امضای تفاهم نامه گردشگری و میراث فرهنگی بین ایران و عراق

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از انعقاد تفاهم نامه با معاون گردشگری کشور عراق در حوزه های مختلف خبر داد.

امضای تفاهم نامه گردشگری و میراث فرهنگی بین ایران و عراق

به گزارش وبلاگ خنده و شادی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ولی تیموری ظهر امروز در حاشیه اجلاس کشورهای عضو اکو در اردبیل از انعقاد تفاهم نامه با حسن الیعقوبی معاون وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی خبر داد.

وی گفت: این تفاهم نامه به منظور تحکیم روابط میان دو کشور و در راستای اجرای اقدامات مشترک در چارچوب اسناد منعقده و اعلام میزبانی کشورمان برای برگزاری سومین نشست کمیته فنی همکاری های گردشگری بود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شرح داد: این تفاهم نامه در بخش گردشگری شامل 11 بند است که در راستای افزایش همکاری های فی مابین در حوزه گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری سلامت است.

تیموری ادامه داد: همچنین در این تفاهم نامه 4 بند در حوزه میراث فرهنگی به توافق طرفین رسید که همکاری سازمان میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای تدوین پرونده جهانی وادی الاسلام و مرمت و ساماندهی ایوان مدائن از جمله آنها بود.

وی اضافه نمود: تهیه پرونده مشترک میراث ناملموس اربعین با همکاری کشورهای ایران و عراق نیز از جمله اصلی ترین موضوعات ذکر شده در این تفاهم نامه است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان داشت: طرف عراقی در این تفاهم نامه متعهد شد تا مکانی برای عرضه محصولات صنایع دستی ایران در یکی از شهرهای بغداد، کربلا و نجف مشخص کند.

منبع: میراث آریا

به "امضای تفاهم نامه گردشگری و میراث فرهنگی بین ایران و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه گردشگری و میراث فرهنگی بین ایران و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید