بعضی فعالیت های سازمان دانش آموزی باید تعطیل یا تعدیل شوند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: سازمان دانش آموزی باسابقه بیست ساله باید در فعالیت ها و مأموریت های خود بازبینی انجام دهد تا با تغییر نیازها و فناوری های نو نگاه جدیدی پیدا کند.

بعضی فعالیت های سازمان دانش آموزی باید تعطیل یا تعدیل شوند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، علیرضا کاظمی در اولین نشست هیئت رئیسه مجامع اعضا و مربیان کشور درباره توضیح وظایف مجامع و مربیان کشور گفت: به طورکلی در آموزش وپرورش و در سازمان دانش آموزی هرچه بتوانیم مشارکت دانش آموزان را به طور مؤثر و ساختارمند نهادینه کنیم پیروز هستیم. مجامع اعضا و مربیان تجلی مشارکت دانش آموزان و جوهره سازمان است که یک کار گروهی و تشکیلاتی را نشان می دهد.

کاظمی گفت: کوشش کنیم از خرد جمعی و همفکری دوستان استفاده و مأموریت ها و فعالیت های جدیدی را برای سازمان تعریف کنیم. نقش ما به عنوان هیئت اندیشه ورز سازمان دانش آموزی مهم است. شما باید نقش رهبران اندیشه ورزی سازمان و جهت جریان تبادل تجربیات را بر عهده داشته باشید.

وی ادامه داد: بعد از حدود 20سال فعالیت سازمان، باید بازبینی در فعالیت ها و مأموریت های سازمان داشته باشیم و عقبه کار را در 20سال مرور کنیم تا نگاه جدیدی با توجه به تغییرات ذائقه و فناوری های نو پیدا کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت: اکنون آموزش وپرورش از نگاه سنتی حاکم در برنامه ها رنج می برد و باید تغییرات جدی در این حوزه شکل گیرد. فعالیت های تشکیلاتی، گروهی و اردویی نقش بسیار مهمی در تربیت دانش آموزان و انتقال آداب، ارزش ها و هنجارهای جامعه دارد و باید با ذائقه دانش آموزان بروز گردد لذا انتظار داریم فعالیت های سازمان را از صفرتا صد بازبینی کنیم.

کاظمی گفت: بعضی فعالیت ها در سازمان دانش آموزی باید تعطیل، بعضی تعدیل، بعضی تبدیل و بعضی تأسیس گردد. حضور دانش آموزان نسل چهارم در مجامع فرصتی است که برنامه ها را منطبق با شرایط کنیم.

رئیس سازمان دانش آموزی اضافه نمود: امروزه مهارت های دانش آموزان درزمینهٔ ارتباطی مهم است و باید اولویت سازمان باشد. دانش آموزان به شدت در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند. آیا ساختار تعریف شده از 20سال قبل اکنون جوابگوی احتیاج دانش آموزان است؟

او ادامه داد: باید از گنجینه ارزشمند فکری سازمان که نمایندگان جمعیت حداقل یک میلیون و 500هزار نفر هستند حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه به فعالیت های مثبت این سازمان اشاره نمود و گفت: سازمان دانش آموزی از سال گذشته وارد فعالیت های جدید مالی شده است و به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با پیگیری و کوشش های قائم مقام سازمان وارد این موضوعات شدیم که با مدیریت، این برنامه ها می تواند یک منبع درآمد برای فعالیت های سازمان باشد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش، رئیس سازمان دانش آموزی گفت: بزرگ ترین چالش و آسیب سازمان دانش آموزی این است که فعالیت های سازمان در کف مدرسه ساری و جاری نیست. باید یک شبکه متصل و فعال داشته باشیم تا این فعالیت ها در کف مدرسه با اثربخشی زیاد ظهور و بروز داشته باشد. البته باید گفت فعالیت ها و برنامه های سازمان در سطح مناطق خوب پیش رفته است.

شایان ذکر است، در ادامه این نشست بعضی مربیان و اعضای مجامع کشور نیز دیدگاه های خود را بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بعضی فعالیت های سازمان دانش آموزی باید تعطیل یا تعدیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی فعالیت های سازمان دانش آموزی باید تعطیل یا تعدیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید