اتحادیه اروپا درباره ایران تشکیل جلسه می دهد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه 15 جولای (24 تیر) در جلسه ای آخرین تحولات مربوط به برجام و اقدامات ایران را آنالیز نمایند.

اتحادیه اروپا درباره ایران تشکیل جلسه می دهد

24 تیر همان تاریخی است که حسن روحانی و امانوئل ماکرون روسای جمهور ایران و فرانسه برای به نتیجه رسیدن دیپلماسی مشخص نموده اند.

در روزهای گذشته کاخ ریاست جمهوری فرانسه موسوم به الیزه با انتشار بیاینه ای از توافق روسای جمهور ایران و فرانسه درباره مهلت زمانی بیشتر خبر داده بود.

براساس بیانیه کاخ الیزه، حسن روحانی و امانوئل ماکرون درباره یک مهلت زمانی جاری تا 24 تیر آینده برای آنالیز شرایط از سرگیری مصاحبهها به توافق رسیدند.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام شده است: رئیس جمهور با همتای ایرانی خود به توافق رسید تا 24 تیر شرایط از سرگیری مصاحبه بین تمامی طرفین را آنالیز نمایند.

در همین رابطه شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبهی تلفنی با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود درباره برنامه هسته ای ایران بحث و گفتگو کرد.

در همین ارتباط نیز کاخ سفید اعلام نمود دونالد ترامپ با امانوئل ماکرون درباره تهدید ایران به تقویت غنی سازی اورانیوم صحبت کرد و دو طرف توافق کردند تا مصاحبهها در این ارتباط ادامه یابد.

مصاحبهی رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا پس از تصمیم برجامی اخیر ایران انجام شده است.

ایران روز شنبه اعلام نمود که در گام دوم خود برای کاهش اجرای تعهداتش ذیل برجام غنی سازی خود را از حد مشخص شده در این توافق بالاتر خواهد برد.

در همین ارتباط نیز بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران ضمن تأیید این خبر، اعلام نمود که فعلاً رسیدن به غنای مورد احتیاج برای تأمین سوخت راکتور تهران (20 درصد) در دستور کار نیست.

این تصمیم ایران در واکنش به نقض برجام از سوی آمریکا و عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی عضو برجام طی یک سال گذشته انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اتحادیه اروپا درباره ایران تشکیل جلسه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا درباره ایران تشکیل جلسه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید