شرح وزارت خارجه آمریکا در باره توقف پروژه ضد ایرانی دیس اینفو

به گزارش وبلاگ خنده و شادی به نقل از پولیتیکو، وزارت خارجه آمریکا رسماً تائید نموده است که به یاری اقتصادی به پروژه ایران دیس اینفو انتها داده و یک مقام این وزارت خانه به کنگره ایالات متحده خاطرنشان کرد: توئیت های پروژه ایران دیس اینفو در زمینه های مورد نظر ما نبود.

شرح وزارت خارجه آمریکا در باره توقف پروژه ضد ایرانی دیس اینفو

لئا گابریل، رئیس اداره مرکز مشارکت جهانی آمریکا، روز 19 تیر ماه در جریان نشستی در کنگره به پرسش ها در خصوص پروژه ایران دیس اینفو پاسخ گفته است.

به گزارش اسوشیتدپرس گابریل به یک کمیته فرعی در مجلس نمایندگان گفته مرور پست های ایران دیس اینفو نشان داده که توئیت های این پروژه توافق های انجام شده بین پیمان کار و وزارت خارجه را نقض نموده است.

رئیس مرکز مشارکت جهانی گفته است: هدف ما پرده برداشتن از گمراه سازی های ایران بود در حالی که توئیت ها در زمینه های مورد نظر ما نبودند. آن ها خارج از محدوده موافقت شده بودند.

گابریل در نشست روز چهارشنبه به طور دقیق معین ننموده چه زمانی قرارداد با ایران دیس اینفو انتها یافته و یا این که هزینه پروژه چقدر بوده است.

گزارش های اولیه در خصوص توقف یاری اقتصادی به این پروژه در میانه خرداد ماه منتشر شده بودند.

در آن موقع شماری از رسانه ها، از جمله نشریه گاردین و وبسایت پولیتیکو، گزارش دادند که وزارت خارجه آمریکا در پاسخ هایی ایمیلی به آنها، این خبر را تایید نموده است.

این رسانه ها گفته بودند توئیت ها و فعالیت ها ایران دیس اینفو علیه شماری از روزنامه نگاران آمریکایی، فعالان حقوق بشر و چهره های دانشگاهی و متهم کردن آن ها به ارتباط یا جانبداری از جمهوری اسلامی، دلیل توقف حمایت از این پروژه بود.

لئا گابریل در نشست کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تاکید نموده که این که کسی علیه شهروندان آمریکایی توئیت کند، هرگز هدف و نیت مرکز مشارکت جهانی نبوده است.

اداره مرکز مشارکت جهانی توسط کنگره ایالات متحده ایجاد شده و هدف از ایجاد آن نیز فعالیت علیه پروپاگاندا و خبرهای گمراه کننده کشورهای خارجی، مقابله با افراط گرایی در فضای مجازی و نظیر این ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرح وزارت خارجه آمریکا در باره توقف پروژه ضد ایرانی دیس اینفو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزارت خارجه آمریکا در باره توقف پروژه ضد ایرانی دیس اینفو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید