پژو 9X8 با 680 اسب بخار قدرت محدود شده، در مسابقات لمانز رقابت خواهد کرد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، پژو 9X8 ابر خودرو نو این کمپانی فرانسوی قرار است در مسابقات لمانز سال 2022 حضور داشته باشد. این خودرو در کلاس هایپر کار ها رقابت می کند.

پژو 9X8 با 680 اسب بخار قدرت محدود شده، در مسابقات لمانز رقابت خواهد کرد

وبلاگ خنده و شادی - پژو پس از سال ها غیبت در عرصه خودروهای سوپراسپرت، خاتمه هفته گذشته خودرو هیبریدی خود را با نام 9X8 معرفی کرد. سال آینده فدراسیون اتومبیل رانی جهانی (FIA WEC) قصد دارد مسابقات 24 ساعته استقامت لمان را در کلاس هایپرکار برگزار کند و پژو، 9X8 برای این هدف عرضه می کند.

پژو 9X8 برای حضور در لمانز آماده است.

به گفته پژو اسپرت، 9X8 در رده اتومبیل های افسانه ای این شرکت واقع شده است که در رقابت های لمان خوش درخشیده اند. پژو در سال های 1992، 1993 و 2009 با خودروهای 905 و 908 به نام قهرمانی جهان در مسابقات 24 ساعته لمان دست یافت و نام پژو 9X8 برگرفته از خودروهای مسابقه ای شرکت فرانسوی است.

عدد 8 با توجه به استراتژی نام گذاری اتومبیل های تازه پژو مانند 208، 2008 و… انتخاب شده و حرف X به گفته کارشناسان طراحی پژو، استفاده از سیستم چهارچرخ محرک با قوای فنی هیبریدی 9X8 را نشان می دهد.

مشخصات فنی

پیشرانه پژو 9X8 یک موتور 2.6 لیتری خورجینی V6 با فناوری تویین توربوشارژ و توانایی تولید حداکثر 680 اسب بخار قدرت دارد. پیشرانه این خودرو از نوع موتور وسط یا به اصطلاح Mid-engine است (موتور بین دو محور جلو و عقب واقع شده است). اما پژو برای 9X8 یک موتور الکتریکی هم تدارک دیده است. این موتور برقی در محور جلو قرار گرفته و 200 کیلووات (272 اسب بخار) قدرت دارد.

باتری و پیشرانه پژو تازه همواره در حال تغییر است. اما با مشخصات فوق در مسابقات استقامت لمان شرکت می کند. پژو همچنین اظهار داشت که در حال توسعه یک گیربکس هفت سرعته برای این خودرو منحصر به فرد است.

براساس قوانین حاکم بر مسابقات، مجموع قدرت تولید شده از موتور احتراق داخلی و برقی نباید فراتر از 680 اسب بخار باشد. این محدودیت هم با نرم افزارها و سخت افزارهای تعیین شده کنترل خواهد شد.

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی باور دارد در نتیجه این محدودیت در بخش قدرت موتور، اتومبیل ها در مسابقه می توانند نزدیک تر رقابت کنند. این بدان معناست که امکان سبقت گیری بالاتر رفته و مهندسان هم می توانند بدون دور زدن قوانین، به بهبود عملکرد موتور تمرکز داشته باشند.

طراحی نوآورانه

با نگاهی دقیق تر به چراغ های جلو و عقب 9X8 امضای محصولات تازه پژو را مشاهده می کنید. موضوعی که طراحان خودروهای مسابقه ای را شگفت زده کرد، نوآوری در طراحی ظاهری پژو 9X8 است. همان طور که مشاهده می کنید، این خودرو باله عقب ندارد. به گفته طراحان پژو اسپرت، طراحی آیرودینامیک خودرو به گونه ای است که نیازی به باله عقب نخواهد داشت.

پژو 9X8 / این خودرو مسابقه ای بدون بال عقب طراحی شده است.

در مقررات مسابقات لمان آمده است که خودروها باید عنصر آیرودینامیک قابل تنظیم داشته باشند. اما اشاره ای به باله عقب ندارد. بر این اساس پژو نه تنها مقررات را زیر پا نگذاشته است، بلکه این نوآوری شرکت در آینده یک مزیت بزرگ در طراحی اتومبیل های مسابقه ای محسوب می شود. حال باید ببینیم پژو با سبک تازه طراحی خود، توانایی رقابت با تویوتا، تیم برتر مسابقات لمان و دیگر تیم ها را دارد یا خیر.

جین مارک فینوت مدیر تیم طراحی خودرو استلانتیس می گوید: فقدان باله عقب در پژو 9X8 یک گام بزرگ در طراحی آیرودینامیک اتومبیل های مسابقه ای است. ما به درجه ای از کارایی آیرودینامیک رسیده ایم که می توانیم این بخش خودرو را حذف کنیم. چرا و چگونه میسر شدن آن را نپرسید. ما قصد داریم این راز را تا جایی که امکان دارد، مخفی نگه داریم.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران

به "پژو 9X8 با 680 اسب بخار قدرت محدود شده، در مسابقات لمانز رقابت خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 9X8 با 680 اسب بخار قدرت محدود شده، در مسابقات لمانز رقابت خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید