افزایش قیمت سنگ آهن

به گزارش وبلاگ خنده و شادی قیمت جهانی هر تن سنگ آهن در چهار هفته گذشته با 10 دلار افزایش از محدوده 167 دلار به محدوده 177 دلار رسیده و فرایند کلی قیمت هر تن سنگ آهن در بازار، صعودی برآورد می گردد این در حالی است که رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران نیز از افزایش قیمت محصولات معدنی به ویژه سنگ آهن خبر می دهد.

افزایش قیمت سنگ آهن

بهرام شکوری رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران درباره افزایش قیمت محصولات معدنی به وبلاگ خنده و شادی گفت: قیمت محصولات معدنی با توجه به تورم موجود در کشور افزایش داشته و سنگ آهن نسبت به سایر محصولات افزایش بیشتری داشته است.

به گفته شکوری با توجه به رونق نداشتن ساخت و ساز مسکن، قیمت سنگ های ساختمانی تغییرات قیمتی زیادی نداشته اما در سایر بخش ها با توجه به توسعه فولاد رشد قیمتی داشتیم.

وی ادامه داد: تا پیش از این قیمت گذاری موادمعدنی دستوری بود اما اخیراً با تغییر عرضه و تقاضا و در بازار بورس مشخص قیمت می گردد و قیمت واقعی پیدا می نماید این درحالی است که قبلا 50 درصد پایین تر از قیمت های جهانی خرید و فروش می شد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران گفت: مشخص قیمت مواد معدنی به تناسب عرضه و تقاضا به نفع فراوری کننده است. قبلاً فولاد از رانت قیمت پایین سنگ آهن استفاده می کرد که با متعادل شدن نرخ سنگ آهن، رانت از بین می رود و تاثیرات منفی در بخش فولاد می گذارد اما در مجموع برای فراوری در بخش های زنجیره موثر است.

همچنین پیش از این دبیر انجمن فراوریکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن، قیمت سنگ آهن را میانگین بین 5 الی 14 درصد فروش شمش فخوز در بورس کالا خاطرنشان کرد که این میانگین قیمتی بستگی به نوع، کیفیت و عیار سنگ آهن دارد و گفته بود طبیعی است که هیچ وقت قیمت گذاری بر روی سنگ آهن به طور کامل صورت نگرفته است.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش قیمت سنگ آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت سنگ آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید