یک هنرمند نقاش 1000 تابلوی خود را سوزاند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، دیمن هرست هنرمند بریتانیایی، آثار هنری اش به ارزش میلیون ها دلار را سوزاند.

یک هنرمند نقاش 1000 تابلوی خود را سوزاند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، روز سه شنبه، دود از گالری دیمن هرست در لندن بیرون خارج می شد، چراکه 1000 عدد از نقاشی های مشهور نقطه ای این هنرمند در شعله های آتش سوختند. هزاران نقاشی دیگر نیز در ماه میلادی جاری به خاکستر تبدیل خواهند شد.

اما در آتش سوختن این نقاشی ها اتفاقی نبود. تمام فضای طبقه دوم گالری دو طبقه این هنرمند مملو از بوی سوختگی شده بود و چندین روزنامه نگار و دوربین، هرست 57 ساله را حین در آتش انداختن نقاشی هایش دیدن می کردند.

  • حراج نقاشی 50 میلیون دلاری موندریان
  • حراج تابلوی نقاشی که نازی ها ربوده بودند

این مراسم که به طور زنده از اینستاگرام پخش می شد، بخشی از پروژه ای است که 6 سال پیش با خلق 10,000 نقاشی نقطه ای منحصربفرد شروع شده بود. این هنرمند بریتانیایی به جای فروش این نقاشی ها آن ها را انبار کرد و در عوض فرصت خرید NFT یکی از 10,000 نقاشی را برای مجموعه داران فراهم کرد.

او سپس به خریداران حق انتخاب داد. آن ها می توانستند توکن های دیجیتالی که خریداری نموده بودند را با نسخه های فیزیکی نقاشی ها معاوضه نمایند یا اجازه دهند نقاشی اصلی سوزانده گردد. خریداران 4,851 مورد از این نقاشی ها گزینه دوم را انتخاب کردند.

اثری از دیمن هرست که سوزانده شد

این نقاشی های اصلی که در سال 2016 خلق شده اند، همگی دارای امضا، شماره و عنوان منحصربفرد هستند. هیچ یک از دو نقاشی این مجموعه شبیه هم نیستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "یک هنرمند نقاش 1000 تابلوی خود را سوزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هنرمند نقاش 1000 تابلوی خود را سوزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید