124 نمونه کرونا در آذربایجان شرقی منفی اعلام شد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 124 نمونه کرونا در آذربایجان شرقی منفی اعلام شد.

124 نمونه کرونا در آذربایجان شرقی منفی اعلام شد

سیمین خیاط زاده در نشست خبری با موضوع شیوع کرونا در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که نباید جزئیات زیادی در مورد مبتلایان گفته شود، اظهار کرد: حفظ اسرار بیماران یکی از اصول نظام پزشکی است.

وی با اشاره به بستری شدن 336 نفر بر اثر ابتلا به عفونت های حاد تنفسی، بیان نمود: از افراد یک ساله تا 96 ساله نمونه برداری اجرا شده است.

وی گفت: با وجود اعلام سازمان بهداشت دنیای مبنی بر گزارش نشدن مرگ و میر و درگیری بچه ها با این بیماری، به منظور حفظ سلامتی مردم، حتی از این گروه هم نمونه برداری کردیم.

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که میانگین سنی در بین گروه های نمونه برداری شده 50 سال است، اظهار کرد: رنج سنی نمونه های مثبت در استان 15 الی 70 ساله بوده و متوسط سنی نیز 51 است که با نمونه رایج نیز دنیا همخوانی دارد.

وی گفت: جواب تعدادی از نمونه ها نیز هنوز از سوی تهران اعلام نشده است و احتمال جابجایی آمار در روزهای آینده وجود دارد.

وی گفت: رنج سنی فوتی ها بر اثر ابتلا به کرونا 61 ساله، 54 ساله و 70 ساله و هر سه فوتی مرد بودند.

خیاط زاده با اشاره به الگوی جنسیتی شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: 54 درصد از کرونا مثبت ها آقا و 46 درصد خانم بودند.

وی بیان نمود: آدرس، شماره تلفن و تمامی مشخصات همه موارد مشکوک به کرونا که از آن ها تست گرفته شده و همچنین افرادی که به غیر از خانواده اش که با آن ها در تماس بوده است، اخذ و در جدولی به صورت لیست خطی درج می شود.

وی اضافه کرد: این افراد به مرکز خدمات جامع سلامت همان منطقه معرفی شده و تحت مراقبت قرار می گیرند، در سامانه سیب هم جایی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: تمام اعضای خانواده مبتلایان به خصوص افراد پرخطر با بیماری های زمینه ای هم که به هر دلیلی مجبور به استفاده از داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی، کانسری یا HIV مثبت هستند، نیز رصد می شوند.

وی متذکر شد: اسامی مبتلایان به HIV را از قبل داریم و به دلیل محرمانه بودن اطلاعات این افراد، مبتلایان به HIV توسط مرکز مشاوره بیماری های رفتاری تحت مراقبت قرار می گیرند و در این مراقبت ها در مورد علایم کرونا مانند تب، سرفه، درد قفسه سینه و تنگی نفس سوال پرسیده می شود.

وی در پایان متذکر شد: ما این فرایند را با خانواده های مبتلایان ادامه می دهیم تا زمانی که 14 روز دوره کمون تمام شود. توصیه می کنیم این افراد در این روزها بیرون نفرایند و کسی هم به خانه آن ها رفت و آمد نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "124 نمونه کرونا در آذربایجان شرقی منفی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "124 نمونه کرونا در آذربایجان شرقی منفی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید