مضاعف مسوولان کشور به ویژه در عرصه بین المللی می گردد.

خبرنگار وبلاگ خنده و شادی در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تقویت اعتماد عمومی با انعکاس خدمات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقویت اعتماد عمومی با انعکاس خدمات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید