احداث اردوگاه و بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، سخنگوی پلیس گفت: برای پناهجویان افغانستانی که به مرز های کشور مراجعه نموده بودند با رافت اسلامی، اردوگاهی احداث شد، مورد استقبال قرار گرفتند ضمن اینکه خانواده هایی که احتیاج به مراقبت داشتند تحت درمان قرار گرفته و به کشور خود بازگردانده شدند.

احداث اردوگاه و بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان

به گزارش تسنیم، سردار مهدی حاجیان با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا وظیفه ممنوعیت در تردد ها در موج پنجم برعهده نیروی انتظامی است، اظهار کرد: نیروی انتظامی با به کارگیری بیش از دو هزار تیم در یک هزار و 422 نقطه کشور از روز یکشنبه تا به امروز مستقر شده و دراین رابطه توصیه و اطلاع رسانی هم انجام شده و مردم موظف هستند که همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی پلیس ادامه داد: شرایط کشور از لحاظ شیوع ویروس منحوس کرونا بسیار بحرانی است و روزانه بیش از 600 نفر جان خود را متاسفانه از دست می دهند و مردم عزیز باید به این مساله توجه نمایند و اگر مصوبه ای به وسیله ستاد ملی مقابله با کرونا برای ممنوعیت و محدودیت ابلاغ می گردد باید همکاری لازم را با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی داشته باشند.

وی اسم کرد: مردم عزیز می دانند حدود دو سال است که نیروی انتظامی در کنار کادر سلامت و درمان تمام ظرفیت خود را به کارگیری نموده و با 100 درصد نیرو در کنار مردم بوده حتی اگر نهاد های دیگر از ظرفیت یک سوم و دو سوم استفاده می نمایند و تعطیلی در کار داشتند نیروی انتظامی در کنار مردم بوده و از این تعطیلی ها استفاده ننموده و با افتخار هم این وظیفه خود را را انجام می دهد و این امر به این علت است که معتقدیم ما به همراه مردم و در کنار مردم می توانیم از این بحران عبور کنیم و خود مردم هم مدافعان سلامت در خط مقدم هستند.

معاون اجتماعی پلیس بیان نمود: نیروی انتظامی به اسم نهادی که الگوی تعهد، تخصص و انضباط است، مردم داری را سرلوحه خود قرار داده و به همراه مردم برای اعمال محدودیت ها وظایف خود را انجام می دهد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متاسفانه بعضی مردم به توصیه ها توجهی نکردند (یک علت بی توجه ها عدم اطلاع رسانی به موقع بود) و در مبادی خروجی و ورودی استان ها حضور پیدا کردند و پلیس قاطعانه اعمال قانون کرد و باابلاغ توصیه ها همه آن ها برگشتند که بحمدالله تعداد زیادی از مردم تبعیت کردند که جا دارد از همکاری و همراهی این عزیزان تشکر کنم ضمن اینکه مردم هم معتقد هستند که همه نهاد ها و دستگاه ها به خاطر حفظ سلامت مردم محدودیت ها را اعمال می نمایند.

حاجیان تاکید نمود: اتفاقی که در موج پنجم افتاده بسیار بحرانی است که خود مردم باید این بحران را به همراه پلیس خدمتگزار خود کنترل نمایند؛ ما از همه نهاد ها و دستگاه های مسئول تقاضا داریم که به وظایف اصلی خود با جدیت عمل و ما را هم همراهی نمایند تا نیروی انتظامی بتواند وظایف خود را به خوبی اجرایی کند.

وی درباره نظارت بر کسبه اعلام کرد: بسیاری از کسبه با اعلام تعطیلات ما را همراهی کردند که جای تقدیر و تشکر دارد البته بعضی از آن ها تخلفاتی هم داشتند که با گشت تلفیقی که تشکیل شد به بعضی از آن ها تذکرداده شد و اعمال قانون شدند و بعضی از واحد ها هم پلپ شدند.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره احتکار هم گفت: از مردم تقاضا داریم که هرگونه موارد مشکوک یا اطلاعاتی را که در بحث احتکار دارند با سامانه 110 پلیس در میان بگذارند؛ پلیس امنیت مالی درباره احتکار با جدیت ورود پیدا کرد و عد ای سودجو و محتکر را هم شناسایی و دستگیر کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف واکسن های تقلبی و دستگیری اعضای باند به مردم توصیه کرد که مردم عزیز برای دریافت دز واکسن در مراکزی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی است، مراجعه نمایند.

معاون اجتماعی پلیس درباره امنیت مرز های کشور متدکر شد: مرزبانان نیروی انتظامی با اقتدار، تسلط و اشراف اطلاعاتی مرز های کشور را کنترل می نمایند و بحمدالله امنیت کامل در مرز های کشور برقرار است و برای پناهجویان افغانستانی که به مرز های کشور مراجعه نموده بودند با رافت اسلامی، اردوگاهی احداث شد و مورد استقبال و پذیرایی قرار گرفتند ضمن اینکه خانواده هایی که احتیاج به مراقبت داشتند با استقرار تیم های پزشکی تحت درمان قرار گرفتند و مداوا شده و با هماهنگی های به عمل آمده به کشور خود بازگردانده شدند.

حاجیان درباره کنترل فضای مجازی هم یادآور شد: عده ای در فضای مجازی در پی تشویش اذهان عمومی هستند که بحمدالله با تسلط و اشراف پلیس فتا تعدادی از این افراد شناسایی شدند و به مردم توصیه می کنم که خبر ها را از رسانه های رسمی دنبال نمایند.

وی با بیان اینکه بیشترین فشار کاری بعد از کادر درمان بر روی نیروی انتظامی است، گفت: روزانه در یک هزار و 700 نقطه با مردم در تماس هستیم و به همین علت همکاران ما (از لحاظ واکسیناسیون) جزو اقشار آسیب پذیر هستند از این رو برای 80 درصد از کارکنان دز اول واکسن تزریق شده و 20 درصد دز دوم هم دریافت شده که ان شاءالله تا سرانجام هفته بعد به صورت 100 درصدی انجام خواهد شد.

سخنگوی نیروی انتظامی به ارائه خدمات پلیس هم اشاره نمود و گفت: بر اساس دستور سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی تمام بیمارستان های 9 گانه پلیس و کلینیک ها به صورت 100 درصدی در اختیار مردم و پذیرای بیماران کرونایی است در حال حاضر 80 درصد از ظرفیت بیمارستان های نیروی انتظامی پر است؛ در استان سیستان و بلوچستان (زاهدان) یک بیمارستان حاد تنفسی با امکانات مجهز و بروز راه اندازی شده و دراختیار مردم عزیز زاهدان قرار گرفته است.

وی درباره نظارت بر هئیت های مذهبی اسم کرد: الحمدالله شور و فهم حسینی باعث شده که هیئت ها همکاری بسیار ارزشمندی با خدمتگزاران خود در پلیس داشته باشند و ما در کنار تمام آن ها حضور داریم و تا به امروز هیچگونه مسئله ای وجود نداشته ان شاءلله در چند روز آینده هم همکاری ها ادامه خواهد داشت.

منبع: فرارو

به "احداث اردوگاه و بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث اردوگاه و بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید