دیپلماسی علمی در آذربایجان غربی یک ظرفیت بی نظیر است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان باید دیپلماسی علمی بین المللی در آذربایجان غربی که یک ظرفیت بی نظیر است، تقویت گردد.

دیپلماسی علمی در آذربایجان غربی یک ظرفیت بی نظیر است

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست شورای عالی مدیریت آموزش عالی دردانشگاه ارومیه بر تقویت کیفیت آموزش عالی و ارتقا جایگاه علمی دانشگاه های آذربایجان غربی تاکید نمود.

قاسم عموعابدینی با بیان اینکه باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان باید دیپلماسی علمی بین المللی در آذربایجان غربی که یک ظرفیت بی نظیر است، تقویت گردد تاکید نمود: در دانشگاه های آذربایجان غربی تدابیری اتخاذ گردد که کیفیت آموزش عالی تقویت گردد و جایگاه علمی استان در کشور و منطقه بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول دولت 111 تکلیف برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری مکلف شده است، توضیح داد: اولویت اساسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بهبود شرایط دیپلماسی علمی فناوری و نوآوری، آموزش پژوهی و برونداد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآور، شاگرد فناور و تولید هدفمند ثروت و سرمایه از دانش است.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: شاخص های کلیدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در طرح تحول دولت افزایش درصد اشتغال دانش آموختگان منطقه ها مختلف، اندازه تقاضا محوری تحقیقات دانشگاهی و راهبردی، افزایش اندازه فروش و صادرات محصولات وخدمات فناورانه در پارک علم وفناوری است.

عموعابدینی با تاکید به نقش دانشگاه های آذربایجان غربی در طرح تحول دولت در سطح محلی، ملی و استانی یاد آور شد: در سطح استانی یاری به توسعه منطقه آزاد ماکو و منطقه مالی سلماس و به بلوغ رسیدن استعداد های علمی، در سطح ملی استخراج و فرآوری معادن، صنایع غذایی، صنعتی و تولید گیاهان دارویی، توسعه صنعت فرش، انتقال انرژی فسیلی به ترکیه و اروپا، تولید انرژی نوین در بخش بادی، خورشیدی و بر ق آبی ازجمله اهداف دانشگاه های استان در طرح تحول دولت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگاه ها معطوف به ظرفیت ها و پتانسیل هایی است که در مراکز آموزش عالی داریم و تا به امروز بارور نشده اند و به آن ها پرداخته نشده است.

احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 82هزار و 308دانشجو در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند که دانشگاه آزاد 33 و نیم درصد، ارومیه 15.5 درصد، پیغام نور 22 درصد، فرهنگیان 5.9 درصد، الزهرا یک درصد، دانشگاه فنی 5درصد، صنعتی 3.5درصد و علمی کاربردی نیم درصد دانشجویان را شامل می گردد.

وی با اشاره به اینکه آموزش عالی استان باید تحت یک برنامه راهنمایی گردد، توضیح داد: در کل دانشگاه های آذربایجان غربی یک هزار و 667 نفر استاد تمام وقت و 3 هزار و 800 نفر استاد مدعو زیر نظر نظام های مختلف آموزشی فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: دانشگاه های آذربایجان غربی از نظر تعداد دانسجو رتبه 10 کشوری و از لحاظ تعداد دانشجویان مشغول در دانشگاه های دولتی رتبه 9 کشور را دارد.

وی اظهار کرد: ضریب نفوذ دانشگاه های استان 2 هزار و 503 نفر است که در رتبه 25 کشوری قرار داریم.

وبلاگ خنده و شادی آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دیپلماسی علمی در آذربایجان غربی یک ظرفیت بی نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماسی علمی در آذربایجان غربی یک ظرفیت بی نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید