اعلام آمادگی ژاپن برای فراهم کردن فرصت مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، ایسنا نوشت: وزیر امورخارجه ژاپن گفت که توکیو آماده است از ظرفیت خود برای فراهم کردن فرصت گفت وگو میان تهران و ریاض استفاده کند.

اعلام آمادگی ژاپن برای فراهم کردن فرصت مذاکرات ایران و عربستان

یوشیماسا هایاشی وزیر امورخارجه ژاپن در آستانه سفر سه روزه خود به ترکیه و امارات متحده عربی در گفت وگو با نشریه عرب نیوز تاکید نمود که منطقه خاورمیانه، به ویژه وقتی پای تامین انرژی به میان می آید از اهمیت بسیار بالایی برای ژاپن رخوردار است.

وی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به نگرانی های عربستان سعودی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: توکیو این ظرفیت را دارد که از روابط محبت آمیز سنتی خود با ایران برای فراهم کردن فرصت گفت وگو میان تهران و ریاض استفاده کند.

وزیر امورخارجه ژاپن در ادامه به جنگ یمن پرداخت و بدون اشاره به جنایات عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری این کشور در یمن گفت: ما از از طرف هایی که از ایران تاثیر می گیرند، خواسته ایم تا از اقداماتی که با صلح و ثبات منطقه در تضاد هستند پرهیز و به طور سازنده در راستای برقراری آتش بس و صلح در یمن اقدام نمایند.

وی بعلاوه اعلام کرد که ژاپن از کوشش های جامعه بین الملل برای خاتمه دادن به جنگ یمن، ازجمله فعالیت های نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن حمایت می نماید.

یوشیماسا هایاشی ابتدا قرار است به ترکیه و سپس به امارات متحده عربی سفر و با مقامات این کشورها ملاقات کند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "اعلام آمادگی ژاپن برای فراهم کردن فرصت مذاکرات ایران و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ژاپن برای فراهم کردن فرصت مذاکرات ایران و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید