شروع انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر و فرآوری معادن

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت کوشش برای افزایش صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه تاکید نمود و گفت: در حال حاضر، دو درصد واردات کشورهای همسایه از ایران است که اگر این رقم به چهار درصد افزایش یابد، 54 درصد از صادرات غیرنفتی کشورمان به این کشورها خواهد بود.

شروع انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر و فرآوری معادن

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رضا رحمانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی استان، ادامه داد: تبریز و آذربایجان، نقش بسیار موثری در رونق فراوری دارند و بر همین اساس انتظار داریم که شاهد پیشتازی استان در راستا رونق فراوری در مقایسه با استان های دیگر باشیم.

وی به بخشی از اقدامات و فعالیت های وزارت صمت در راستای هدف محوری نهضت ساخت داخل اشاره نمود و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه بر این موضوع تاکید ویژه دارند که باید بتوانیم با سرلوحه قراردادن فرمایش های ایشان در راستا حرکت به سمت خودکفایی گام برداریم.

رحمانی همچنین از شروع انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر معدنی و کوشش برای فرآوری معادن در کشور اطلاع داد و گفت: حرکت از مونتاژکاری به سمت نوآوری، حمایت از استارتاپ ها، جذب نیروهای بومی در شرکت های بزرگ، انتقال تمامی حساب های اقتصادی معادن کشور به استان محل فعالیت و کاهش وابستگی ایران به آلومینا با توجه ویژه به راه اندازی کامل پروژه نفلین سینیت سراب از جمله اولویت های وزارت صمت است.

مسعود پزشکیان - نائب رییس مجلس شورای اسلامی - نیز در این جلسه خواهان تفویض اختیار به استان ها در حوزه فراوری و صنعت و حذف بروکراسی های زاید اداری و هم چنین آنالیز تخصصی موضوعات مربوط به این حوزه در جلسات شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تعدادی از فعالان بخش خصوصی نیز از اقدامات صورت گرفته و برنامه های آینده استان در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق فراوری گزارش دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر و فرآوری معادن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر و فرآوری معادن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید