تعارض منافع؛ سخت تر از کرونا

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، درست در اوج همه گیری کرونا وزارت آموزش و پرورش بدون آنکه خبری از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشد، موکدانه می گوید 15 شهریورماه شروع تحصیلی است.

تعارض منافع؛ سخت تر از کرونا

گروه دانشگاه وبلاگ خنده و شادی، سیده فاطمه حبیبی؛ ستاد مقابله با کرونا که برای عزاداری های محرم، هر روز یک بیانیه و مصوبه صادر می کرد، یا برای تعویق کنکور یک شبه وارد گود شده و می گوید تعویق یا عدم تعویق کنکور باید به تصویب برسد، و بعد یک میلیون و نیم جوان را راهی آزمون سراسری می نماید، اکنون به شکل نا متعارفی ساکت است.

وزیر بهداشت، پس از رسوایی تعویق کنکور و حرف های ضد و نقیضش، در حالیکه می توانست با موضعی حتی نیمه مقتدرانه، آبروی رفته خود را بازگرداند، امروز هیچ واکنشی نسبت به بازگشایی مدارس نشان نمی دهد.

این یک بام و چند هوای ستاد ملی مقابله با کرونا، فقط یک دلیل دارد، آن هم تعارض منافع! و تعارض منافع اینجا یعنی پول!

یکبار سازمان سنجش صراحتا اعلام میکند، کنکور باید در موعد مقرر برگزار گردد تا حیات موسسات آموزش عالی بخطر نیفتد! و اکنون هم پشت پرده کوشش مجدانه مسئولین آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی چیزی جز همین تعارض منافع نیست.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش به شکل کاملا قانونی، خود صاحبان و مالکان مدارس خصوصی با شهریه های نجومی اند. اگر در ابتدای آغاز همه گیری کرونا مدارس بدون هیچ مخالفتی تعطیل شد، به این دلیل بود که شهریه ها کاملا اخذ شده بود و این شرکت های مالی سود خود را برده بودند و از تعطیلی مدارس نه تنها ضرر نمیکردند، بلکه به دلیل عدم پرداخت حقوق معلمان، حتی سود هم میبردند.

مدارس خصوصی، بنگاه های مالیند، امروز باید بازگشایی شوند، چه کسی میتواند از این همه سود گزاف که از بازارگاه آموزش راهی جیبشان می گردد، صرف نظر کند؟ معلمان و دانش آموزان هم قربانیان این سودهای کلان!

وزارت آموزش و پرورش اکنون صراحتا میگوید، مدارس باز شوند، اگر مسئله ای پیش آمد مجددا آموزش حضوری تعطیل میگردد

یعنی مدرسه بازگردد

شهریه دریافت گردد

جلوی ضرر مالی گرفته گردد

بعد دوباره مدارس تعطیل شوند.

سر سرمایه و سرمایه دار سلامت،

جان بچه ها این سرزمین چه ارزشی دارد!

دولت لیبرال نه تنها مجری خواست سرمایه دار، و نگهبان حفظ و انباشت سرمایه سرمایه دار است، که حتی در تصرف و تملک سرمایه دار درآمده است. ذینفعان سرمایه دار خود دارای قدرت تصمیم گیری و سیاست گذاریند، یکبار کنکور را برگزار میکنند بی توجه به شرایط قرمز کرونا، اکنون هم مدارس را بازگشایی میکند، بدون در نظر دریافت بهایی که مردم قرار است با جانشان بپردازند.

این تعارض منافع است که سخت تر از کرونا، گلوی جامعه را گرفته و تنفسش را بند آورده است.

سیده فاطمه حبیبی - کارشناسی داروسازی دانشگاه تهران

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط وبلاگ خنده و شادی نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تعارض منافع؛ سخت تر از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعارض منافع؛ سخت تر از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید