پیش بینی سئول از اقدام آینده کره شمالی پس از سخنرانی کیم

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، ایسنا نوشت: وزارت اتحاد کره جنوبی امروز (پنج شنبه) گفت از نزدیک تحولات را دنبال می نماید و منتظر است ببیند که آیا کره شمالی پس از سخنان کیم جونگ اون در نشست مهم حزب حاکمش، پیغام جداگانه ای در خصوص روابط بیین دو کره صادر می نماید یا خیر. رهبر کره شمالی در سخنان اخیرش هیچ اشاره ای به کره جنوبی نداشت.

پیش بینی سئول از اقدام آینده کره شمالی پس از سخنرانی کیم

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در نشست چهار روزه حزب حاکم کارگران کره شمالی که تا سه شنبه ادامه داشت، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خط مشی سیاسی درباره مسائل داخلی و خارجی مهم ارائه کرد که شامل موضع در مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا هم می شد.

با این حال، کیم جونگ اون در سخنانش هیچ اشاره ای به کره جنوبی نکرد. از زمان روی کار آمدن کیم جونگ اون در سال 2011 این نخستین بار است که او در سخنانش به مناسب شروع سال میلادی جدید اشاره ای به کره جنوبی نمی نماید. سال گذشته بخش عمده ای از سخنان او به روابط بین مرزی اختصاص داشت که با سه دور مذاکره با مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی در سال 2018 تقویت شده بود.

یک مقام از وزارت اتحاد کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این احتمال وجود دارد که کره شمالی در آینده نزدیک بیانیه ای درباره کره جنوبی منتشر کند. باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا کره شمالی در پیغام جداگانه ای به مناسبات بین دو کره اشاره می نماید یا خیر.

ساعاتی پس از انتشار سخنان کیم جونگ اون، وزارت اتحاد کره جنوبی که مسوول روابط بین دو کره است، با صدور بیانیه ای متعهد شد سئول به کوشش هایش برای پیشرفت در زمینه مذاکرات خلع سلاح هسته ای و همچنین ارتقای روابط بین دو کره ادامه می دهد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "پیش بینی سئول از اقدام آینده کره شمالی پس از سخنرانی کیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی سئول از اقدام آینده کره شمالی پس از سخنرانی کیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید